Hrvatin odbio da učestvuje u ubistvu na Krfu, Spasojević odustao: Klan ipak sproveo likvidaciju

Čitanje: oko 8 min.

Veljko Belivuk, Darko Šarić i još 17 ljudi obuhvaćeni su optužnicom za četiri ubistva koja su se dogodila u Atini i na Krfu. Osim njih dvojice, kao organizator likvidacija označen je i vođa kavačkog klana Radoje Zvicer. Telegraf.rs objavio je tekst o tome šta su okrivljeni saradnici Srđan Lalić i Nikola Spasojević na suđenju Belivukovom klanu govorili o ubistvu u Atini, dok su o ubistvu na Krfu govorili Nikola Spasojević i Bojan Hrvatin.

Osim Belivuka, jedini pripadnik klana koji je obuhvaćen optužnicom je Nebojša Janković, za kog su okrivljeni saradnici takođe pričali da je učestvovao u zločinima.

Na spisku optuženih je i Milinko Brašnjović, pripadnik vračarskog klana, takođe spominjan od strane pripadnika Belivukovog klana koji su potpisali sporazum sa tužilaštvom i odali informacije grupe u zamenu za blaže kazne. Brašnjović je prošlog meseca izručen Srbiji iz Španije upravo zbog sumnje da je počinio spomenuta ubistva.

U tužilaštvu je negirao krivicu, ali nije detaljno izneo odbranu.

Početkom aprila pristigla je vest da su Veljko Belivuk i Nebojša Janković privedeni na saslušanje u zgradu Specijalnog suda u vezi sa ubistvom i da su se branili ćutanjem, kao i da se očekuje saslušanje Darka Šarića. Tada nije saopšteno o kom je ubistvu reč.

Reč je o ubistvima izvršenim u januaru 2020. godine u Atini gde su lišeni života Stevan Stamatović i Igor Dedović i ubistvima na Krfu 23. jula 2020. godine kada su lišeni života Alan Kožar i Damir Hodžić.

Dok su o ubistvu u Atini u Specijalnom sudu govorili Srđan Lalić i Nikola Spasojević, o ubistvu na Krfu govorila su sva trojica okrivljenih saradnika, koji su potpisali sporazume sa Javnim tužilaštvom za organizovani kriminal i tako sebi osigurali blaže kazne u zamenu sa informacije o aktivnostima klana.

Hrvatinu nuđeno da učestvuje u ubistvu

Okrivljeni saradnik Bojan Hrvatin u Specijalnom sudu istakao je da je učestvovao u namamljivanjima žrtava i ubistvima isključivo zbog novca. Jedno od ubistava u kojima mu je ponuđeno da učestvuje jeste likvidacija Alana Kožara i Damira Hodžića na grčkom ostrvu Krf, a on je u tužilaštvu i pred sudom ispričao sve detalje tog dvostrukog ubistva koji su mu poznati.

Pripadnici Belivukove kriminalne grupe su, prema njegovim rečima, učestvovali u lociranju Kožara, ali su pred samo izvršenje likvidacije odustali od dalje akcije. Hrvatin je, govoreći o tome, pred sudskim većem rekao da je bio pozvan da bude deo likvidacije na Krfu.

- U julu, nekoliko dana pre atentata na Krfu, Marko Budimir me je pitao da li hoću da učestvujem u poslu i da je u pitanju 250.000 evra. Rekao je da će trebati neke ograde da se preskaču i pitao kako mi je ruka, jer je pre toga operisana. Odbio sam jer nisam mogao. Posle par dana sam pročitao u medijima za Krf, posle mi je potvrđeno da je to to - rekao je Hrvatin.

On je naveo da je u septembru sa Markom Miljkovićem u "bazi", odnosno u restoranu na stadionu Partizana u Humskoj, desetak minuta bio Dušan Jovanović, kog poznaje iz Centralnog zatvora. Istakao je da mu je Miljković ispričao da je Jovanović jedan od egzekutora Kožara i Hodžića. Jovanovićevo ime nalazi se u optužnici koju je tužilaštvo podiglo protiv 19 osoba.

- Posle nekog vremena smo opet sedeli u bazi, Miljković mu je rekao: "Zamisli kakvo bi iznenađenje bilo da si se sa Hrvatinom sreo na Krfu". Rekao mi je i da bi iznenađenje bilo da sam sreo Vladu Vojinovića, koji je isto tada tamo učestvovao. Ja sam se posle hapšenja ove grupe viđao sa Vladom i Dušanom i ispričao mi je da je treći svedok saradnik Nikola Spasojević imao zadatak da im donosi hranu i sve što treba i rekli su mi da su bili zabrinuti da će ih odati, ali mu se verovalo jer je Miljkovićev kum. Rekao bih, Dušan mi je rekao, da je bio i njihov drugar Dijaz, rođak visokopozicioniranog pripadnika kavačkog klana - otkrio je Hrvatin.

Bojan Hrvatin je naveo da je pored Jovanovića u toj likvidaciji učestvovao i muškarac čiji je nadimak "Giba, Šuškavi", dok je, prema njegovim rečima, Vladimir Vojinović, kog tužilaštvo takođe tereti za ubistvo, vozio egzekutore na Krfu i "sređivao" im dokumenta.

On je, odgovarajući na pitanja okrivljenog Marka Miljkovića ispričao da su planovi za ubistvo Gorana Veličkovića, postojali i pre ubistva na Krfu, iako je ono izvršeno kasnije i da smatra da su ga pitali da učestvuje u ubistvu na Krfu jer je prethodno pristao da namami Veličkovića, sa kojim se poznavao. U više nevrata je govorio o tome da su planovi za ubistvo Gorana Veličkovića bili usporeni upravo zbog ubistva na Krfu.

