Haos na moru u Boki Kotorskoj: Brzim gliserima divljaju u Verigama
Brojna manja ili veća plovila, kruzeri, jahte, izletnički brodići, gliseri, skuteri i razna druga plovila za sport i rekraciju "špartaju" gotovo svim delovima zaliva.
Kako prenose "Vijesti", gotovo svi oni, sa izuzetkom kruzera na kojima su ukrcani piloti Luke Kotor, najčešće uopšte ne pridržavaju većine važećih propisa i odredbi Zakona o sigurnosti pomorske plovidbe.
To je posebno vidljivo u jednom od najprometnijih i navigacijski najizazovnijih delova Boke - tesnacu Verige kroz koji svakodnevno u severnom i južnom kursu između Tivatskog, odnosno Kotorsko-risanskog zaliva, prođe na stotine raznovrsnih plovila.
Najveći broj njih, posebno plovila tzv. rekreativnih nautičara i brzi gliseri u Boki sve brojnijih taksi boat službi, uopšte se ne pridržavaju pravila za plovidbu u tesnacima.
Na prste jedne ruke se mogu izbrojati oni koji poštuju ograničenje brzine plovidbe u Boki koje iznosi deset čvorova u samom zalivu, odnosno samo šest čvorova u Kumborskom i tesnacu Verige.
Umesto takve normalne plovidbe, Verige gde se na potezu Rt Gospe od Anđela a tivatskoj Turski rt na Kotorskoj strani dve obale zaliva približavaju oko 300 metara, takva plovila bukvalno "proleću" brzinama koje idu i do 30 čvorova.
Pritom se većina skipera taksi glisera obali približava i na samo pedesetak metara (tri puta manje od dozvoljene), ugrožavajući kupače, ili se uopšte ne pridržava pravila desne strane.
Imajući u vidu gustinu saobraćaja jer kroz Verige ovako na sat vremena "proleti" i po nekoliko desetina brzih glisera, prosto je čudo kako se do sada već nije desila neka nesreća sa ozbiljnijim posledicama.
I dok svakodnevni haos traje nesmanjenom žestinom, na moru nema uočljivih patrola Lučke kapetanije, odnosno Inspekcije sigurnosti plovidbe koje bi morale da obuzdaju i sankcionišu nesavesno i opasno ponašanje.
(Telegraf.rs)
Video: U Boki usidrena jahta vlasnika Totenhema: Pogledajte zver od 250 miliona dolara
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.