"Iskopali smo raku, izlepili umrlice, otišli smo po telo u bolnicu, a oni kažu da je baba ipak živa"

 
  • 1
Starica, baba, zena u krevetu, bolnica, bolnički krevet, mrtva, umire Foto-ilustracija: Shutterstock

Porodica iz Andraševca preti da će tužiti bolnicu u Zaboku u Hrvatskoj, nakon što su ih greškom obavestili da im je mama i baka preminula, a žena je i dalje živa. Kako piše Dnevnik.hr, oni su danas došli po telo, a ispostavilo se da baka čeka na odeljenju.

- Danas u 8 sati došli smo ispred bolnice da pokupimo baku. Pola sata kasnije trebalo je da stignemo u pogrebno preduzeće. Onda smo čekali ispred bolnice, 45 minuta. Čuli smo sestru kako nekom preko telefona govori "da će neko to sad morati da im objasni". Da bi nas na kraju pozvali gore na odeljenje - vidno u šoku govori Martina Grabušić (21) iz Andraševca za hrvatski list.

Njena baka po mami, gospođa Štefica Novosel (75) pre dve i po nedelje završila je u Opštoj bolnici u Zaboku, zbog problema sa gušteračom.

- Zbog korone nismo mogli u posetu. Zvali smo svaki dan da pitamo za nju. Izgovori su uvek bili da sestre ne smeju ništa da kažu i da zovemo doktora iza 14 sati. Ali on je navodno uvek imao hitnu operaciju. Govorili su nam da je baka dobro. Pa da je imala moždani. Pa opet da je dobro. Da će sutra kući, ali uvek još nešto moraju da rade od analiza. Kad smo u subotu ujutro zvali, rekli su da je dobro, iako je u četvrtak trebalo da bude puštena kući. Kasnije su nazivali da nas obaveste da je preminula - ispričala je Martina za Dnevnik.

Polepili umrlice, sve spremili za sahranu

Preko vikenda odradili su, kaže, sve što treba u slučaju smrti. Sahrana je trebalo da bude danas u 16 sati. I raka je iskopana. Po gradu su već polepili umrlice. Ujutro su krenuli u bolnicu.

Nakon čekanja ispred zgrade, čudno im je bilo kako to da ih sad zovu na odeljenje iako nisu smeli u posetu zbog korone. Vrlo brzo su saznali.

- Primila nas je lekarka i rekla da se izvinjava, ali da je naša baka živa. Mama se odmah rasplakala i povikala da će ih tužiti - kaže Martina.

Kaže da su tražili da razgovaraju sa direktorom, ali da im to, navodno, nisu dopustili. Iako je baka trebalo još da ostane u bolnici, na svoju odgovornost, porodica ju je odvezla kući.

- Morala sam da idem da skidam umrlice. Neke ljude smo obavestili šta se dogodilo. U 16 sati, za kad je zakazana sahrana, ću otići na groblje. Iako sam umrlice skinula, lepila sam ih u subotu, stigli su ljudi da ih vide - govori Martina.

Tražili su objašnjenje, a u bolnici su im, kaže, objasnili da je došlo do zamene imena.

- Baki nismo ni rekli šta se dogodilo - zaključuje Martina.

Bolnica: "Naknadno utvrđeno da je informacija preneta neutemeljeno"

Dnevnik je uputio pitanja Opštoj bolnici Zabok kako je došlo do greške i da li je istina da je uzrok zamena imena. Takođe, ako je to istina, je li onda gospođa istog imena zaista preminula i jesu li u tom slučaju propustili da obaveste pravu porodicu?

U bolnici kažu kako zbog zaštite podataka pacijenata ne mogu da govore o konkretnim imenima.

"Ne osporavamo da je u slučaju jedne pacijentkinje, porodici nažalost prosleđena pogrešna informacija te su odmah po saznanju o incidentu, preduzete radnje utvrđivanja svih relevantnih činjenica, koje su u toku. Za sada je nesporno utvrđeno kako je porodici pacijentkinje prejeta informacija da je član njihove porodice preminuo, iako je naknadno utvrđeno da je informacija preneta neutemeljeno", saopštili su iz bolnice.

Pretpostavljaju da je došlo do zamjene identiteta.

"Realno je za pretpostaviti kako je do greške došlo zbog činjenice da su na istom odeljenju boravile dve osobe istog roda s istim prezimenom, od kojih je jedna preminula i porodica je o tome pravovremeno obaveštena, ali je nenamernom greškom dežurnog lekara i porodici druge, žive osobe, preneta pogrešna informacija o smrti", kažu u bolnici i dodaju: "U ovoj situaciji nam je prvenstveno bitno da pacijentkinja i porodica prebrode razumljivo negativne emocije proizašle iz situacije te da prihvate upućeno im iskreno izvinjenje".

"Nažalost, na posledice bilo kojeg karaktera nemamo uticaj kao niti na radnje koje će pacijentkinja ili porodica eventualno preduzimati, ali Bolnica će se u svaki eventualni postupak aktivno uključiti i svoju aktivnost temeljiti na činjenicama i dužnom razumevanju situacije, sve u okvirima važećih propisa", zaključuju u bolnici.

(Telegraf.rs)

Video: RHMZ upozorava na olujne udare vetra, zahlađenje i sneg

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • пацијент

    5. jul 2021 | 16:06

    Ко овде неволи свој посао или су сви презаузети ,тешко је рећи али једно је сигурно, они увек кажу да су у праву...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA