Koja priča se krije iza najviralnije fotografije sa Balkana: Srbija o ovom bruji već danima
Fotografija je u rekordnom roku postala viralna na društvenim mrežama
Ovih dana jedna fotografija kruži društvenim mrežama, ali i portalima. Fotografija, kako su genijalno opisale naše kolege iz Hrvatske, kao da je iz stripa "Alan Ford".
Reč je o putu na samoj granici Zadarske i Šibensko-kninske županije, u opštini Ervenik. Iz zadarskog pravca proteže se lepo asfaltirana saobraćajnica u punoj širini, a onda se, kao sekirom presečena na granici sa šibensko-kninskim područjem nastavlja na dvostruko uži "putić" propalog asfalta - barem na tom dodiru dve županije.
Tim se delom saobraćajnice, koja je očito trebalo da bude jednaka i ujednačena, bez takvog nadrealnog, drastičnog prelaza u neki drugi, a opet blizak svet unutar iste države, ide prema opšinskom središtu Erveniku, piše Šibenski.hr.
Šta se to dogodilo da se cela zemlja, ali i region, sa pravom iščuđava kontrastu od nekoliko decenija na samo jednom centimetru istog putnog pravca u jednako raseljenoj Bukovici, objašnjava Predrag Burza, načelnik opštine Ervenik.
Ako ste se ikada pitali kako izgleda granični prijelaz između Šibensko-kninske i Zadarske županije. pic.twitter.com/U8Q9dWWStv— Tomislav Ribičić (@R_i_b_a) June 23, 2022
- Da je fotografija sa istim motivom bila snimljena pre malo više od godinu dana, na zadarskoj strani još uvek bi bio makadam, a na šibensko-kninskoj, erveničkoj, video bi se isti prizor saobraćajnice široke tri metra, koju smo u dužini od pet kilometara asfaltirali pre šest godina - objašnjava Burza.
To je, nastavlja, nekad bio neasfaltirani pravac dužine 6,5 kilometara do Kaštela Žegarskog u sastavu Grada Obrovca.
"Put nije idealan, ali uspeli smo"
- Obrovac je od te deonice imao 1,5 kilometara makadama, a mi 5 kilometara i sa gradskom upravom smo se dogovorili da napravimo jednako asfaltiran put širine 3 metra i nakon toga zajednički istupimo sa zahtevom da se izgradi put u punom profilu od šest metara. Međutim, u Obrovcu su se predomislili, preduzeli su drugu strategiju i pet godina posle nas Županijske ceste Zadarske županije izgradile su saobraćajnicu u punom profilu, koja se nastavlja na put jednakih karakteristika od Žegara do Obrovca i dalje prema Zadru - objašnjava.
Tako ispada da je dve susedne sredine makadam spajao, a sad ih asfalt razdvaja, ali Burza nije hteo da komentariše kako je došlo do toga da Grad Obrovac napusti prvobitni dogovor.
U svakom slučaju, sad je ta ervenička deonica, koju je opština kao svoju nerazvrstanu cestu asfaltirala "aplicirajući na sve fondove", postala saobraćajnica pod ingerencijom Županijske uprave za puteve Šibensko-kninske županije, jer je obrovačka deonica napravljena u punom profilu.
- U Erveniku više nismo mogli da čekamo. Trebalo je zadržati i ono malo ljudi, da im uredimo bolje uslove života. Put nije idealan, ali uspeli smo - kaže Predrag Burza i nastavlja da im je plan, u saradnji s Gradom Kninom, isposlovati da se od Knina preko Ervenika izgradi brza saobraćajnica u punom profilu, koja bi taj kraj kvalitetno spojila s Obrovcem i Zadrom, piše Šibenski.hr.
- Videćemo kako ćemo uspeti u tome - dodaje Burza.
Na erveničkom području, to je nešto više od 20 kilometara trase koju bi trebalo izgraditi u punom profilu.
Slično Burzi - u smislu da tek treba vidjeti - govori i Ante Parat, direktor Uprave za ceste Šibensko-kninske županije.
- Da smo uprava koja ima novca za takav zahvat, ne bismo se premišljali, ali mi to ne možemo finansirati i trebaće tražiti druge izvore novca - kaže Parat.
U međuvremenu, nastali su novi saobraćajni koridori i pitanje je koliko bi saobraćajnica za koju se zalažu u Kninu i Erveniku bila od važnosti. Izgrađen je autoput, takođe uporedni spoj sa Zadrom preko Kistanja, na Obrovac.
Trasa o kojoj je reč deo je regionalnog puta izgrađenog pre rata u Jugoslaviji, podseća Parat i spominje nedavni sastanak u Kninu gde se o tome raspravljalo.
Na sastanku je zaključeno da se izvuče dokumentacija te stare regionalne saobraćajnice i razmotri kako bi se nameravana trasa uklopila u sve kasnije nastale promene u trasama koje spominje Parat. Po mišljenju sagovornika portala Šibenski.hr, pun Knin-Ervenik-Obrovac-Zadar najpre bi mogao da bude izgrađen ukoliko dobije državni status, a podsetio je kako je sličnih sastanaka s jednakim zaključkom bilo i 2008. godine. Očito je na potezu država, ako je fotografija kao iz "Alana Forda" ikakav argument da tu saobraćajnicu uzme pod svoje.
Video: Rupe na putu i jezero fekalija: Stanari ulice na Zvezdari i dalje muče muku posle rušenja zgrade
(Telegraf.rs)
Video: Turkulov: Tri osobe sa teškim povredama dovezene u KBC Vojvodina, dve na operaciji
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ko zna zna
zato sto je ervenik 97% srpski a i ostala sela u pravcu knina gde taj put vodi
Podelite komentar
mnogima nije jasno
da se radi o putu koji treba da povezuje srpska sela
Podelite komentar
nekada se moglo
od knina do zadra proci kroz cisto srpska sela
Podelite komentar