"Croatia Airlines" pred kolapsom: Svakodnevno otkazuju letove, osoblje odlazi, a direktora nigde
Prodajom Londonskih prava na sletanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize
Iz Hrvatskog sindikata saobraćajnih pilota u nedelju su objavili da su uputili drugo otvoreno pismo predsedniku Vlade RH u kojem su ga ponovo upozorili na, kako tvrde, alarmantnu situaciju u kompaniji i "debakl" s izborom novog direktora.
U saopštenju podsećaju da su još u januaru poslali apel predsedniku vlade, a o problemima "Croatia Airlinesa" su na sastanku 14. februara stručnom prezentacijom upoznali i ministra saobraćaja.
- Tada smo upozorili na alarmantnu situaciju u kompaniji i izrazili bojazan da će se celokupni sistem "Croatia Airlinesa" raspasti. Nažalost, pokazalo se da smo u pravu. Kompanija je pred kolapsom, a sezona je počela - navode iz Hrvatskog sindikata saobraćajnih pilota.
Razlog za to je, kako tvrde, nerealno planiranje rokova za zimsko održavanje aviona zbog čega se s letnjim redom letenja krenulo bez dva sopstvena aviona koji će imati kašnjenje s ulaskom u saobraćaj od mesec i po dana. Zato se, dodaju, na umesto aviona "Dash Q400" na letove raspoređuju letelice "Airbus A319/A320", pa su avioni sa 174 sedišta, umesto onih od 76, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac.
- Nakon što je povećan broj letova u martu, kompanija više nije mogla da se snalazi kao do tada, pa je počela da unajmljuje vrlo skupe avione, koji bi uskočili na mesto aviona koji su kasnili iz Tehnike. Samo u 12 dana, od 23. marta do 3. aprila, unajmili smo 13 aviona od tri različita prevoznika iz istočne Evrope. Ipak, kompanija sve teže unajmljuje letelice, jer su u aprilu raspoloživi avioni na tržištu Evrope već zauzeti dugoročnim najmovima. Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona "Croatia Airlines" je počela da otkazuje letove, između ostalih i one koje je subvencionisala država. Samo u poslednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova, što je skoro tri leta dnevno. Od sredine marta malo dana je bilo kada nije bilo otkazanih letova, a dešavalo se da bude i po nekoliko otkazanih letova u toku dana - saopštili su iz sindiakta.
Tvrde da je iz kompanije otišla polovina mehaničara, trećina pilota i četvtina stjuardesa, a odlazak osoblja nastavio se i u 2018.
Osim toga, dodaju, prodajom Londonskih prava na sletanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano i sada već uz drakonske uslove, napominju.
Uz sve to, "Croatia Airlines" godinu i po dana nema Upravu u punom mandatu. Po treći put ponovljen konkurs i dalje se neobjašnjivo prolongira, upozorili su i naglasili da je za kompaniju izbor novog direktora, ustvari izbor između dve opcije: bankrota ili mogućeg oporavka kompanije.
Iz HSSP-a su, među četvoricom kandidata za direktora, podršku dali Bošku Matkoviću "kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Vazdušnu Luku Zagreb".
Naglasili su i da su već 17 meseci bez kolektivnog ugovora, kao i da su dva puta otkazali štrajk jer ih je resorni ministar uveravao da će problemi biti rešeni.
VIDEO: Usred leta odvalio se unutrašnji prozor na avionu
(Telegraf.rs/Hina)
Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
zoran
Eh da je samo to.Kompletna vestacka tvorevina Hrvatska je u kolapsu.U Srbiji nije mnogo bolje,ali jos nije pred kolapsom.Da je ostao Tadic i njegova banda,davno bi bila mrtva drzava.
Podelite komentar
zoro i prijatelji
Pa sad nesto recite protiv predsednika
Podelite komentar
Markoni
A u EU su? I onda Srbija nije lider na Balkanu? Samo pametno Srbijo.
Podelite komentar