Bivši načelnik autom udario Ivanu (20), umrla je 5 meseci nakon nesreće: Nisam kriv, na njoj je odgovornost...
"Vozio sam dozvoljenom brzinom, u ograničenju. Bilo mi je upaljeno zeleno svetlo na semaforu, a žrtvi crveno. I zato nisam mogao da je vidim. A i bio je mrak i od zaustavljenih vozila u levoj traci nisam mogao da vidim da žrtva dolazi. Imala je tamnu odeću na sebi, vozila se na biciklu bez reflektujućeg prsluka i upaljenog svetla. Imala je i slušalice na ušima. Ali ja nisam kriv, ne osećam se krivim. Mislim da je na žrtvi odgovornost. Žao mi je što je tragično završila, ali meni je savest čista. Međutim, teško mi je da prolazim kroz ovaj krivični postupak. Ne slažem se da sam nepažljivo vozio jer sam poštovao sva pravila", rekao je u svoju odbranu Andrija R. (39), inženjer u Nuklearnoj elektrani Krško i bivši načelnik Opštine Jesenje protiv kojeg je zagrebačko tužilaštvo nedavno podiglo optužnicu zbog izazivanja saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom iz nehata.
Reč je o nesreći od 13. juna 2020. godine u 21:03 sati na raskrsnici Selske i Zagrebačke avenije kada se Andrija R., prema optužnici, "Seat Alhambrom" krapinskih registracija nije približio pešačkom prelazu s posebnim oprezom kako bi u slučaju nužde mogao pravovremeno da zaustavi automobil. Tako da je ušao u raskrsnicu, pa je na njegov prednji deo naletela 20-godišnja Ivana B. na biciklu, prelazeći tako zebru.
Nesrećna devojka je odbačena haubu i vetrobransko staklo i zadobila je povrede opasne po život kojima je u bolnici, uprkos intenzivnim lekarskim naporima, podlegla 18. novembra te iste godine, prenosi Jutarnji.
S okrivljenim u vozilu su bila dvojica muškaraca koji su, među ostalim, otkrili da biciklistkinja nije imala na sebi ni reflektujući prsluk, ni kacigu na glavi, te da je vozač pre udara u bicikl kočio, ali da nije uspeo da se zaustavi jer je bicikl bio preblizu.
Treći svedok koji se zatekao na ulici, vozeći se po Selskoj prema raskrsnici sa Zagrebačkom, policijskom inspektoru je pak rekao da se devojka na biciklu kretala prosečnom brzinom od 10 km/h, da je za njen pravac kretanja bilo crveno na semaforu te da je na pešački stupila bez zaustavljanja i nastavila dalje vožnju po zebri.
Isti svedok je naveo i da je vozač automobila u navedenu raskrsnicu došao velikom brzinom i da niko od učesnika nesreće nije preduzeo ništa da izbegne nalet jer je okrivljeni naleteo na biciklistu pri punoj brzini bez kočenja. Na upit policajca po čemu zaključuje da je vozač automobila išao velikom brzinom, očevidac je pojasnio dodatno da se "radilo o većoj brzini od dopuštene i da je do tog zaključka došao jer je automobil uspeo da zaustavi tek nakon nadvožnjaka".
Saobraćajni sudski veštak je, međutim, izračunao da je brzina vozila optuženog u trenutku naleta na bicikl bila oko 45 km/h... Idući na potezu je zagrebački Opštinski krivični sud čije sudsko veće treba da odluči o osnovanosti optužnice, a ako istu potvrdi, Andriji R. će se suditi.
(Telegraf.rs)
Video: Belencan: Pojačane kontrole saobraćaja do 22. decembra,test na alkohol i psihoaktivne supstance
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
teorija zavere
Kada su krivi vozače treba ozbiljno kažnjavati. Recimo, ja sam za to da se vozaču koji ubije nekoga, a bio je pod dejstvom alkohola, droge ili vozio bez vozačke, ne sudi po Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, već da mu se sudi po Krivičnom zakoniku, za ubistvo iz nehata. To je ubistvo, a ne saobraćajna nezgoda. Sa druge strane, ne može uvek vozač da bude kriv. Pri prelazu preko pešačkog prelaza biciklista je dužan da siđe i gura biciklo pored sebe, upravo iz razloga da ne bi brzo naleteo na neko vozilo. Ako je sve istina, da joj je bilo crveno, da je vozila preko pešačkog, nije imala prsluk i imala slušalice u ušima, onda vozač nije kriv. Može da bude kriv u određenoj meri ukoliko je vozio brže od dozvoljenog.
Podelite komentar