Crna tačka na putu Niš-Prokuplje: Automobili se jedva mimoilaze, ravnica tera da se "stisne" gas, a svaka nepažnja plaća se glavom
Jutrošnja saobraćajna nezgoda u kojoj je stradao Nišlija V.T. (38) samo je poslednja u nizu tragedija na magistralnom putu Niš – Merošina zbog čega je ova deonica opravdano ponela neslavni epitet "crne tačke".
Samo poslednjih nekoliko godina na ovoj deonici je stradalo desetak ljudi, uključujući i trinaestogodišnju Prokupčanku koja je poginula u autobusu koji je đake prevozio na eskurziju, te bivšeg predsednika merošinske opštine Mirka Stanisavljevića (76) koji je smrtno stradao prošle godine u direktnom sudaru.
Maj 2018 - U sudaru dva automobila na ovom putu poginuo je M. S. (76) kada je "ladom" udario u "opela" i na mestu ostao mrtav.
Septembar 2017 - N.R. (22) iz merošinskog sela Lepaja poginuo je od posledica povreda koje je zadobio u saobraćajnoj nezgodi. Nesrećni mladić upravljao je vozilom "golf" kojim na lokalnom putu Lepaja – Baličevac sleteo s puta a zatim se prevrnuo.
Novembar 2015 - M. D. (39) iz Prokuplja poginula je kod mesta zvanog Batušinačka petlja u okolini Merošine. Ona je upravljala vozilom "tojota jaris" prokupačkih tablica kojim je sletela sa kolovoza i udarila u zaštitnu ogradu.
Septembar 2015 - S. Ž. (85) iz merošinskog sela Krajkovac poginuo je u saobraćajnoj nezgodi kada je vozilo "ford fokus" kojim je upravljao S. D. (47) takođe iz Krajkovca, a u kojem je starac bio na mestu suvozača, najverovatnije usled neprilagođene brzine sleteo s puta i nekoliko puta se prevrnuo.
ZAŠTO JE OVO CRNA TAČKA?
Razlozi što su saobraćajne nezgode sa fatalnim ishodom ovde vrlo česte su opterećenost, jer je ova deonica najkraći put od Niša do Prokuplja, i nadalje do Blaca, Kuršumlije, Kopaonika, Merdara i Kosova. Uzan kolovoz na kojem se jedva mimoiđu dva vozila, ravničarsko područje koje vozače namami da stisnu papučicu gasa, a zatim iznenadan prelaz na brdovit predeo, su zamke koje vrebaju vozače čitavim putem do Prokuplja.
Zoran Jovanović, direktor Javno komunalnog preduzeća "Merošina" ističe da je glavni uzročnik saobraćajnih nezgoda ipak ljudski faktor.
Osim dela od Mramora gde je kolovoz razrovalo klizište, ostatak puta nije loš, kako tvrdi Jovanović. Međutim, ne vodi se dovoljno računa, brzo se vozi, naročito nakon što se posle uspona uz Mramorsko brdo naiđe na potpuno ravnu deonicu.
- Na izlasku iz Merošine nailazi se na tzv. Debelo Brdo, gde je i došlo do jutrošnje nezgode, i gde je potreban poseban oprez zbog preglednosti saobraćaja. To je decenijski problem koji bi trebalo da počne da se rešava već ove godine izgradnjom autoputa do Merdara - izjavio je Jovanović.
On veruje da će radovi uskoro početi.
- Znam da su od naših meštana otkupljene parcele kroz koje će proći planirana trasa nove saobraćajnice, a koliko znam i resorno ministarstvo je okončalo prostorni plan autoputa - objašnjava Zoran Jovanović.
Ministarstvo građevina najavilo je da će prva deonica autoputa Niš - Merdare u dužini od 39 kilometara početi da se gradi ove godine. Ukupna dužina ove saobraćajnice do Merdara je 77 kilometara, a ona će biti deo autoputa Niš – Merdare – Priština – Drač dugog 384 kilometra.
(D.K.)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Allianz
Kako nemca ili danca ravnica ne tera da divlja, problem je u balkanskoj glavi.
Podelite komentar
Novak
Po sirini ovo vise lici na biciklisticku traku nego na put.U 21.veku mi nemamo sirinu puta po standardima.
Podelite komentar
NI
Neka budu srećni što ima i takav put,odtalo nešto od komunista a ovi za 40 g. ne uspeše ni da poprave slabe tačke,sa pravom Srbi mrze komuniste.
Podelite komentar