Širi se nova prevara pozivima i mejlovima, ove osobe su na meti: 4 znaka otkrivaju kako da prepoznate varalice
Evropski potrošački centar Hrvatska upozorava potrošače na novu vrstu prevare u kojoj se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže evropskih potrošačkih centara (ECC-Net), a na meti su im osobe koje su prethodno već pretrpele finansijske prevare, kojima nude lažna obećanja o povratu izgubljenih sredstava.
Evropski potrošački centar Hrvatska ističe da sve svoje usluge, pomoć i savete potrošačima, uvek pruža besplatno.
Prevaranti kontaktiraju žrtve telefonom ili e-poštom, tvrdeći da deluju u ime Mreže evropskih potrošačkih centara. Posebno ciljaju potrošače koji su već pretrpeli finansijsku štetu zbog prevara te ih obaveštavaju da su njihova izgubljena finansijska sredstva pronađena.
Tvrde da se sredstva nalaze na računu u švajcarskoj banci u Londonu te da su spremna za prenos na račun potrošača. Međutim, pre nego što se sredstva mogu uplatiti, prevaranti traže lične podatke za "potvrdu identiteta". Takođe, upozoravaju da će, ako se podaci ne dostave do 30. decembra 2024., novac biti doniran dobrotvornim organizacijama u Evropi.
Prevaranti iznose izmišljene tvrdnje da su zahvaljujući istragama Mreže evropskih potrošačkih centara, u saradnji s finansijskim regulatorima i Evropskom središnjom bankom (ESB), otkrili finansijsku prevaru. Dodatno, navode saradnju s Interpolom kako bi priča izgledala uverljivije.
Evropski potrošački centar Hrvatska naglašava da ni jedna od ovih tvrdnji nije tačna, a ni Evropski potrošački centar Hrvatska ni Mreža evropskih potrošačkih centara ne pružaju usluge povrata izgubljenih finansijskih sredstava, prenosi Hina.
Kako prepoznati prevaru
Evropski potrošački centar Hrvatska upozorava na nekoliko ključnih znakova koji ukazuju na pokušaj prevare, a to su: lažne pozicije i nazivi (poruke često potpisuje navodni "glavni inspektor Mreže evropskih potrošačkih centara (ECC-Net"), pozicije koja ne postoji, pogrešan naziv organizacije (ispravan naziv je Mreža evropskih potrošačkih centara (ECC-Net), a ne Evropski centar za prava potrošača), neovlašćeni logotipi (logotip u potpisu poruke nije povezan s Mrežom evropskih potrošačkih centara), sumnjive adrese e-pošte (često sadrže ime koje se ne podudara s onim u sadržaju poruke ili koriste domene koje nisu povezane s Mrežom evropskih potrošačkih centara).
Ako primite poruku koja vam se čini sumnjivom, Evropski potrošački centar Hrvatska savetuje da odmah prekinete komunikaciju i proverite identitet pošiljaoca, zaštitite lične podatke odnosno ne delite osetljive informacije, poput bankovnih podataka ili dokumenata, ne plaćate unapred (Evropski potrošački centar Hrvatska nikada ne naplaćuje svoje usluge) i prijavite pokušaj prevare Samostalnoj službi za informacijsku sigurnost u Ministarstvu unutrašnjih poslova ili na adresu e-pošte: policija@mup.hr.
(Telegraf.rs)
Video: Požar unuštio kuću kod Šapca
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.