Čuveni Jurovski ponovo sa Filharmonijom
Petnaestom i poslednjom simfonijom, Šostakovič se vratio muzičkim zagonetkama. Ovde kompozitor rekapitulira svoj život, koristeći ne samo citate iz svojih ranijih dela, već i drugih autora, ali uvek u izmenjenim verzijama. Simfonija počinje i završava u prodavnici igračaka, uz zvuke zvona koja vraćaju na početak, a kojima Šostakovič ispisuje svoje „zbogom“.
- Premijere Šostakovičevih dela su bile važan društveni događaj, a 15. simfoniju je dirigovao njegov sin Maksim. Ja sam bio odgovoran za sekciju perkusionista, a na prvim probama su se koristile stolice i stolovi umesto udaraljki koje je specijalno za ovu priliku tadašnje Ministarstvo kulture naručilo iz Švajcarske. Pomagao sam u raspoređivanju muzičara koji treba da ih opslužuju, jer je ta sekcija Šostakoviču bila izuzetno važna. Nikada nije tumačio svoju muziku, ali je meni otkrio zašto je u I stavu koristio melodiju iz Rosinijevog Vilijama Tela. Prozor kuće iz njegovog detinjstva u tadašnjem Lenjingradu gledao je na park gde je svirala užasna bleh-muzika stalno istu melodiju, koju je zbog toga mrzeo. Prisećajući se detinjstva, ovaj citat se našao u simfoniji kao izvinjenje Rosiniju, shvativši da to nije bila njegova krivica - kaže dirigent Jurovski.
Koncert otvara „Noć na golom brdu“ Musorgskog, čija je efektnost obezbedila kompoziciji značajno mesto u popularnoj kulturi, te se ova muzika može čuti od Diznijeve „Fantazije“, do serije „Simpsonovi“. Blјesak između dve muzičke gromade predstavlјa „Skarlatijana“, koncert za klavir i orkestar Alfreda Kazele, zajedno sa solistkinjom Sofijim Gulbadamovom, na čijem repertoaru su mnoga zaboravlјena ili retko svirana dela.
Sto ulaznica za stajanje biće u prodaji sat vremena uoči koncerta, odnosno od 19 časova na blagajni Kolarca.
(Telegraf.rs/ PR)
Video: Tzv. kosovska policija upala u zgradu opštine Gračanica
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.