Spasojević odustao od učešća u ubistvu

O dvostrukom ubistvu na Krfu i logistici za njegovo izvođenje govorio je i okrivljeni saradnik Nikola Spasojević.

On je ispričao da ga je Veljko Belivuk kontaktirao preko kriptovane aplikacije za komunikaciju "Skaj" i pitao da li bi sa tadašnjom devojkom došeo na letovanje. Takođe je dodao da njih dvojica "treba da obave neki poslić". Spasojević je istakao da je "znao da mora da je u pitanju neko krivično delo".

- Rekao sam da nemam novac za putovanje, a on je odgovorio da ne brinem, da će sve da bude sređeno i da samo dođem. Pošto moje vozilo nije bilo ispravno, rečeno je da će Miljkovićev otac da mi da ovlašćenje za auto koji je bio kod Struje u rent-a-karu. Otišao sam sa Miljkovićevim ocem da rešimo to i krenuo sam ka Grčkoj. Miljković mi je pre toga dao "nikon" aparat. Išli smo preko Bugarske zbog zatvaranja granica zbog korone. Za mesto na koje je trebalo da idemo sam saznao tek kad smo ušli u Grčku. Veljko je tamo bio sa suprugom i dvoje maloletne dece. Iznajmio nam je apartman poviše njega. Oni su bili do mora, a mi iznad nejgovog smeštaja - ispričao je okrivljeni saradnik.

Spasojević je ispričao da mu je Belivuk rekao da treba da nađu jednu plažu i da su se potom prerušili i poneli foto aparat.

- Prerušili smo se, ja sam nosio lanenu košulju i šešir, a Veljko je nosio neku kapu ili šešir. Veljko je na "Skaju" dobio slike neke specifično dugačke plaže koju treba da nađemo. Posle se ispostavilo da je to plaža na Krfu. Veljko je poslao slike kome je trebalo, ali to što smo slikali nije bila ta plaža. On me je posle nekog vremena pitao da li znam da vozim gliser, što sam ja znao. Sa devojkom, Veljkom i njegovom porodicom sam išao na ručak, a Veljko je preko "Bukinga" tražio neku kuću. Saznao sam da juri Alana Kožara kako bi ga likvidirao - dodao je.

Nikola Spasojević, Veljko Belivuk, Suđenje, okrivljeni saradnik Nikola Spasojević; Foto: Facebook

Spasojević je ispričao da je prošlo nekoliko dana pr enego što je došlo vreme da odu na Krf. Objasnio je da mu je Belivuk rekao da devojci kaže da mora negde da ga odveze i da će da se vrate zajedno. Krenuli su "citroenom C4" kojim je Spasojević došao u Grčku i uputili su se ka trajektu za prelazak na Krf, a potom ka mestu gde su bili smešteni. Prema Spasojevićevim rečima, tamo ih je dočekao Nebojša Janković, kom se takođe sudi za ubistva koja je počinio Belivukov klan, ali je optužen i za ubistva u Atini i na Krfu.

Ispričao je da su potom otišli po egzekutore, da je prisutan bio "jedan mlađi Crnogorac" koji je na aplikaciji "Skaj" bio upisan kao Student i jedan stariji čovek. Oni su prvi otišli, a Spasojević je ostao da sačeka mladića koji je trebalo da mu donese lažna hrvatska dokumenta.

- Imao sam ime Marko Salopek i dobio sam dozvolu za čamac i ličnu kartu. Odustalo se od toga da ja učestvujem tako što ću da vozim gliser, a da Veljko i ostali izvrše egzekuciju direktno. Smatrao sam da je jako rizično jer gliser ima GPS i vlasnici obilaze svoja plovila. Poslao je poruku Radoju Zviceru i vratili smo se trajektom. Par dana smo Janković, Veljko, moja devojka Veljkova porodica i ja bili u Sivoti. Veljko mi je posle rekao da odem do Soluna i da egzekutore odvezem do Sivote. Tu su bili Rosi, Giba i još dva momka - rekao je Spasojević.

On je naknadno spomenuo da je, tokom ubistva Nikole Mitića, mislio da Belivukov klan priprema njegovo ubistvo. Dodao je da se dopisivao sa Belivukom i izvinjavao mu se.

- Odustao sam na Krfu, a znao sam da se u ovoj ekipi greške plaćaju - rekao je Spasojević.

Podsetimo, tela Kožara i Hodžića pronađena su na parkingu jedne vile na Krfu 23. jula 2020. godine. Oni su tu boravili duže vreme pre ubistva.

Kožar je svojevremeno hapšen sa grupom optuženom za ubistvo policijskog inspektora Slavoljuba Šćekića i potom osuđen na šest godina i deset meseci zatvora, zbog podmetanja tri eksplozije na gradilište hotela "Splendid" u Bečićima i pokušaja reketiranja suvlasnika hotela Žarka Radulovića.

Hadžić je pre ubistva bio na poternici zbog sumnje da je likvidirao člana kavačkog klana Davorina Baltića u Beogradu, prvog dana 2018. godine.

Dvojica muškaraca ubijeni su dok su bili u automobilu. Na Krfu su žieli oko dva meseca, a najverovatnije su ubijeni kad su se vraćali s plaže.

U automobilu, koji je bio prekriven peskom, pronađeno je oružje. Kožar i Hodžić pogođeni su najmanje 30 puta. U vili u kojoj su boravili pronađena je veća količina municije.

(Telegraf.rs)

Video: Gašić prisustvovao uvežbavanju, sve spremno za 20. septembar: Moćna slika s batajničkog aerodroma

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.