Makedonci od fiće napravili prvi električni automobil: Za 10 sekundi dostiže stotku, a sada juri 130 km na sat (FOTO)
Pod imenom ZAS G20, "fića" je dobio novi život kao prvi makedonski električni automobil
Makedonci su udahnuli novi život legendarnom "fići", malom porodičnom automobilu koji je motorizovao bivšu Jugoslaviju i služio kao vozilo milicije, pa čak i Hitne pomoći.
Tim specijalista firme BB Klasik Kars, zajedno sa brojnim domaćim preduzećima i zanatlijama, kao i sa nemačkom fabrikom Kesler, oživeo je "fiću" ugradivši mu ispod haube svetsku tehnologiju. Pod imenom ZAS G20, "fića" je dobio novi život kao prvi makedonski električni automobil.
- Pre početka projekta imali smo dve ideje. Prva je bila da to bude klasičan automobil, a druga da bude mali gradski auto. To su bili motivi koji su nas terali da napravimo električki automobil. Zašto smo se odlučili za "fiću"? Kada smo sa našim timom razmišljali, u igri su bili "fićo", "buba", "nsu princ" i "reno 4". Odabrali smo "fiću" jer je od 50-tih do kraja prošlog veka bio najpopularnije vozilo, ne samo u bivšoj Jugoslaviji, već u celom svetu, gde je ukupno bilo proizvedeno 5 miliona "fićeka", pa je lako bilo doći do delova - objašnjava Milorad Kitanovski iz firme BB Klasik Kars.
Karakteristični retro dizajn je najupečatljiviji element električnog automobila ZAS G20. Njegova šasija i deo opreme su preuzeti od nekada popularnog "fiće", malog porodičnog automobila koji se danas teško može videti na ulicama u voznom stanju.
Snaga motora i instalirani kapacitet baterija obezbeđuju mu ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi. Maksimalna brzina mu je 130 km/h, a sa jednim punjenjem baterije može da pređe 150 kilometara.
U Severnoj Makedoniji planiraju da počnu serijsku proizvodnju električnog "fiće" pod oznakom ZAS G20. On se može modifikovati kao klasično gradsko vozilo, kao gradsko vozilo sa sportskim izgledom, ili sportsko vozilo za takmičenja, a vreme isporuke je oko dva meseca od definisane narudžbine.
Automobil "fića", čiji je formalni naziv "zastava 750", bio je mali jugoslovenski putnički automobil, koji se proizvodio u Zavodu "Crvena zastava" u Kragujevcu po licenci italijanskog FIAT-a. Prvi "fićo" je proizveden 18. oktobra 1955. godine, a poslednji u novembru 1985. godine.
Prema nekim podacima, za 30 godina proizvodnje napravljeno je 923.487 ovakvih automobila.
VIDEO: Ovog retkog lepotana vozio je Tito, a sada je u rukama Miloša Bojanića
(Telegraf.rs/D. J.)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lovato
Svaka cast.ovo je Zastava Kragujevac trebala odavno da uradi.
Podelite komentar
zoro
Hajde jugonostalgicari i ostali drugovi prolivanje juris.
Podelite komentar
IVEK
Da ste živi i zdravi ,elektro FIĆA na struju bio pre trideset godina,mašinski ga napravio...
Podelite komentar