Pitao sam Babićevog vozača: "Što nas pobi, čoveče"? Potresno svedočenje o nesreći na rampi Doljevac

 
  • 26

- Stanika je bila iznad mene jer je ceo zadnji deo vozila bio naguran napred, krvarila je iz usta i nije davala znake života - naveo je Stanikin zet, Srđan Aleksić koji je upravljao vozilom u kojem je ona stradala

Saslušanjem svedoka, među kojima je i bivši direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić, danas je pred Osnovnim sudom u Nišu nastavljeno suđenje Dejanu Stanojeviću (35) optuženom za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.

Stanojević se tereti da je 31. januara 2019. godine oko 8.20 upravljajući "škodom superb", kojom je Babića vozio na službeni put, na naplatnoj rampi Doljevac izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je poginula Stanika Gligorijević (52) iz Debelice kod Knjaževca, a još četiri osobe su povređene.

Tužilaštvo je zatražilo da mu se izrekne zatvorska kazna od pet godina, te da mu u istom periodu bude zabranjeno upravljanje motornim vozilom.

Babić, koji se danas prvi put pojavio na sudu, jer na prethodni glavni pretres nije bio uredno pozvan, kazao je da ne zna kako je do udesa došlo jer je spavao.

- Želeo bih da izrazim saučešće porodici poginule Stanike, da mogu da vratim vreme, voleo bih da se taj dan nije desio - kazao je on između ostalog u svom svedočenju i istakao da se ne pridružuje krivičnom gonjenju vozača za koga je kazao da je odgovoran i pouzdan.

Zoran Babić suđenje Zoran Babić danas se prvi put pojavio na suđenju; Foto: Telegraf.rs

"Što nas pobi, čoveče?"

Stanikin zet, Srđan Aleksić koji je upravljao vozilom u kojem je ona stradala, detaljno je opisao stravične trenutke koji su njegovu svastiku koštali života.

- Mirjana je bila na mestu suvozača, a Stanika je sedela na zadnjem sedištu. Usporio sam kada sam video naplatnu rampu, najpre sam ušao u traku gde se putarina naplaćuje elektronski, a kada mi je supruga skrenula pažnju da mi nismo pretplaćeni na tu uslugu, krenuo sam unazad petnaestak metara i ušao u prvu susednu. Odjednom na unutrašnjem retrovizoru video sam kako mi se velikom brzinom približava vozilo koje uopšte nije kočilo. Kako bih sprečio da udarim u auto koji je bio ispred mene, svom snagom sam pritisnuo kočnicu. Udarac je bio strašan, vozilo koje se nalazilo ispred mene je odletelo i udarilo u bankinu - kazao je Aleksić koji je osporio navode Babićevog vozača da je kolovoz bio klizav, te da je magla smanjivala vidljivost.

Ističe da je pomislio da mu je žena mrtva kada je video njenu glavu na svojim kolenima.

Porodica nastradale Stanike Gligorijevic Stanikin zet Srđan i sestra Mirjana; Foto: Telegraf.rs

- Mirjana je bila bez svesti, drmao sam je, tada je počela da ječi. Stanika je bila iznad mene jer je ceo zadnji deo vozila bio naguran napred, krvarila je iz usta i nije davala znake života. Kada su me smestili u sanitetsko vozilo video sam tog čoveka koji nas je udario. Pitao sam ga: "Što nas pobi, čoveče?" Nije mi odgovorio ništa, telefonirao je - posvedočio je Aleksić istakavši da je osim fizičkih povreda zadobio psihičke traume od koje se još nije oporavio.

Stanikina sestra Mirjana usled potrešenosti nije bila u stanju ni da pročita zakletvu za svedoke pa joj je sudija Miško Radivojević pročitao, a ona je za njim ponavljala propisani tekst.

- Da mi je sestra stradala saznala sam od čistačice u bolnici jer mi je muž, želeći da me poštedi, kazao da je samo povređena. Ostala sam invalid, polomljena su mi rebra, kičmeni pršljen, oštećena plućna maramica, ne osećam ruku, ni nogu, radim 38 godina kod privatnika, nisam u stanju da nastavim, ostaću na ulici. Tražim doživotno izdržavanje jer nisam u stanju da radim. Želim da vidim snimak koji je zabeležio nesreću da najzad saznam kako je poginula moja sestra - kazala je Mirjana.

