Tri greške koje je vozač autobusa napravio na pruzi: "Nije uradio ništa da bi sprečio nesreću"

 ≫ 
  • 52
Milan Zdravković, vozač Niš Ekspresa, Voz, sudar Milan Zdravković/ Foto: Facebook/Milan Zdravkovic-Cudo, MUP Srbije

Milan Zdravković (33), vozač autobusa "Nišekspresa" koji je 21. decembra 2018. godine na pružnom prelazu u Donjem Međurovu izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je stradalo osmoro a povređeno 28 putnika, osuđen je danas na maksimalnu kaznu o osam godina zatvora. Zamenik osnovnog javnog tužioca Vladimir Stanojević u završnoj reči, obrazlažući zahtev za najvišom kaznom propisanom za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja koje mu se stavljalo na teret, istakao je da je on isključivi krivac za tragediju.

- Izvedenim dokazima nesporno je utvrđeno da je Zdravković kriv za jednu od najtežih saobraćajnih nesreća na našim prostorima. Analizom dokaza, uključujući i saobraćajna veštačenja pokazala su da se vozač autobusa nije zaustavio ispred Andrijinog krsta i znaka "Stop", nije pogledao na jednu i drugu stranu da bi se uverio da li može da bezbedno pređe prugu što je za posledicu imalo nepropuštanje voza koji ima prednost. To je učinio u situaciji kada je preglednost bila dobra, nije bilo magle pa je na udaljenosti od 70 metara, gde se tada nalazio voz, mogao jasno da ga uoči - naglasio je tužilac.

Voz, Autobus, nesreća, stradali, poginuli, Međurovo Foto: Telegraf/D.K.

On je Zdravkovićevo postupanje ocenio kao "krajnje bezobzirno".

Svako drugo tumačenje dokaza bi bio činjenični apsurd. Vozač autobusa je prekršio tri pravila, i potpuno je irelevantno stanje pružnog prelaza i oglašavanje sirenom mašinovođe jer Zdravković nije reagovao ni na uzvike putnika da nailazi voz. Nesumnjivo je da je mašinovođa dao znak sirenom i kočio, nasuprot Zdravkoviću koji nije preduzeo nijednu radnju da bi sprečio nesreću - rekao je Stanojević.

Obrazlažući razloge što javna tužba traži maksimalnu kaznu, Stanojević je istakao da na strani Zdravkovića nema nijedne olakšavajuće okolnosti.

- On je zreo čovek, profesionalni vozač koji je morao da vodi računa šta radi. Takođe, nije pokazao stvarno kajanje jer je u istrazi samo delimično priznao krivicu, a na glavnom pretresu je promenio iskaz. Takođe, uzimajući u obzir težinu posledica, brojnost nastradalih, njihove godine, bol koji doživljava njihova rodbina, traume preživelih i dugotrajno lečenje mnogih, primerena je samo najteža kazna - rekao je Stanojević.

On je zatražio da se Zdravkoviću izrekne i mera bezbednosti upravljanja motornim vozilom "D" kategorije u trajanju od pet godina.

Voz, Autobus, nesreća, stradali, poginuli, Međurovo Foto: Telegraf/D.K.

Zdravkovićev branilac advokat Predrag Tomović bio je stava da postoji podeljena odgovornost, jer je i mašinovođa Vladica Rakić doprineo nesreći.

- Mašinovođa je trebalo da se oglasi sirenom kada je video opomenicu koja se nalazi na 1.400 metara od pružnog prelaza, a on je prvi put to učinio kada mu je autobus bio na 18 metara udaljenosti, dakle sekund pre udara. Takođe, sve vreme je dodavao brzinu, a sada se ponaša kao "pariska sobarica" i traži naknadu štete - kazao je Tomović.

On je istakao da je mašinovođa kasno kočio.

- Ustanovljeno je da je dodavao brzinu i kada je bio samo na 132 metara od pružnog prelaza, a zakočio tek kada je stigao 28 metara do autobusa kada više ništa nije moglo da se uradi. Treba uzeti u obzir i odgovornost upravljača puta, lokalne samouprave zato što je pružni prelaz bio u lošem stanju, ali i Železnice, između ostalog i zbog toga što mašinovođa nije imao pomoćnika koji je zadužen da prati situaciju na deonici kretanja voza. Znam da ne postoji mogućnost da mog klijenta oslobodite jer nije stao na znak "Stop", ali treba da da se razmotri i odgovornost drugih. Takođe, prilikom odmeravanja kazne treba uzeti u obzir da se radi o mladom čoveku, koji se pokajao i koji nije ranije osuđivan - rekao je Tomović.

Voz, Autobus, nesreća, stradali, poginuli, Međurovo Godišnji pomen/ Foto: Telegraf/D.K.

Sudija Osnovnog suda Bojan Pavić bio je stava da su dokazi bili protiv Zdravkovića.

- Analizom svih dokaza, uključujući veštačenja i video zapis iz autobusa utvrđeno je da se Zdravković nije zaustavio, da nije pogledao levo ni desno ni kada je dolazio niti kada se vraćao preko pružnog prelaza. Ima propusta kod mašinovođe, to ne menja na stvari, jeste delo učinjeno iz nehata, ali grubog nehata, pa nema osnova, bez obzira na olakšavajuće okolnosti za manju kaznu od maksimalne - rekao je Pavić.

Zdravković će pravosnažnost presude čekati na slobodi, u pritvoru je proveo dva meseca koja će mu biti uračunata u zatvorsku kaznu.

U nezapamćenoj nesreći na licu mesta poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u KC u Nišu u toku operacija, podlegli povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota. Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula je 29.decembra u intentivnoj nezi a nakon nje, 2.januara ove godine i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela. Poslednja žrtva, Lena Ilić (16) preminula je u KC Niš 17.maja prošle godine.

Video: Sablasni prizor u Međurovu: Voz prolazi pored mesta koje je uzelo osam života

(D.K.)

Video: Tzv. kosovska policija upala u zgradu opštine Gračanica

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Дејан Младеновић

    3. mart 2020 | 15:47

    За овог возача би мала казна била и доживотна робија..а само 8год за те силне уде што је побио обогаљио ... Срамота

  • Ljiljana K.

    3. mart 2020 | 14:22

    Zakon = ruganje žrtvama.

  • Sax

    3. mart 2020 | 14:03

    Zakoni u Srbiji blagi uzas i katastrofa

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA