DA LI JE OVO BIO POČETAK NAŠEG KRAJA? Evo kako su Srbi i srpski kralj stvorili JUGOSLAVIJU! (FOTO)

Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca zauzimala je teritoriju današnje Srbije, BiH, Makedonije i Crne Gore, te najveći deo današnje Hrvatske i Slovenije, a trajala je do Durgog svetskog rata

Komentari

  • Radosna

    3. decembar 2014 | 20:06

    Rekao mu Srpski General nemoj kralju....bice propasti ali nije slusao zato nije dobio spomenik on nego Ruski car

  • Halid Ibn Velid

    3. decembar 2014 | 09:35

    Kraljevina Srba Hrvata Slovenaca kojih je duplo manje od Bošnjaka ,diskriminacija u samom imenu a možete zamisliti u Ustavu i na terenu

    • 3. decembar 2014 | 17:44

      NightFox

      @Halid Ibn Velid

      Da nije stvorena SHS, pa posle Jugoslavija, ne bi danas bilo ni tvoje lijepe Bosne, kao drzave, koja polako trune iznutra.

    • 3. decembar 2014 | 20:06

      caka

      @Halid Ibn Velid

      Bosnjaci....a sta ste to VI ??? gde se pominjete.ko ste??

    • 6. decembar 2014 | 02:08

      ironičar

      @Halid Ibn Velid

      kako nema nikoga da ti odgovori... slovenaca je tada bilo nešto preko 1 milion, a muslimana nešto preko 700,000 tek. To dosta kaže, vaša vera vas uči da se razmnožavate ne obazirujaći se na to da li možete i da adekvatno odhranite i sebe i vašu decu kako treba.. Muslimani tada nisu ni znali za reč Bošnjak koju Tito donese u SFRJ, a i kad je donese 70ih vi je niste hteli čuti... a krja 90ih svi uporno hoćete psotati bošnjaci preko noći. interesantno

  • enver

    2. decembar 2014 | 10:48

    Kako su ljudi toliko selektivni u pripisivanju nekih navodnih prava koji proističu iz nasilja koja su činjena za tu Jugoslaviju,kako selktivno povjesničari,istorićari gledaju povjest sa svoga kuta,ugla.Nisam naišao na nijednog ama baš na nijednog povjesnićara,istorićara koi je bio ili jeste objektivan u sagledavanju činjenica o svim događanjima od 1912 pa na ovamo do današnjih dana.

    • 2. decembar 2014 | 14:34

      Алекса

      @enver

      Да ли си по занимању историчар да можеш да оцениш ко је објективан*

  • iznogud

    1. decembar 2014 | 19:20

    najvecu gresku srpski narod je napravio kad je prihvatio reformu srpskog pisma koju su sproveli vuk karadzic i djuro danicic.reformama srpskog jezika se srpski narod odvojio od kulturnog i istorijskog nasledja,od jezika i pisma svetog save.sve ostalo je bilo samo logicna posledica.

  • Mika

    1. decembar 2014 | 19:08

    Kada pročitam komentare nekih neobrazovanih srbomrzaca ovde, ne mogu da ne zažalim duboko što je Jugoslavija uopšte i nastajala kada je Srbija imala daleko bolje alternative! To treba da nam bude jedan veliki nauk za budućnost, da nam se nešto slično ne bi ponovilo.

  • ANTE BAN

    1. decembar 2014 | 18:28

    Ovo je jedna od bolnijih tema za sve nas. Za mene opet i zato,jer je iz moga kraja bilo dobrovoljaca na Solunu 1917.g.Ljudi su ideju o zajedničkoj državi prihvatili iz plemenitih pobuda, i tada nisu mogli znati u što će se jugoslavenska ideja pretvoriti. Našao sam dokumente u kojima ruski diplomate upozoravaju Trumbića,Supila i ostale iz jugo-odbora da ta ideja neće uspjeti, ali da oni- velike sile- neće ni braniti ako mi to hoćemo. Sunju u uspjeh jugoslavenske ideje temeljili su na suprotnosti običaja,religija,dijelom i govora, te posebno- razlikama u kulturnom nivou. I dan-danas se pitam, odakle tim ruskim diplomatima toliko dalekovidnosti. Nadam se da će ovaj tekst- za razliku od jutrošnjeg- ipak ugledati svijetlo dana.

