Stala je da podoji bebu, obe su poginule: Isto mesto na auto-putu kod Niša odnosi sve više života!
Saobraćajna nesreća koja se 29. novembra desila na autoputu Beograd – Niš kod sela Gornja Trnava, kada je poginulo troje a povređeno osmoro ljudi, samo je jedna u kobnom nizu potpuno identičnih tragedija koje su odnele brojne živote.
Svi oni stradali su zbog stajanja u zaustavnoj traci autoputa između Aleksinca i Niša. Za poslednje četiri godine na istoj deonici, pod istim okolnostima dogodila su se još četiri udesa koja su života koštala devetoro ljudi.
Turčin pokosio 4 Leskovčanina u zaustavnoj traci
Četiri radnika leskovačkog preduzeća "Centrum" poginula su 12. juna 2015. godine kada je na njihova vozila naleteo turski šleper. Aleksandar Stojanović, Jovan Cvetković, Grujica Dojčinović i Mladomir Jovanović, zastali su u zaustavnoj traci zbog kvara na kombiju nedaleko od naplatne rampe "Nais" kada ih je pokosio turski kamion. Vozač šlepera Ozkok Mehmed Zeki za njihovu smrt dobio je kaznu zatvora od pet i po godina.
Vojni policajci poginuli su pored kolone svojih kolega
Dva pripadnika vojne policije izgubila su život 6. septembra 2017. godine samo nekoliko kilometara dalje, kod sela Draževac. Kapetan Vlada Jovanović (32) iz Pirota i mlađi vodnik Srđan Stevanović (43) ostali su mrtvi pod točkovima kamiona koji ih je pokosio dok su stajali kraj kolone vojnih vozila zaustavljenih u zaustavnoj traci. Vozač kamiona nije odgovarao jer je ustanovljeno da nije bilo njegove krivice za ovu tragediju.
Majka zastala da podoji bebu u zaustavnoj traci - nastradale su
Crna serija nastavila se 30. septembra iste godine kada su poginule Prokupčanka Jovana Ljubić (28) i njena šestomesečna beba. One su se nalazile u "golfu 3" kojom je upravljao Jovanin muž, a koji je stao u zaustavnoj traci na auto-putu Beograd – Niš nedaleko od Aleksinačkog Bujmira da bi žena podojila dete.
Na njihovo vozilo naleteo je kombi "opel vivaro" kojim je upravljao Aleksinčanin Dragoljub Jocić i to mrtav pijan. Za smrt majke i deteta dobio je šest godina zatvora.
Beograđanin je prevozio slatkiše i naleteo na šleper u zaustavnoj
Beograđanin M.Ć. (43) poginuo je 17. jula ove godine na istom mestu gde je došlo do poslednje saobraćajne nesreće. On je upravljao kombijem za prevoz slatkiša jedne firme iz Aranđelovca kada je skrenuo u zaustavnu traku u kojoj je stajao šleper koji se pokvario. Od siline udarca, vozač je poginuo na licu mesta dok je njegov suvozač povređen.
Vozači ne poštuju propise
Milan Milosavljević, zamenik komandira Policijske stanice autoput PU Niš, objašnjava da je zaustavljanje u zaustavnoj traci veoma rizično zbog čega je dozvoljeno samo izuzetno.
- Na autoputu vozač ne sme ni da zaustavlja niti da parkira svoje vozilo, osim na mestima koja su za to predviđena. Tu pre svega mislim na adekvatno obeležena parkirališta i benzinske pumpe. Zaustavnom trakom je zabranjeno i kretanje vozila, osim izuzetno vozilima pod pratnjom i onima sa prvenstvom prolaza i to samo ako su ostale dve trake zauzete. To je bio slučaj kod saobraćajne nezgode 29. novembra kada su se vozila Hitne pomoći i policije kretala zaustavnom trakom jer je bio zgusnut saobraćaj u ostale dve - objašnjava Milosavljević.
U slučaju da je vozaču neophodno da se zaustavi na autoputu, to mora da učini, kako ističe Milosavljević, samo uz preduzimanje zakonom predviđenih mera.
- Ako vozač mora da stane na autoputu zbog neispravnosti vozila, ili drugih opravdanih razloga, recimo zdravstvenih, dužan je da to učini u zaustavnoj traci. Međutim, mora da preduzme adekvatne mere da bi vozilo što pre uklonio sa kolovoza. Jedan od razloga zbog kojih se dogodila skorašnja saobraćajna nezgoda je baš to prekomerno zadržavanje u zaustavnoj traci. Takođe, vozač je dužan da vozilo koje se zaustavilo obeleži signalnim trouglom tako što će ga postaviti na minimalnu udaljenost od 100 metara od vozila - kaže Milosavljević.
Pešaci koji se zateknu na autoputu moraju da nose svetloodbojne prskluke.
- Svi pešaci, uključujući i vozače koji su van vozila moraju da nose svetloodbojne prsluke jer su tako najuočljiviji. Na taj način se smanjuje rizik da ne budu viđeni, te da nastane nezgoda - ističe Milosavljević.
Dodaje, da je potrebno podizanje svesti kod vozača kako bi se izbegle posledice koje su često tragične.
- Zašto se vozi zaustavnom trakom za mene je enigma. Ono što možemo da uradimo je da podižemo svest kod vozača da to ne čine, jer na taj način rizikuju i svoj život i tuđe živote - zaključuje Milosavljević.
Da podsetimo, do poslednje nesreće koja se desila u petak došlo je kada je na kombi u kojem su se nalazili radnici iz Kragujevca zaustavljen zbog kvara, naleteo šleper kraljevačkih tablica. Povredama su podlegli Kragujevčani Ljubiša Jovanović (40), Srđan Jovanović i Žikica Veličković (19). Povređen je vozač kombija D.R. (34), i putnici G.N. (41), I.V. (45), M.M. (29), njegov otac B.M. (53), S.V. (20) i B.S. (32) i M.S. (35).
Od četvorice najteže povređenih, dvojica su i dalje u veoma teškom stanju. Njihovi saputnici koji su zadobili lakše povrede otpušteni su na kućno lečenje. Vozač šlepera je nakon jučerašnjeg saslušanja pred Višim javnim tužilaštvom u Nišu pušten da se brani sa slobode.
On nije bio u stanju da govori o nesreći, jer je u teškom psihičkom stanju. Osnovno javno tužilaštvo najavilo je da će se žaliti na odluku sudije za prethodni postupak da odbije njihov predlog da se G.B. odredi pritvor.
VIDEO: Tramvaj udario baku i unuku u Vojvode Stepe
(D.K.)
Video: Gori automobil u blizini Slavonskog Broda: Vatra "progutala" vozilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan
Nije problem sto je neko stao u zaustavnoj traci vec u kretenima koji tuda voze
Podelite komentar
Sofronije
Koja glupost da se vozila pod pratnjom smeju kretati zaustavnom trakom.Sama rec kaze cemu ona sluzi.Jedino ako je zakon u medjuvremenu promenjen ali kad sam ja polagao nigde nepise da se isti smeju kretati istom
Podelite komentar
Dare
Kad ce vozaci u Srbiji shvatiti zasto je namenjena zaustavna traka i da se ista ne sme koristiti za voznju ? Svako ko udari vozilo u zaustavnoj traci kazniti ga sa milion dinara i oduzimanjem vozacke na 5 god pa da vidimo ko ce se usuditi da udari u vozilo u zaustavnoj traci koje nije moguce tolikom silinom udariti ako se traka ne koristi za voznju.
Podelite komentar