Problemi u BiH: Deo auto-puta gradili 7 godina, otvorili ga i zatvorili nakon samo 10 dana
Novoizgrađena deonica auto-puta kroz Bosnu i Hercegovinu na delu koridora V c između Budimpešte i Ploča zatvorena je u ponedeljak, samo desetak dana nakon što je puštena u promet, zbog problema s upotrebnom dozvolom.
Ispostavilo se kako nadležna kompanija za novu deonicu nije dobila upotrebnu dozvolu pa je njeno korišćenje predstavljalo rizik za sve one koji su se odvažili provozati se tim pravcem.
- Izdali smo rešenje o zabrani upotrebe objekta jer je to za nas još uvek objekat u izgradnji i takav će biti dok ne dobiju dozvole - rekao je lokalnim medijima Ejub Salkić, glavni građevinski inspektor Federacije BiH.
Sporni deo je deonica autoputa na pravcu od Sarajeva ka severu BiH i nastavak je ranije izgrađenog autoputa od glavnog grada BiH do Zenice. Novih 11 kilometara autoputa zapravo je zenička zaobilaznica i olakšava prolaz pravcem koji je često bio zagušen jer prolazi kroz kotlinu reke Bosne, opterećenu gustim prometom magistralnim putem, koja je sada najvažnija veza središnjih i severnih delova BiH.
Gradnja tih 11 kilometara trajala je punih sedam godina, a iz Autocesta Federacije BiH to su objašnjavali složenom konfiguracijom terena i nepredvidivim izazovima poput klizišta i podzemnih voda.
Novoizgrađena deonica trebalo je svečano da bude puštena u rad 25. novembra, na Dan državnosti BiH, ali prvi automobili prošli su tek pet dana kasnije, a razlog je bio u tome što firma Autoceste nije mogla na vreme da donese odluku o tome kolika će biti cena putarine.
Naknadno se ispostavilo kako Autoceste FBiH nisu bile u stanju na vreme da obezbede niti potrebne dozvole pa im je sada stiglo rešenje o zatvaranju novoizgrađene saobraćajnice.
Auto-put na koridoru V c trebalo bi kroz BiH da prolazi u dužini od 330 kilometara. Za proteklih dvadesetak godina koliko se gradi dovršeno je tek oko 150 kilometara, a neke deonice potpuno su beskorisne, kao na primer ona u Posavini, koja vodi do mesta Svilaj, jer tamo još nema novog mosta preko Save. Isto važi i za onu koja se upravo dovršava u Hercegovini, između Bune i Počitelja, jer tamo takođe nema niti će pre 2022. biti mosta preko Neretve.
Komentarišući sporost pri gradnji na koridoru Vc, koji i Evropska unija prepoznaje kao strateški važan projekt i podupire njegovo finansiranje, šef Delegacije EU u BiH Johan Satler nedavno je ocenio kako bi uz dosadašnji tempo na dovršetak autoputa mogli da se čeka i naredne tri decenije.
- Ovim će tempom koridor V c biti izgrađen za 27 godina - kazao je Satler dodajući kako je jedini izlaz da se vlasti u BiH uozbilje i odgovornije počnu da rade na tom projektu kroz bolje planiranje i delotvornije sprovođenje tih planova.
(Telegraf.rs)
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
BAJA
7 godina gradili i nigdje inspekcije da kontrolise u vezi dozvola. Koja mafija je u Bosni to covjek nemoze ni zamislit. Sad kad je uradjeno i utrosena velika lova, oni se nasli da traze dozvole, milione ukradose od kraja rata do sada, ito javno, nikog se neplase. Nadam se da im narod stane na rep,
Podelite komentar
Ћато
Па то је још и добро, коридор 10 од Хоргоша до Прешева и Градине започет 60их година, завршен прошле године..
Podelite komentar