  • Serdar Janko

    1. decembar 2014 | 13:07

    Mnogo je stvari pogresno uradjeno sto se tice procesa ujedinjenja. Ja cu se okrenuti na situaciju u CG jer dolazim iz iste. Srbija, mislim na tadasnju vlast nikako na narod, je ucinila veliku nepravdu prema Crnoj Gori i dinastiji Petrovic Njegos. Dugo je vremena Crna Gora u svim diplomatskim krugovima i dinastija Petrovic koja je vladala dva puna vijeka smatrana za "SRPSKI PIJEMONT" i bila je neko ko ce sprovesti postupak ujedinjenja svih Srba. Razmirice izmedju Petrovica i prvo Obrenovica, poslije Karadjordjevica dovele su do toga da se ujedinjenje sprovede tek 1918. iako su se za to i prije bili stvorili uslovi. Da se ujedinjenje sprovelo kada i kako je to zeljela dinastija Petrovic i kralj Nikola I sve bi danas mozda drugacije bilo. U tom vremenu je postojao veliki broj prisatlica Petrovica koji nije drzao stranu Karadjordjevicima sto dnassnji crnogorski politicari koriste da revidiraju istorijske cinjenice i "rasrbe" Petrovive. ONAMO POKOJ NACI CU DUSI, KAD SRBIN VISE NE BUDE ROB!

    • 1. decembar 2014 | 14:47

      Ana

      @Serdar Janko

      Slažem se, velika nepravda je učinjena Crnoj Gori u korist onih koji to za razliku od Crnogoraca nisu zaslužili (Hrvati, Bošnjaci itd.). Pozdrav iz Srbije.

    • 2. decembar 2014 | 20:52

      Sokobanjac

      @Serdar Janko

      Onamo pokoj naci cu dusi,kad Srbin vise ne bude rob!

  • milan

    1. decembar 2014 | 12:59

    Aj sto smo se tad ujedinili al opet posle drugog svetskog rata pa se opet sve ponovilo 90tih.nikada se nismo opametili

  • Nemke

    1. decembar 2014 | 12:54

    Najveca greska Srpskog naroda ikada! Nije smeo to da uradi. Morao je da nazove Kraljevina Srbija!

  • Ja

    1. decembar 2014 | 12:44

    Pocetak kraja bas tako

  • Dare

    1. decembar 2014 | 11:43

    Kralj nas je sa tom odlukom unistio,mislim da mi Srbi I gradjani Srbije treba da budemo jednom Srbi, a ne neki ujedinitelji

    • 1. decembar 2014 | 16:22

      Tata

      @Dare

      Srbi nikada nisu bili ujedinitelji samo razjedinitelji a to sto su hteli stvoriti v. Srbiju na tudjim tetitorijama I neki to hoce predstaviti kao ujedinjenje to vise ne pije vodu ni kod svih Srba a pogotovo kod Hrvata, Bosnjaka I ostalih koji su na svojoj kozi osetili to "ujedinjenje".

  • Ivana

    1. decembar 2014 | 11:40

    Svaka cast na ovakvim tekstovima!

  • PeXoN

    1. decembar 2014 | 11:23

    Karađorđevići su bili u srodstvu sa venecijanskim crnim plemstvom, tako da su radili za njihove a ne srpske interese.

  • Љиљана

    1. decembar 2014 | 11:07

    Зашто су га Сплићани толико оплакивали, јер није дозволио да Далмација припадне Италији, и јер су тада били највећи Југословени. Да им није било тада тога , ко зна где би били, и неби имали своју државу, а хтели су да све буде под католичком црквом. Конкордат. Ал шта је ту је. Мало је и краљ био мегаломан, мала му беше Србија, него још је хтео да буде краљ и овима другима. Није послушао Путника и остале, а и ови други утицаји, са стране, су имали утицаја. Можда да је принц Ђорђе наследио престо, као најстарији син, можда не би било што је било. Сад само можемо да нагађамо.

    • 1. decembar 2014 | 17:10

      duvan kava telelegraf Srbin

      @Љиљана

      Svaka cast ! Kad je kovceg sa kraljom Aleksandrom stigao u Split preko 100 000 hrvata je plakalo ! Iskréno ! Jer bi i danas Berluskoni bio jedan od lidera u Dalmaciji ! Ali vec 1941/ 45 Split postaje uporiste partizana ! Danas je to ustaski grad ! Pun Ustasa iz Sinja Imotskog i Hercegovine ! Cast starim Splicanima !

