Zgaze čoveka, pa pobegnu s lica mesta, ali ovi tragovi ih odaju: Veštak otkriva kako pronalaze odbegle vozače
Osumnjičeni često braneći sebe govore da "im se učinilo da su udarili i u životinju i da je to razlog zbog koga se nisu zaustavili"
Sud u Sremskoj Mitrovici odredio je pritvor S.M. (28) zbog sumnje da je, u nedelju, 18. decembra automobilom "citroen" udario 24-godišnjeg alžirskog državljanina koji je od posledica povreda preminuo.
Krivičnom prijavom S. M. se tereti za teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja i nepružanje pomoći povređenom u saobraćajnoj nesreći.
Kako je "Telegraf.rs" objavio, prolaznici su telo alžirskog državljanina našli pored puta. Nesrećni momak preminuo je na putu do bolnice.
- S. M. se sumnjiči da je mladića udario prednjim delom vozila i od siline udarca odbacio ga van kolovoza.
Policija je već narednog dana uhapsila osumnjičenog- kaže naš izvor.
Kako policija dolazi do osumnjičenog
Boris Antić, profesor Saobraćajnog fakulteta i veštak otkriva za "Telegraf.rs" kako se tokom istrage dolazi do vozača koji pobegne nakon saobraćajne nezgode ne želeći da pruži pomoć povređenoj osobi.
- Prilikom sudara na mestu nezgode uvek ostane neki deo koji potiče sa vozila, kao što je retrovizor, maska, staklo fara ili vetrobrana... Dovoljan je samo jedan deo vozila, pa da se forenzičkim analizama utvrdi od kog vozila potiče. Na većini delova postoji i kataloški broj, odnosno oznaka koja ukazuje na vozilo - objašnjava profesor Antić.
U većini slučajeva policija izuzima snimke sa video nadzora na kojima se može uočiti oštećeno vozilo, pa i na taj način se može utvrditi odbeglo vozilo. Naravno, postoje i druge operativne metode koje sprovodi polocija.
- Na vozilu se nakon sudara sa pešakom često mogu naći krv, delovi tkiva, vlakna od odeće. Sa druge strane, na telu i garderobi pešaka se mogu naći ljuspice boje ili tragovi stakla sa vozila. Sve su to dokazi koji se forenzičkim analizama, kao i metodom mehanoskopskog uklapanja upoređuju i na taj način u slučaju poklapanja uzoraka utvrđuje vozilo koje se udaljilo sa mesta nezgode - pojašnjava profesor Antić.
Osumnjičeni često braneći sebe govore da "im se učinilo da su udarili i u životinju i da je to razlog zbog koga se nisu zaustavili".
Slučaj Stefana sa Karaburme
Lazar Galić (38) koji je izazvao saobraćajnu nesreću na Karaburmi u kojoj je nastradao Stefan Balić (9), a zatim pobegao u septembru ove godine osuđen je na 10 godina zatvora. Nakon tragedije otišao je kući i zaspao.
Policija ga je identifikovala na osnovu svedoka i snimka. Na njegovom vozilu primećena su ulubljenja od siline udarca.
Galića je sud osudio na maksimalnu kaznu zatvora jer "nije pokazao iskreno kajanje i empatiju", već je gotovo na svakom ročištu tražio da mu sudija dozvoli da iz vozila koje se nalazi na parkingu policije uzme svoj alat, jer je bio majstor.
(Telegraf.rs)
Video: Jake policijske snage obezbeđuju Univerzitet Hauard
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan
To nije saobraćajni prekršaj. To je čisto ubistvo sa predumišljajem. Takve treba na dugi vremenski period u zatvor bez prava na smanjenje kazne.
Podelite komentar
Dragana
Suditi mu za ubistvo i 40 god robije. Isto tako bi uradio i da je umesto Alzirskog drtavljanina bio bilo ko od nas ili nase dece.
Podelite komentar
Pera
Postoje dve vrste saobraćajnih povredjivanja - prva je kada se vozač bahati, pretiče preko pune linije, prolazi kroz crveno svetlo... druga, kada ne vidi pešaka u magli, kada mu pri maloj brzini neko istrči na put... Ako u ovom drugom slučaju zaustavi vozilo, pruži pomoć, odveze povredjenog u prvu bolnicu - nisam siguran da je zaslužio kaznu.
Podelite komentar