Malog Dimitrija (13) na biciklu je udario auto i odbacio u reku. Za njegovu smrt niko nije kriv
Dečak Dimitrije Glišić (13) poginuo je vozeći bicikl u okolini Loznice, u selu Voćnjak, pošto ga je pokosio automobil i odbacio u rečicu. Da nije izgubio bitku za život, Dimitrije bi danas imao 15 godina.
Roditelji ne mogu da se smire, no njihov vapaj niko ne čuje. Tužilaštvo u Loznici im je, tvrde, ove godine poručilo: Nema osnova za pokretanje krivične prijave protiv vozača.
Činjenica jeste da je mališan skrenuo iz sporedne u glavnu ulicu, tog kobnog 15 aprila 2017. godine, ali, kako tvrde neutešni otac i majka, automobil je naleteo suviše brzo, zbog čega dečak verovatno nije uspeo da ga vidi. Ili je, pak, procenio da može da se uključi.
- Vozač koji je posedovao probnu vozačku dozvolu kretao se duplo većom brzinom od dozvoljene. Ograničenje je 40 kilometara na sat, a 70 metara od mesta nesreće je zona škole. Veštak je rekao da je minimalna brzina automobila bila 69 kilometara na sat. Tragovi kočenja su 29 metara, s tim da je nosio dete na haubi 24 metra i odbacio ga u reku Štiru... Udario ga je u zadnji točak. Vozač nikada nije zadržan, a u tužilaštvu kažu da nema osnova za pokretanje krivičnog postupka - priča otac Vladimir.
Majka Suzana prisećajući se tragedije spominje i da se po selu pričalo čak i da je mladić za volanom najpre pozvao svoje roditelje, a ne hitnu pomoć.
To znači da slučaj Dimitrija nije nikada ni došao do suda, a roditelji tvrde da nakon takve odluke Tužilaštva oni nemaju mogućnost ni da podignu ni privatnu tužbu protiv momka koji je sa svojih 18 godina ubio njihovog sina. Roditelji veruju da je ceo proces "izmontiran".
Naša redakcija u kontaktu je sa Osnovnim javnim tužilaštvom u Loznici i očekujemo njihov odgovor na pitanja povodom ovog slučaja, pa ćemo njihov odgovor objaviti čim ga budemo dobili.
Sporno ograničenje brzine?
Dok otac poginulog dečaka tvrdi da je ogrnaičenje brzine na ovom putu 40 kilometara na sat, pošto tako nalažu znakovi iz pravca Loznice i Zajače (na slikama), veštaci tvrde da je ograničenje brzine 50 kilometara na sat.
Naime, još u zapisniku o uviđaju je navedeno je da je ograničenje u zoni nesreće 50 kilometara na sat, jer se radi o naseljenom mestu i nema drugih znakova kojima se ograničava brzina.
- Imao sam problem da dokažem ograničenje brzine. Postoji znak iz pravca Loznice i Zajače, ali policija to nije uvela u zapisnik i ja sam to naknadno predao - priča Vladimir.
Na slikama se vidi i dodatna tabla na saobraćajnim znacima, koja označava da se ovo ograničenje odnosi na ceo put dužine 7,5 kilometara.
Naravno, vozač koji je krenuo iz Voćnjaka, mesta koje se nalazi između ova dva znaka, nije mogao da vidi ovo ograničenje, pa se postavlja pitanje i zašto znak nije postavljen i na mestu uključenja sporednog puta.
Policija podnela, tužilaštvo odbacilo krivičnu prijavu
Protiv vozača automobila, S. A. (18) policija je podnela krivičnu prijavu zbog teškog dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. Saslušani vozač rekao je da je uočio dečake u momentu kada su se nalazili pored znaka za obavezno zaustavljanje, ali da su se tada, još uvek, kretali. Tada je, izjavio je, zakočio, izmakao automobilom ulevo, video da je jedan dečak stao, ali da je drugi nastavio vožnju. Navodno, u trenutku sudara, mladić je zakočio. Ipak, dečak i bicikl odbačeni su od siline udara u reku.
Prema prvom veštačenju, vozač automobila se pre početka kočenja kretao brzinom od 69 kilometara na sat, a u trenutku udara 62,5. Međutim, navodi se i bi se sudar dogodio i da je vozio 50, ali i da je S. A. na vreme počeo da koči i da nije mogao unapred da pretpostavi da će neko da prođe pored vidno postavljenog znaka "Stop".
Nakon ovog veštačenja, nalaz i mišljenje dao je i tim veštaka sa Saobraćajnog fakulteta, koji je po nalogu Tužilaštva uradio ekspertizu. Kako je navedeno u izveštaju, vozač automobila ne bi imao mogućnost da izbegne iznenadno stvorenu opasnu situaciju, kako pri brzini od 62,8 kilometara po času, kojom se kretao, tako ni pri vožnji od 50 kilometara na sat, ali ni 45 kilometara na sat (vozač sa probnom dozvolom mora da vozi do 90 posto maksimalne brzine), pa čak ni pri brzini 40 kilometara na sat.
Premda je advokat oštećenog tražila da se izvedeni dokazi provere rekonstrukcijom saobraćajne nezgode, to nije odobreno.
Advokat je predložila i da se od "Puteva Srbije" pribave izveštaji o saobraćajnim znacima koji su postavljeni od sela Zajače do mesta nezgode, o tome kada je rađena obnova signalizacije i zašto između postavljenih znaka u dužini od 7,5 kilometara ne postoji nijedan znak koji označava naseljeno mesto, s obzirom na to da veštaci tvrde da je ograničenje na mestu pogibije dečaka 50 kilometara na sat. I to je odbijeno jer se vozač nije kretao iz Zajače, već iz Voćnjaka.
Da je automobil vozio sporije, čak i u sličaju da je sudar bio neizbežan, možda bi Dimitrije Glišić danas bio živ.
U međuvremenu, priča otac, čuo je da je ovaj isti vozač napravio još jedan udes početkom maja ove godine, kada je povredio jedno dete i pobegao sa lica mesta.
Video: Kuća prazna, na grobu detinjstvo: Radenko (8) je pre 3 godine umro greškom lekara i niko nije kriv
(M. Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Dete nas je spasilo! Svi su spavali, a ono je vikalo "gori baraka"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sofronije
Tuga i nesreca roditelja poginulog decaka je neosporiva i ne bih da jadnim ljudima stajem na muku,samo jedno mi nije jasno zasto biciklisti ja jasan znak STOP ne staju nego nonsalantno se ukljucuju sa takvog sporednog puta jer Boze moj mali
Podelite komentar
Srb
Licno bih mu presudio... svaka cast ocu koji ima ovoliki prag tolerancije
Podelite komentar
Tt
Sramota za Tuzilastvo. Dokazali su da bi se nezgoda desila i da je vozac vozio, za njega maksimalno dozvoljenih 45im/h umesto 69im/h koliko je vozio. I nista vise!!! Sta cemo sa posledicama sudara pri brzini od 62im/h (u trenutku udara) i pretpostavljenih ispod 40km/h ( da je vozio za njega dozvoljenom brzinom)? Setimo se zbog cega je Zakonom brzina u naseljenom mestu smanjena sa 60im/h smanjena na 50km/h. Zato sto je saobracajna nauka dokazala da pri udaru od 50im/h vecina pesaka prezivi, pri brzini 70im/h vecina gine a pri 80km/ ginu svi!!! Da je vozac udario brzinom 40km/h, da li bi decak poginuo? Treba ukljuciti Tuzilastvo iz Beograda.
Podelite komentar