Nikola (21) poginuo je vozeći motor 120 na sat, a otac nema mira jer veštaci spominju "zabludu"
Otac Nikole Radulovića (21) koji je u junu ove godine poginuo vozeći motor kroz Lozovik kod Velike Plane, ne može da se pomiri sa tim da njegovog pokojnog sina u raznim komentarima i tekstovima ljudi opisuju kao nasilnika za volanom. Tvrdi da se njegov sin kretao velikom brzinom, od skoro 120 kilometara na sat, ali da on nije glavni krivac za udes.
- Akcenat se baca na veliku brzinu mog sina, mi smo dobili veštačenje sa Saobraćajnog fakulteta iz Beograda, gde je jasno prikazana brzina od 119 kilometara na sat, a razdaljina je u trenutku kada je čovek počeo da izlazi sa zemljanog puta bila 105 metara - priča otac Jovan.
Sa tolikom razdaljinom i tolikom brzinom, Nikola bi imao svega 3 sekunde vremena da reaguje. Čovek koji se uključivao na glavni put, prema video snimku koji je Telegraf letos objavio, to je činio poprilično sporo i neodlučno.
Upravo u tome otac vidi najveći problem - umesto da propusti vozilo na glavnom putu, vozač automobila prešao je preko raskrsnice i to veoma sporo, što je dovelo do saobraćajne nezgode.
- Uzajamno su mogli da se vide i videli su se, kako veštaci i tvrde, ali je mercedes mom sinu uskratio prvenstvo prolaza, iako u zakonu pod članom broj 47 jasno piše da svako ko se uključuje sa zemljanog puta na asfaltni, dužan je da propusti sva vozila i sve učesnike u saobraćaju koji se tim putem kreću, to jasno kaže i nalaže zakon, a na nama je da to poštujemo, ali vozač mercedesa to nije poštovao. Moj sin jeste doprineo nesreći zbog svoje brzine, ali nije glavni krivac, i ne znam zbog čega se u nalazu veštaka ne spominje zakon i član 47, već se peru ruke od celokupne situacije - navodi otac.
Ipak, da li postoji krivica vozača automobila ili ne, odlučiće sud. On je, prema nalazu veštaka koji je Jovan Radulović ustupio našem portalu, teško mogao da proceni brzinu motora. Takođe, nije imao razloga da veruje da on ide brzinom od skoro 120 kilometara na sat, a ne 50, koliko je ograničenje. U tome veštaci vide mogućnost "zablude".
Jedan drugog mogli su da opaze
Prema izveštaju veštaka, vozač automobila i motora mogli su jedan drugog da ugledaju, s obzirom na preglednost i uslove vidljivosti. Računanjem su došli do podatka da se motor u trenutku započinjanja uključivanja automobila nalazio na 105,9 metara (odnosno 102,9 prema video snimku) od mesta sudara.
Međutim, kako dodaju, vozač automobila teško da je mogao da proceni brzinu motora, pri čemu, kako navode "nije imao razloga da očekuje da se motocikl, umesto brzinom do 50 kilometara na sat, kreće brzinom od najmanje 119,7 kilometara na sat".
- U takvoj saobraćajnoj situaciji ne isključujemo mogućnost da bi vozač mercedesa mogao biti doveden u zabludu da radnju prelaska preko kolovoza Ulice M. Miloševića može započeti i izvršiti na bezbedan način, s obzirom da se u trenutku započinjanja uključivanja mercedesa, motocikl jamaha nalazio na udaljenosti od najmanje 105,9 metara (odnosno 102,9 metara prema video snimku) - naveli su veštaci u izveštaju.
Dodaju da, prema njihovom mišljenu, ukoliko bi se pokazalo kao tačno da je vozač automobila bio u zabludi, na njegovoj strani ne bi bilo propusta, već na strani vozača motora.
Tvrde da bi vozač motora pri vožnji brzinom do 50 kilometara na sat mogao da koči, bilo intenzivno, bilo blago usporavajući vozilo, i tako se potpuno zaustavi pre mesta nesreće.
(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pera
Pa neko ko vozi 120 na sat gde je dozvoljeno 50 i nije za saobracaj.
Podelite komentar
Brk
Pa gospodine kada je vozac automobila izasao na glavni put nije bilo nikoga a onda je doletela kometa i zakucala se u njegov zadnji deo sto znaci da je isao samo trunku sporije mimoisao bi ga ili bi mogao da ga izbegne medjutim,na zalost u toj brzini nije mogao nikako da odreaguje ni kocenjem ni pokusajem obilazenja zadnjeg kraja automobila.Svakako da i vozac automobila treba da snosi odgovornost ali to je sada sve manje bitno,zivot je ugasen i povratka nema...
Podelite komentar
Ђурађ
У саобраћају постоји начело поузданости, где се сматра да се сви придржавају прописа. Самим тим возач аутомобила је веровао, оправдано, да има времена да се укључи нормално у саобраћај. Није могао и морао да предвиди више него дупло дозвољену брзину другог учесника.
Podelite komentar