Koliko košta sekund reklame pre početka RTS Dnevnika?
Za jedan sekund emitovanja reklame televizije zarade od 1.500 do 18.000 dinara. Najviše novca je potrošila poljoprivredna industrija, zatim farmacija i trgovina. A najviše je zaradila Pink televizija, Prva, N1 i RTS.
U Srbiji se svakog dana prikaže 2.362 različite reklame, a u zavisnosti od TV stanice udeo plaćenih reklama i spotova u odnosu na ukupan emitovani program razlikuje se skoro dvostruko, kako kaže istraživanje Ninamedie.
Sekund reklame na RTS ispred Dnevnika 2 košta 8.000 dinara, ispred kviza Slagalica hiljadu dinara manje, dok je sekunde ispred filmova i serija koje se emituju posle 23 časa, 1.500 dinara, preneo je portal Kamatica.
Za gostovanje od tri minuta u emisiji "Beograde, dobro jutro" Studija B staje 40.000 dinara.
Srbi svakog dana vide 2.362 reklame
Na TV Pink sekund reklame u "Nacionalnom dnevniku", kao i serijama koje se emituju u terminu od 20 i 21h košta 18.000 dinara, dok je na sekund u seriji koja se emituje od 19 sati 16.000 dinara, stoji u cenovniku iz 2017.
Istraživanje, takođe, pokazuje da se najviše reklamira prehrambena industrija na osnovu broja emitovanih spotova, kao i u ukupnom trajanju, potom slede sektori farmacije i trgovine koji su se ipak oglašavali upola, dok se finansijski sektor nalazi tek na šestom mestu, a nakon njega slede mediji, medicina, kućna hemija.
NAJSKUPLJE REKLAME
Procenjuje se da je 30 sekundi propagandnog prostora tokom Superboula koštalo pet miliona dolara.
Tad se reklamirao avokado iz Meksika, motori. Prikazale su se brojne reklame za koje može da se zaključe da su najskuplje na svetu s obzirom na to koliko je koštao sekund.
U reklamama su se pojavljivali Kijano Rivs, Morgan Frimen i drugi glumci.
NAJSKUPLJE REKLAME NA SVETU: Pet miliona dolara za pola minuta marketinga na Superboulu (VIDEO)
BROJ EMITOVANIH REKLAMA
Gledaocima TV programa prikažu se 2.362 različite reklame.
Na Pinku je emitovano 93.148 reklama, na TV Prva 80.542, na O2 TV 71,707, na TV N1 59.502 i na RTS 1 50.160.
Kako portal Kamatica saznaje najduže reklamno vreme u odnosu na ukupan program, skoro 12 procenata, što bi u praksi značilo da od 100 sekundi emitovanog programa, 12 sekundi je namenjeno reklama ima TV Pink. Nešto malo manje od toga imaju TV Prva i TV O2, dok je na programu TV N1 i TV Happy to nešto više od sedam procenata.
Najmanji udeo reklamnog bloka ima RTS 1 sa 5,46 procenata, u odnosu na ukupno emitovani sadržaj, pokazalo je istraživanje agencije Ninamedia. "Zvančni cenovnici su jedna kategorija, a rabati i tržište sasvim druga. Tako da, procenjenu vrednost samih oglasa nemamo, jer su ukupne cene koštanja znatno manje nego kao kada bi se računale jednostavno metodom cena za sekundu, pa pomnoženo sa brojem sekundi", objašnjava Gavrilo Tomić, direktor sektora analiza medijskog sadržaja u Ninamediji.
On još i dodaje da se sekunde za reklame najčešće kupuju preko agencija, na kompenzaciju ili asignacijom (to je poseban oblik izmirivanja obaveza), a dominantno učešće na našem tržištu imaju tri agencije. TV Prva na osnovu broja emitovanih sekundi reklama je na prvom mestu sa 1.854.867 sekundi reklamnog bloka, a potom slede TV Pink, TV 02, Happy, N1 i RTS 1).
VIDEO: Najskuplje reklame na svetu
(Telegraf.rs/FoNet)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jeretik
Nekada smo imali TV. programe bez reklama , onda su dosli programi koji su prekidani reklamama , a sada imamo reklame koje se prekidaju programom .
Podelite komentar
Filip
Vraćajte pare naroda za "pretplatu"!
Podelite komentar
Johnny Repp
Veliki broj TV kuća ne poštuje Zakon o vremenskom trajanju raklama u toku jednog sata. Skinu sat iz ugla i zaboraviš radnju filma ili epizode neke serije posle bloka reklama.
Podelite komentar