Mašinovođe Hrvatske: Signalizacija na pruzi kod Novske je bila u kvaru
U železničkoj nesreći poginule su tri osobe starosti 17, 52 i 60 godina, dok je povređeno i 11 putnika
Suprotno izjavama iz Hrvatskih železnica, Sindikat mašinovođa Hrvatske tvrdi da nije radila signalizacija na pruzi kod Novske, gde je u petak uveče došlo do sudara vozova u kojem su tri osobe poginule, a 12 ih je povređeno.
Predsednik Sindikata mašinovođa je na konferenciji za novinare rekao da izjave koje su se pojavljivale u medijima ne odgovaraju stvarnom stanju u hrvatskim železnicama pogotovo kad je reč o infrastrukturi.
Dalibor Petković, zamenik predsednika Sindikata mašinovođa je izneo detalje rada signalizacija i ponašanja mašinovođa i izneo, kako je rekao, neoboriv dokaz onoga što se stvarno događalo, a to je da je signalizacija bila u kvaru i da je to registrovano na uređajima.
- Procedura kaže da ako voz ide i preti nesreća, mora se isključiti napon, imali su vremena za to. Zašto nije pokrenuta procedura ''zaustavite sve vozove''? Zašto nije upućen poziv mašinovođi RDU-om? Proći crveno 100 na sat je kao da dođete na semafor, s desne strane vidite šleper ali vi idete - to je suicid - rekao je Petković i dodao:
"Mašinovođa je upravljao vozom po proceduri ''kolodvorski razmak'' jer je vozio 100 km na sat a dozvoljeno je 120 km na sat, posluživao je ''vožnja po nalogu''. Zašto je voz otpremljen na prugu na kojoj se nalazi drugi voz a svi su signali u kvaru".
Policiji, kazao je, zamera što nije našla nalog da mašinovođa prođe na crveno, koji je, kako tvrdi, postojao.
- Mašinovođa je bio naveden da vozi po kolodvorskom razmaku i da sme da prolazi crvene signale - rekao je Petković.
Ističe da u Okučanima vozovi već pet dana izlaze i ulaze na crveno.
- Mašinovođa sigurno nije prošao dva crvena svetla i to policija sada treba da utvrdi - rekao je Petković, prenela je zagrebačka N1 tv..
Do železničke nesreće kod Novske je došlo u petak oko 21.30 sati kada se putnički voz zabio u teretni koji je stajao na pruzi. Troje ljudi je poginulo, među kojima su kondukter i mašinovođa, kao i dečak star 17 godina, dok je 12 putnika povređeno.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Ne znam ko je ubio Đinđića, ali znam ko sigurno nije: Veruović iskreno o atentatu i seriji "Sablja"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.