  • ap0calypto

    1. decembar 2014 | 11:05

    Svakako greska, koja nas je skupo kostala

  • Zika

    1. decembar 2014 | 10:45

    Najveca greska ikad!

  • Super

    1. decembar 2014 | 10:33

    Kraj Srbije traje već 34god...i sa ovima neće još dugo

  • Dragan

    1. decembar 2014 | 10:02

    Zivela Kraljevina Srbija!

  • :)

    1. decembar 2014 | 10:00

    Nazalost najveca greska u nasoj istoriji.

  • MNE

    1. decembar 2014 | 09:46

    Kraljevina SHS je bila samo paravan za veliku Srbiju ciji tadasnji vlastodrsci nijesu ocekivali bunt ostalih naroda prema toj ideji a koji se i desio, te u startu poljuljao planove Karadjordjevica. Sve je kasnije islo na silu, cak i za vrijeme komunizma u kojem je ideja zajednistva bila najrealnije sprovodjena

    • 1. decembar 2014 | 11:11

      iskreno

      @MNE

      a da naucis albanski pa tamo da komentarises.

    • 1. decembar 2014 | 11:12

      Tata

      @MNE

      Slazem se

    • 1. decembar 2014 | 13:13

      Jasna

      @MNE

      Te vase ne istine netrebaju ni vama, vec malo obrazovanja i manje kompleksa

    • 1. decembar 2014 | 16:40

      Алекса

      @MNE

      Александар Карађорђевић је унук од краља Николе, дични Црногорац по мајчиној страни, препун чојства и јунаштва, брата прогласио лудим, деду протерао, све зарад власти, е мој бамбино негро монтенегрино.

    • 3. decembar 2014 | 20:13

      Radosna

      @MNE

      Ovi permutovani srbi su najgori mrze pa mrze sto se ,vraca mrzitelju.Mi volimo i neprijatelje i zato je nasa pobeda nad vasom mrznjom.

  • Kiza

    1. decembar 2014 | 09:42

    Hteo Aleksandar da bude mali buda. Zanelo se dete, malo. Te njegove pervezije nas i dan danas bole i ko zna dokle ce u buducnosti.

  • UNITEDSTATESOFSERBIA

    1. decembar 2014 | 09:38

    Da li smo danas na pravom putu to je mnogo važnije pitanje? Sve te ideje su dolazile iz nečijih autoritet -glava.

  • љути четник

    1. decembar 2014 | 09:37

    NAJVECA GRESKA U ISTORIJI, ZIVELA VELIKA SRBIJA

    • 1. decembar 2014 | 16:42

      Алекса

      @љути четник

      Тако је! Да се уједине све српске земље. Од земаља Бодрића, Љутића, Ободорита, Венда, Бохема па све до Мале Азије.

    • 1. decembar 2014 | 18:04

      Tata

      @љути четник

      V. Srbija I v. Albanija neostvareni san.

  • Brade

    1. decembar 2014 | 09:33

    Najveca greska u istoriji... Nazalost, gledali smo par godina u buducnost, dok su nasi "prijatelji" Hrvati i Slovenci gledali mnogo dalje, inace ne bi uopste postojali na karti Evrope.

  • Misirac

    1. decembar 2014 | 09:11

    Greška zbog koje i danas ispaštamo.

  • Ja

    1. decembar 2014 | 09:09

    Jos tada je ujedinio narode mozda prvi i razmisljao o ujedinjenju evrope jednoga dana ali nije mogo da predvidi dolazak komunista i propast,da oni nisu dosli na vlast bili bi najjaca evropska demokratska drzava!sto znaci da je bio pre svog vremena

    • 1. decembar 2014 | 10:04

      Tata

      @Ja

      To nije bilo ujedinjenje vec maska za stvaranje v. Srbije.

    • 1. decembar 2014 | 16:44

      Алекса

      @Ja

      Пре ће бити да су Хабзбурзи били за уједињење Европе! Владали су много већом територијом од дотичног господина

  • Dzeko

    1. decembar 2014 | 09:02

    Hrvatski sabor je rekao ne dok primorani nacionalni odbor kao drugostepeni organ vlasti potpisao

  • Tata

    1. decembar 2014 | 08:59

    Da su svi usli voljom u ovu drzavu I da su kasnije bili u njoj ravnopravni nikada nebi doslo do ovoga sto je doslo ali su ovde manji narodi bili prevareni, tako da je pod maskom stvaranja zajednicke drzave (juznih slovena) u stvari pravljena v. Srbija po planu Ilije Garasanina (nacertanije), tako da kasnije vidimo nezadovoljstvo kod svih naroda osim kod Srpskog koji je vrsio veliku represiju nad ostalim narodima tako da ni SFRJ kasnije nije mogla da opstane zbog stalnih pokusaja Srpskog rukovodstva da dominira nad ostalima.

