Kreativna industrija važna za razvoj regiona
![](https://xdn.tf.rs//2018/10/26/srdjan-saper-osnivac-if-mccann-grupe-830x0.jpg)
O kreativnoj industriji kao rastućoj privrednoj grani razgovarali su u Beogradu vodeći stručnjaci iz sveta marketinga koji posluju u okviru McCann Worldgroup. Srđan Šaper, osnivač I&F McCann Grupe i domaćin ovog skupa koji je prvi put održan u Beogradu, kaže da je ovo bila prilika za razgovor o budućnosti marketinga.
- Ovaj sastanak je važan ne samo što učitava Beograd na mapu svetske marketinške scene, već i pomaže razvoj kreativne industrije u Srbiji i regionu. U Srbiji kreativna industrija već učestvuje sa 7 odsto BDP i zapošljava na desetine hiljada ljudi. Digitalizacija je kreativnoj industriji dala dodatni zamah i važna je za razvoj celog regiona. Kada govorimo o budućnosti marketinga, ona je tamo gde i prošlost – u kreativnosti. Što ideje budu bolje, odnosno ukoliko uspevaju da pokrenu emocije, to će i kampanje biti bolje - rekao je Srđan Šaper.
![](https://xdn.tf.rs//2018/10/26/nanet-dufor-predsednica-zaduzena-za-vodjenje-globalnih-klijenata-iz-mcca...-830x0.jpg)
Nanet Dufor, predsednica zadužena za vođenje globalnih klijenata iz McCann Worldgroup Njujork, navodi da je izuzetna prednost biti deo jedne velike globalne mreže kao što je McCann.
- Znanje stečeno na jednom mestu prenosimo na sve naše agencije. Zato smo važni i za globalne brendove, jer je njima neophodna naša povezanost i znanje sa mnogo različitih tržišta. Potrošači traže lokalni pristup. Ako razumete lokalnu kulturu i ulogu brenda za koji radite, onda možete praviti efektivne marketinške kampanje koje daju rezultate. Morate imati lokalni uvid i globalnu širinu - zaključuje Nanet.
![](https://xdn.tf.rs//2018/10/26/mark-lund-direktor-mccann-worldgroup-velika-britanija-na-sceni-830x0.jpg)
Mark Lund, direktor McCann Worldgroup Velika Britanija, kaže da je jasno da postajemo informisaniji jer je živimo u doba podataka, ali da je potrebno znanje i snaga da se ti podaci obrade.
- Mislim da će podaci ojačati, a ne zameniti ljudsku empatiju i kreativnost. Brendovi su nam važni jer predstavljaju set vrednosti koje želimo da delimo i učinimo ih delom našeg života. Dobar marketing se ogleda kroz dizajn, slikovitost i pričanje priče. To su suštinski ljudske veštine. Kreativnost će i dalje biti u centru onoga čime se mi bavimo - ističe Lund.
![](https://xdn.tf.rs//2018/10/26/atmosferanakonferenciji-830x0.jpg)
I&F McCann Grupa je ovim pokazala da su naš grad i region važna tačka u svetskom marketingu i da su i poslovni izazovi isti, bez obzira na kojem tržištu kompanije posluju.
(Telegraf.rs/ PR)
Video: Odlikovanja zaslužnim pojedincima i institucijama povodom Dana državnosti Srbije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.