Stanika Gligorijevic, doljevac, Zoran Babic, nesreca kod Doljevca, naplatna rampa Iza nastradale Stanike je ostalo dvoje dece; Foto: Privatna arhiva

"Vozač me je zvao, ali ništa od njega nisam dobio"

U svojstvu oštećenog saslušan je i Stanikin suprug Velimir.

- Okrivljeni me je pozvao telefonom i izjavio mi saučešće, ali od njega nisam dobio nikakvu nadoknadu. Napominjem, da živimo od poljoprivrede, da mi je supruga bila velika podrška, da je odgajala dvoje dece, te da je zbog njene smrti sin bio prinuđen da napusti fakultet kako bi mi pomagao - kazao je Velimir koji se takođe pridružio krivičnom gonjenju optuženog.

Na sud je danas došao i Stanoje Stanković, vozač trećeg vozila koje je učestvovalo u nesreći.

- Stajao sam "folksvagen pasatom" na trećem kanalu naplatne rampe, taman sam krenuo da izlazim kada sam osetio starhovit udarac, odbačen sam 50 metara na bankinu. Ugledao sam iza sebe dva slupana vozila, jedno knjaževačkih u kojem sam uočio dvoje ljudi bez svesti, a drugo beogradskih tablica čije putnike nisam video - kazao je Stanković koji je zadobio lakše povrede u ovoj nesreći.

On je za razliku od porodice Aleksić koja je bila eksplicitna u zahtevu da vozač bude osuđen, rekao da odluku o tome ostavlja sudu.

Nis, naplatna rampa, autoput, policija, uviđaj, saobraćajka, saobraćajna nesreca Naredno suđenje je zakazano za 8. april; Foto: Telegraf

Poslednji svedok: Bila je magla i kolovoz klizav

Poslednji svedok koji je danas saslušan bio je službenik "Koridora Srbije" Aleksandar Luković koji je ubrzo nakon nesreće došao na naplatnu rampu "Doljevac".

On je podržao navode odbrane da je na toj deonici bila smanjena vidljivost zbog magle.

- Dok sam vozio, morao sam da prilagodim brzinu jer se magla pojavljivala na delovima auto-puta. Kad sam stigao do naplatne rampe, nisam uočio trepćuća svetla već samo policijsku rotaciju. Dok sam vozio, nisam osećao poledicu, ali kada sam izašao iz automobila imao sam utisak da je kolovoz klizav - rekao je Luković.

Suđenje će biti nastavljeno 8. aprila pregledom video zapisa sa nadzornih kamera na naplatnoj rampi.

Nis, naplatna rampa, autoput, policija, uviđaj, saobraćajka, saobraćajna nesreca Odbrana Stanojevića je zatražila dokaze iz RHMZ-a; Foto: Telegraf

Stanojevićeva odbrana je zatražila da do tada RHMZ obavi veštačenje na osnovu utvrđenih temperaturnih parametara na dan nesreće, a u pogledu njihovog uticaja na formiranje eventualne poledice na kolovozu.

Da podsetimo, do tragedije je došlo kada je Stanojević krećući se iz pravca Niša ka Grdelici na naplatnoj rampi "Doljevac" brzinom od 93 kilometra na čas udario u "opel astru" koja je bila na kanalu ispred njega, usled čega se ona odbila i udarila u zadnji deo "folksvagen pasata" koji je napuštao rampu. Od siline udarca Stanika koja je bila na zadnjem sedištu "opela" je poginula na licu mesta, njena sestra Mirjana Aleksić koja se nalazila na mestu suvozača zadobila je teške povrede opasne po život, a teško je povređen i Babić koji je bio na zadnjem sedištu "škode".

Takođe, teško je povređen i vozač "pasata" Stanoje Stanković, dok je Srđan Aleksić koje je upravljao "astrom" zadobio lakše povrede. U zoni naplatne rampe dozvoljena je maksimalna brzina od samo 60 kilometara na čas.

(D.K.)

Video: Kamaline pristalice cekaju u redovima da udju u kampus. Za to su dobili posebne dozvole

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ada

    12. februar 2020 | 16:51

    Ako je bila magla i klizav kolovoz, onda je bilo isto za sva vozila, ne samo za vinovnika nesrece. Bahato i brze od dozvoljenog voze sva drzavna auta. Ko ce da njih kazni, koji policajac? Ni jedan, jos ce da ih lepo pozdravi.

  • Pakistanac

    12. februar 2020 | 16:16

    Uvek je kriv onaj koga nema.Zalosno je sta i kako radi nase tuzilastvo.

  • рагнер

    12. februar 2020 | 16:35

    Бабић седео назад и повређен, а возачу ништа. Како то?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA