Veštaci tvrde: Smrt 8 ljudi u nesreći kod Niša mogla biti izbegnuta da mašinovođa nije imao propust?
Da li je vozač autobusa Zdravković jedini krivac za tragediju? Na današnjem suđenju analizirane su dve situacije koje su mogle dovesti do sprečavanja nesreće
Iznošenjem dopunskog nalaza veštaka saobraćajne struke Dragana Markovića danas je pred Osnovnim sudom u Nišu nastavljeno suđenje vozaču autobusa Milanu Zdravkoviću optuženom da je 21. decembra 2018. godine na pružnom prelazu u Donjem Međurovu izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je poginulo osmoro, a povređeno 28 putnika.
Dopunsko veštačenje obavljeno po nalogu Osnovnog suda imalo je za cilj da ustanovi da li je Zdravković jedini krivac za tragediju, odnosno da li je mašinovođa propustio da preduzme radnje propisane za kretanje na delu pruge gde se ona ukršta sa drumskom saobraćajnicom.
- Da je mašinovođa postupio prema pravilima saobraćajne signalizacije u stanici Donje Međurovo, odnosno da se oglasio sirenom, s obzirom na njenu jačinu, vozač bi dobio informaciju o približavanju voza. Kako je reč o profesionalcu, to bi mu skrenulo pažnju i uticalo na zaustavljanje autobusa - kazao je Marković.
Marković je analizirao dve hipotetičke situacije od kojih bi obe dovele do izbegavanja nesreće.
- Autobus se pre nailaska na prugu kretao brzinom od osam kilometara na sat, u visini znaka "Stop" kada je mašinovođa mogao da ga vidi, bio je na udaljenosti od 8.2 metara od koloseka. Da je tada čuo sirenu, bilo bi i prostora i vremena da reaguje kočenjem, dužina zaustavnog puta iznosila bi oko pet metara, što znači da bi ostalo još tri metra do prve šine koloseka. I da mašinovođa nije kočio, voz bi prošao pored zaustavljenog autobusa. Sa druge strane, uzimajući u obzir subjektivnu procenu vozača koji je mogao da odluči da pređe prugu, da se mašinovođa u trenutku kada se autobus nalazio u visini znaka "Stop" oglasio sirenom, bilo je prostora i vremena da to bezbedno uradi i da se nesreća izbegne - objasnio je Marković.
Na izjavu veštaka reagovao je zamenik tužioca Vladimir Stanojević koji ga je upitao da li bi došlo do nesreće da je vozač autobusa stao na znak "Stop" ispred pruge.
- Bez obzira na propuste mašinovođe, ne bi došlo do nesreće da je vozač autobusa stao na znak "Stop" - rekao je Marković.
Dopunskim veštačenjem okončan je dokazni postupak, pa je glavni pretres odložen za 3. mart kada će odbrana i tužilaštvo dati završne reči. Osnovno javno tužilaštvo zatražilo je za Zdravkovića osam godina zatvora za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.
U nezapamćenoj nesreći na licu mesta poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u KC u Nišu u toku operacija, podlegli povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota. Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula je 29. decembra u intentivnoj nezi a nakon nje, 2. januara ove godine i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela. Poslednja žrtva, Lena Ilić (16) preminula je u KC Niš 17. maja prošle godine.
Video: Voz udario u autobus kod Niša i prepolovio ga, ima mrtvih
(D.K.)
Video: Kamaline pristalice cekaju u redovima da udju u kampus. Za to su dobili posebne dozvole
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Radovan
Da masinovodja nije ni krenuo da vozi voz toga dana, tom deonicom pruge, vec da je koristio alternativni pravac, misljenja sam da bi tada nesreca u potpunosti bila izbegnuta.
Podelite komentar
😡😡😡
Ja kao vozac autobusa(32 god) odgovorno tvrdim da je greska mog kolege
Podelite komentar
Beograd
Ljudi oduvek je bilo da misnovodja nikad nije kriv kao ni sada Vozac autobusa nije stao na znak STOP tu se svaka prica zavrsava.
Podelite komentar