    • 1. decembar 2014 | 10:47

      Novi svetski poredak

      @Tata

      Evo sad vas Srbi ne ugnjetavaju pa vam sve drzave odvojene od Srba cvetaju.

    • 1. decembar 2014 | 11:06

      Realista

      @Tata

      Samo se pitam stalno, šta bi bilo danas i od Hrvatske i od Slovenije da tada nije ostvarena ideja stvaranja nove države Srba, Hrvata i Slovenaca? Pa Boga mi i od Makedonije? Zato mislim da bi i Hrvati i Slovenci morali biti večno zahvalni i Srbima i srpskoj dinastiji Karađorđevića, a baš Srbi treba da žale što je ta ideja i ostvarena!

    • 1. decembar 2014 | 11:10

      Mika

      @Tata

      Da je kralj hteo da stvori tzv. Veliku Srbiju, on bi je i stvorio jer je za tako nešto imao i sredstva i podršku velikih sila. Umesto toga stvorio je Jugoslaviju. Za tu Jugoslaviju je srpski narod (onaj koji ti pljuješ) ostavljao i kuće i porodice a Boga mi i kosti da bi ti mali "neravnopravni" narodi živeli u miru i slobodi. Nešto ne pamtim da se neko od njih, izuzev Crnogoraca, borio za oslobodjenje. Čak štaviše borili su se i protiv Srba, i to Slovenci i Hrvati. A kada je došlo vreme za ujedinjenje onda su svi prišli. Pročitaj malo kakva su sve prava imali ti "mali narodi" pa mi reci kakvu je tu represiju činio srpski narod nad njima. Za načertanije vidim da si čuo ali ga očigledno nisi pročitao. A što se tiče SFRJ jedina dva Srbina koji su imali iole kakvu moć, jesu Krcun i Ranković. Jedan je ubijen a drugi smenjen, tako da ovaj tvoj komentar nema veze s mozgom.

    • 1. decembar 2014 | 13:15

      miki

      @Tata

      a koji su to srbi maltretirali druge male narode hajde malo ohladite svi ste vi ziveli za to vreme dobro samo su srbi bili maltretirani od manjine da je to istina vidi se na kosovu zarad mira u kuci iseli srbe sa kosova a useli albance iz albanije problem sa svima vama drugim je sto vi rado prihvatiste austrougare kao okupatore i nikad ne rekoste da su oni okupatori vasih lepih domovina i danas vas potomci tih istih uvedose u modifikovanu austrougarsku danas vam oni propisuju pravila ponasanja naravno za vas je to bolje nego suzivot sa srbima

    • 3. decembar 2014 | 14:09

      Jasna

      @Tata

      Komsija provaljen si, niste nam trebali nikada bila je nama dovoljna nasa Srbija.Kompleksasi zavide srbima, pa od bola sto to nisu budu neobjektivni.

  • mj23

    1. decembar 2014 | 08:59

    na zalost upravo tako. mnogi hrvati i njihovi zastupnici su bili protiv sto je Kralju i sugerisano, ali teznja da se bude veliki balkanski feud je prevladala.

  • Goran

    1. decembar 2014 | 08:55

    Tri najpogubnija vladara za Srbe su bili Aleksandar Karađorđević, Tito i Sloba. Njihove politike su nas unazadile kao narod. Ko normalan može da pravi državu sa nekim ko te kolje u svakom ratu. Kamo sreće da je bila Kraljevina Srbija i molim lepo, kakva Jugoslavija, bratski narodi i slične gluposti.

    • 1. decembar 2014 | 10:00

      Tata

      @Goran

      Kada se radi o klanju razmisli ko je koga(Srebrenica).Neki su mislili da drzava treba tako da postupa sa slabijima I da takva postoji.

    • 1. decembar 2014 | 10:30

      Super

      @Goran

      Paktovi se i pravili kao sporazumi međ' najvećim neprijateljima,rat nikome dobro nije doneo na duže staze..

