Direktor KIC Srbije u Parizu: Zarolali smo slike, smetale su stolicama; Umetnici: Sramota, da su slike ostale, NATO oficiri bi videli šta su uradili

 ≫ 
  • 0

Direktor KIC Srbije u Parizu Radoslav Pavlović izjavio je da sporna izložba u tom centru povodom 20. godišnjice početka NATO bombardovanja "nije uklonjena". Kako je rekao, izložba nije uklonjena, već da su neki delovi "zarolani".

- Postavka je tu, ona je zanimljiva, ali je u određenom smislu agresivna. Izložba je postavljena tako da je centralni deo galerije blokiran. Dakle, kad je neki okrugli sto, predstava, koncert – ne može da se održi. Ja ću zarolati i večeras, jer da bi se stavilo 50 stolica za projekciju, mora da se oslobodi centralni prostor - rekao je on.

Izložba Kulturno-informativni centar Pariz Slike sa zida su sklonjene da bi se postavile stolice? Foto: Nataša Pejin

Pavlović je za televiziju Prva rekao da slike nisu uklonjene sa zida i da mu nije naređeno iz ambasade Srbije u Francuskoj da se izložba ukloni kako je to navela koordinatorka za odnose sa medijima u centru u Parizu Nataša Pejin.

Navodeći da nakon te objave Pejin dobija preteće mejlove, Pavlović je rekao da iza svega stoje nastojanja nekih da preuzmu njegovu funkciju.

Radoslav Pavlović  Kulturno-informativni centar Pariz Radoslav Pavlović Printskrin: Youtube/TVKragujevac

Ministarstvo kulture i informisanja saopštilo je ranije danas da će insistirati da se utvrdi da li je iz KIC Srbije u Parizu privremeno uklonjen deo izložbe povodom 20. godišnjice početka NATO agresije i najavilo da će "u slučaju da se potvrde navodi o cenzuri" pozvati da se "adekvatno sankcionišu lica koja su učestvovala u ugrožavanju slobode umetničkog izraza".

Ministarstvo je u saopštenju navelo da je izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe" deo programa koji je odobrio taj resor a da je "navodno privremeno uklonjena pod izgovorom da bi njen sadržaj mogao biti neprijatan za određene zvanice, koje su 26. marta prisustvovale koktelu".

Izložba Kulturno-informativni centar Pariz Izbožba je posvećena stradanju Srbije za vreme NATO agresije Foto: Nataša Pejin

Koordinatorka za odnose sa medijima u Kulturnom centru Srbije u Parizu Nataša Pejin objavila je prethodno na društvenim mrežama da su samo dva dana od otvaranja izložbe "Srbija 1999. – 20 godina posle - dok su padale bombe", skinuta platna Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića.

Ona je napisala da se 25. marta srela sa direktorom Radoslavom Pavlovićem, koji joj je kazao da se u Centru održava prijem i da je iz srpske ambasade u Parizu dobio nalog da se slike skinu, kako "oficirima NATO ne bilo neprijatno" na prijemu.

DUŠICA BOJIĆ: UKLONJENO JE SVE

- Jedino što je tačno u čitavoj ovoj priči jeste da se nasred sale nalaze četiri platna leđima okrenuta i da ona mogu da smetaju u tom momentu kada se održava neka konferencija. Sva ostala platna se nalaze na zidovima, ona nikako ne smetaju. Uklonjeno je sve. Postoje fotografije, a postoji tamo i video nadzor - rekla je direktorka Istorijskog muzeja Dušica Bojić.

Izložba Kulturno-informativni centar Pariz Sve je sklonjeno Foto: Nataša Pejin

Slikar Vladimir Veličković, čije su slike, kako je saopšteno, "privremeno" skinute skinute sa izložbe povodom 20. godišnjice NATO bombardovanja na SRJ u Kulturnom centru Srbije u Parizu, ocenio je da takav potez predstavlja gest neodmerene cenzure, jer je to, kako kaže, bila prilika da oni koji su bombardovali vide sav užas koji je njihov pohod ostavio.

- Očajan sam. Sramota me je što na neki način pripadam toj našoj rasi koja nije sposobna da obeleži na dostojanstven način događaj kakav je 20. godišnjica NATO bombardovanja - izjavio je Veličković za "Danas".

Izložba Kulturno-informativni centar Pariz Sklonjene su da ne bi vređale sentimente NATO oficira? Foto: Nataša Pejin

VELIČKOVIĆ: GEST NEODMERENE CENZURE, POVUČENA DOKUMENTACIJA IZA KOJE STOJI DRŽAVA

On je rekao da njega iz Centra niko nije obavestio o izmeštanju izložbe, a da njegovu sliku dugu četiri metra nisu mogli da sklone jer nisu imali gde da je stave.

- To što se dogodilo apsolutno je užasan gest, da se mi i ovog puta ponižavamo, zaboravljamo u znak sentimentalnosti i osećanja grupe vojnih atašesa koji bi, da izložba nije sklonjena, bili u prilici da vide šta su uradili - rekao je Veličković.

Izložba Kulturno-informativni centar Pariz Izložbu je, inače, odobrila država Foto: Nataša Pejin

Ovo je, dodao je, "gest neodmerene cenzure jer je to bila prilika da oni koji su nas bombardovali vide sav užas koji je njihov pohod ostavio - žrtve, poginule, decu koja su stradala, porušene domove, fabrike, puteve...Pogotovo što niko nije, niti će ikada odgovarati za to", rekao je Veličković.

Istakao je i da ne razume zašto je "povučena i diskretno prikazana dokumentacija Istorijskog muzeja iza koga stoji država Srbija".

U međuvremenu su slike Vladimira Veličkovića i Biljane Vilimon, koje su, kako je objavljeno, skinute zbog posete oficira NATO-a, vraćene na zidove izložbenog prostora.

To je Tanjugu potvrdila koordinatorka za odnose s medijima KC Srbije u Parizu Nataša Pejin, koja kaže da je cela izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe" vraćena, kao što je bilo i na otvaranju 23. marta.

(Telegraf/Prva/Tanjug)

Video: Ovo je snimak male Dunje minut pre nego što joj se izgubio trag

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA