"Croatia Airlines" pred kolapsom: Svakodnevno otkazuju letove, osoblje odlazi, a direktora nigde
Iz Hrvatskog sindikata saobraćajnih pilota u nedelju su objavili da su uputili drugo otvoreno pismo predsedniku Vlade RH u kojem su ga ponovo upozorili na, kako tvrde, alarmantnu situaciju u kompaniji i "debakl" s izborom novog direktora.
U saopštenju podsećaju da su još u januaru poslali apel predsedniku vlade, a o problemima "Croatia Airlinesa" su na sastanku 14. februara stručnom prezentacijom upoznali i ministra saobraćaja.
- Tada smo upozorili na alarmantnu situaciju u kompaniji i izrazili bojazan da će se celokupni sistem "Croatia Airlinesa" raspasti. Nažalost, pokazalo se da smo u pravu. Kompanija je pred kolapsom, a sezona je počela - navode iz Hrvatskog sindikata saobraćajnih pilota.
Razlog za to je, kako tvrde, nerealno planiranje rokova za zimsko održavanje aviona zbog čega se s letnjim redom letenja krenulo bez dva sopstvena aviona koji će imati kašnjenje s ulaskom u saobraćaj od mesec i po dana. Zato se, dodaju, na umesto aviona "Dash Q400" na letove raspoređuju letelice "Airbus A319/A320", pa su avioni sa 174 sedišta, umesto onih od 76, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac.
- Nakon što je povećan broj letova u martu, kompanija više nije mogla da se snalazi kao do tada, pa je počela da unajmljuje vrlo skupe avione, koji bi uskočili na mesto aviona koji su kasnili iz Tehnike. Samo u 12 dana, od 23. marta do 3. aprila, unajmili smo 13 aviona od tri različita prevoznika iz istočne Evrope. Ipak, kompanija sve teže unajmljuje letelice, jer su u aprilu raspoloživi avioni na tržištu Evrope već zauzeti dugoročnim najmovima. Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona "Croatia Airlines" je počela da otkazuje letove, između ostalih i one koje je subvencionisala država. Samo u poslednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova, što je skoro tri leta dnevno. Od sredine marta malo dana je bilo kada nije bilo otkazanih letova, a dešavalo se da bude i po nekoliko otkazanih letova u toku dana - saopštili su iz sindiakta.
Tvrde da je iz kompanije otišla polovina mehaničara, trećina pilota i četvtina stjuardesa, a odlazak osoblja nastavio se i u 2018.
Osim toga, dodaju, prodajom Londonskih prava na sletanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano i sada već uz drakonske uslove, napominju.
Uz sve to, "Croatia Airlines" godinu i po dana nema Upravu u punom mandatu. Po treći put ponovljen konkurs i dalje se neobjašnjivo prolongira, upozorili su i naglasili da je za kompaniju izbor novog direktora, ustvari izbor između dve opcije: bankrota ili mogućeg oporavka kompanije.
Iz HSSP-a su, među četvoricom kandidata za direktora, podršku dali Bošku Matkoviću "kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Vazdušnu Luku Zagreb".
Naglasili su i da su već 17 meseci bez kolektivnog ugovora, kao i da su dva puta otkazali štrajk jer ih je resorni ministar uveravao da će problemi biti rešeni.
VIDEO: Usred leta odvalio se unutrašnji prozor na avionu
(Telegraf.rs/Hina)
Video: Ovako se Miša Majtan pripremao za plivanje za časni krst
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
zoran
Eh da je samo to.Kompletna vestacka tvorevina Hrvatska je u kolapsu.U Srbiji nije mnogo bolje,ali jos nije pred kolapsom.Da je ostao Tadic i njegova banda,davno bi bila mrtva drzava.
Podelite komentar
zoro i prijatelji
Pa sad nesto recite protiv predsednika
Podelite komentar
Markoni
A u EU su? I onda Srbija nije lider na Balkanu? Samo pametno Srbijo.
Podelite komentar