  • Samir

    1. decembar 2014 | 08:54

    Da Bogdom nisu nacionalisti dosli na vlast devedesetih,pa da ostane jedna zemlja. Nije bilo ljepse zemlje od Jugoslavije. Najveca glupost i zabluda na koju su narodi nasjeli je da se ne moze zajedno zivjeti i da su nam oni tamo neprijatelji,a ljudi obicni jedni sa drugima po vrecu soli pojeli zajedno ljepo im bilo druzili se uzivali,islo se na more na planine i to neplanirano,mogo si u parku da spavas nece ti niko nista.

    • 1. decembar 2014 | 09:39

      љути четник

      @Samir

      Velika srbija

    • 1. decembar 2014 | 10:55

      Milorad

      @Samir

      14,41,71,91. Ovo su godine kad su hrvati dokazivali, a 91. i dokazali da su za suzivot sa Srbima.

  • Zvezdan

    1. decembar 2014 | 08:52

    Na žalost smo naivno naseli!

  • Laki

    1. decembar 2014 | 08:51

    Nije to bio promašaj jedino što niko nije mogao da predvidi drugi svetski rat koji je to sve pokvario. Srbi su u to vreme imali najveći natalitet u Evropi tako da bi vrlo brzo bili većinski narod na celoj teritoriji kraljevine Jugoslavije.

    • 1. decembar 2014 | 10:47

      Tata

      @Laki

      I po tebi bila bi sada v. Srbija, pa kako bi to bila divna drzava, verovatno do sada u njoj nebi bilo nikakvih drugih naroda osim Srba, po tebi to bi bila srecna zemlja.

  • Filip

    1. decembar 2014 | 08:39

    Pa tako ispade i sve sto je bilo nase vise nije ! Ali bice opet !!!

  • Zoran11

    1. decembar 2014 | 08:38

    Karađorđevićima je uvek bilo malo,evo i danas

    • 1. decembar 2014 | 10:35

      bez Kralja ne valja

      @Zoran11

      Da, mogli bi od tita i njegovih naslednika da nauce mnogo o skromnosti.... Bez Karadjordjevica ne bi postojali

    • 1. decembar 2014 | 12:59

      Gruzanin

      @Zoran11

      Sto bi rekao "prestonaslednik" - kad je prvi put dosao " Ja sam salama", a kod posete Čačku " Dragi moji Čečeni". Da li neko sumnja da mu je i deda znao sta radi?

  • MMilan

    1. decembar 2014 | 08:34

    Tada je pocela propast Srbije

    • 1. decembar 2014 | 10:06

      Tata

      @MMilan

      Svi koji su hteli tudje propali su, oteto prokleto

  • Buks

    1. decembar 2014 | 08:23

    Cist promasaj,politicki,miralni i duhovni.

  • Jasna

    1. decembar 2014 | 08:18

    Ovo je bila greska,Srbiji ovo nije trebalo, vec kralju, ovaj momenat smo platili i placamo.Srbija je vila jedina prava drzava, tako je trebalo i da ostane.

    • 1. decembar 2014 | 08:48

      Pop

      @Jasna

      Bezumno je to bilo,malo mu bilo vlasti ukopo je Srpski narod.

    • 1. decembar 2014 | 08:48

      мома

      @Jasna

      Sve je laž! Stvorena je kraljevina na bazi srpske dobrote i Hrvatskoslovenačke laži. Pa ipak ta kraqevina je bila većinska srpska i da kraq nije mučki ubijen takva bi i ostala. Srbin Draža je digao prvi u Evropi ustanak protiv okupatora I TO JE TAČNO. Podmetnuli su mu Nemci, Hrvati i srpski komunisti kukavičje jaje iz koga se izlegla zmija i rasturila Srbiju, ubiviši njenog heroja Dražu i spasivši Hrvatsku da ne bude proglašena za fašistički hitlerov prirepak. Zaglupljeni srpski komunisti su mu pomogli da rasparča i uništi Srbiju. TO JE ISTINA I KRAJ SRBIJE,

    • 1. decembar 2014 | 12:34

      Ana

      @Jasna

      I Crna Gora je bila prava država. Jedino su Srbija i CG u Jugoslaviju ušle kao prethodno već nezavisne-Kraljevina Srbija i Kraljevina CG, dok su Slovenija, Hrvatska i Bosna u Jugoslaviju ušle formirane od teritorija raspadnutog Austrougarskog carstva, Makedonija je tada bila u sastavu Srbije.

  • Micki

    1. decembar 2014 | 08:14

    Tako je...Pocetak kraja!Nece voda uzbrdo!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA