Niš ekspres se oglasio 6 sati posle tragedije: Mi smo više puta upozoravali nadležne, ovo su detalji o vozaču i autobusu
Na pružnom prelazu u Donjem Međurovu kod Niša u sudaru voza i autobusa Niš ekspresa oko 7.30 sati poginulo je petoro ljudi, među njima i dva deteta.
Preduzeće "Infrastruktura železnice Srbije" prvo se oglasilo oko 9.30 sati da se saobraćajna nesreća u Nišu, gde je voz udario u autobus, dogodila na putnom prelazu koji je obezbeđen znacima vertikalne drumske signalizacije (nije bilo rampe).
Iz "Niš ekspresa", čiji je autobus prevozio putnike oglasili su se tek nakon više od šest sati, konferencijom zakazanom u 14 sati.
"Telegraf" je i ranije pozvao predstavnike "Niš ekspresa", ali nismo dobili nijednu informaciju sa nesrećom u vezi.
- Svi su na terenu, i direktori i svi. Još uvek ne mogu ništa preciznije da kažem. Situacija nije prijatna. Niko se nije vratio, rasporedili su se i na lice mesta, deo u Klinički centar - rekla nam je Jasmina Dimitrijević iz marketing službe Niš ekspresa. Na pitanje da li imaju bilo kakve informacije o vozaču, rečeno nam je da ni o tome ne znaju ništa i da čekaju izveštaj sa terena.
Zamenik direktora na održanoj konfernciji "Niš ekspresa" Novica Tasić kazao je da ne želi da spekuliše sa uzrocima jutrošnje saobraćajne nezgode, dok svoj deo posla ne završe istražni organi, ali je istakao da se mora uzeti u obzir da je pružni prelaz bio neobezbeđen.
- Mi smo više puta upozoravali nadležne, ne samo što se tiče ovog već i ostalih sličnih pružnih prelaza, jer vozimo po celoj Srbiji, da moraju da budu adekvatno opremljeni svetlosnom i zvučnom signalizacijom, kao i branicima, što je i zakonska obaveza. Ovo iz razloga što smo svedoci da ova mesta predstavljaju crne tačke, jer se tu ukrštaju železnički i drumski saobraćaj - kazao je Tasić.
Dodao je da u ovom trenutku ne može da govori o odgovornosti vozača, ali je naglasio da je on ispunjavao sve zakonske uslove za obavljanje poverenog mu posla.
- On je 17. jula 2017. godine prošao sistematski pregled, koji se prolazi na dve godine, i ispunjavao je sve uslove za vozački posao. Vozač ima 31 godinu, ima radno iskustvo od pet godina i devet meseci a u našoj firmi je godinu i po dana. Smenu je završio juče u 16.45 a jutros je počeo da radi u 6.25 sati, što pokazuje da su ispunjeni uslovi i u pogledu dužine obaveznog odmora. Autobus je kontrolisan, vozač je alkotestiran i bili su ispunjeni svi uslovi da počne sa radom - kazao je Tasić.
On je podsetio da se "Nišekspres" gradskim i prigradskim saobraćajem bavi 60 godina , te da je ovo jedna od najtežih nesreća u kojoj su učestvovali njihovi vozači.
- Želim da izrazim saučešće porodicama poginulih, a povređenima da poželim brz oporavak - rekao je na kraju Tasić.
Kako je Telegraf saznao na licu mesta, teško povređen i operisan, a policijski službenici čuvali su ga od gnevne rodbine putnika koje je prevozio jutros oko 7.30 sati na relaciji Novo selo - Bubanj, u kom su najvećim delom bila deca koja su krenula u jutarnju smenu u školu.
- U ovom trenutku imam informacije da je do saobraćajne nezgode, najverovatnije, došlo usled propusta vozača autobusa. Istraga će utvrditi da li je tako. Ispitaće se da li je vozač ispunjavao psiho-fizičke uslove za upravljanje vozilom, a proverićemo i sve druge okolnosti koje su vezane za uslove puta - rekao je direktor policije Rebić.
Rebić u video-izjavi: Do železničke nesreće najverovatnije je došlo zbog propusta vozača autobusa!
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Niš Ekspres će po svaku cenu se ograđivati od odgovornosti. Papirološki se gleda da bude regularno, ali ja sam lično svedok da vozač Niš Ekspresa vozi od 5 ujutru do 5 popodne jer se srećem sa njim tokom celog dana. Naravno on ne vozi 12h neprekidno, ali je obavezan da bude tu i to čekanje između tura je zamorno i može izazvati pospanost. Kad se svakodnevno radi po tom sistemu umor i pad koncentracije sustižu čoveka koji nema nadljudske sposobnosti.
Podelite komentar
Dusan
Koliko para treba da mi skupimo da se napravi rampa posto ocigledno vlast zanima samo da pricaju price i obecavaju...gde ce vam dusa ako je i imate
Podelite komentar
Lola
Kako u svim nesrecama nije niko odgovoran iz zeleznice iako polovina pruznih prelaza nije adekvatno obelezeno, uvek su krivi vozaci . Dokle prepucavanje u takvim situacujama. Smeniti celo rukovodstvo zeleznice.
Podelite komentar