Tri preduzeća osvojila su vrednu nagradu koja će im promeniti život: Među njima su Jelena i Aleksandar koji su državne poslove zamenili farmom koza
Završeno je veliko finale konkursa Generator 2.0, koji je pokrenula Sosijete ženeral banka sa partnerima, namenjenog preduzetnicima i malim i srednjim preduzećima koji žele da digitalno transformišu svoj biznis. „Centar dr Gifing" i "Vrtlari" proglašeni su odlukom žirija pobednicima konkursa Generator 2.0, dok je mlekara „Carpe Diem“ osvojila nagradu direktno glasovima publike. Glavna nagrada za ova tri preduzeća je digitalna transformacija njihovog poslovanja. Ona će obuhvatiti celokupnu analizu postojećeg stanja poslovanja i preporuke sa akcionim planom, implementaciju jedne od predloženih preporuka u vrednosti do 5.000 evra, kao i marketinški preobražaj i medijsku kampanju.
Pejzažni arhitekta Jelena i pravnik Aleksandar Stepanić iz Krušedola su jedni od pobednika. Oni su državni posao zamenili sopstvenom farmom koza. Ne samo da se nisu pokajali, već kažu da uživaju dok se svakodnevno igraju stvarajući novu vrednost. Žele da ljudi uživaju u mlečnim proizvodima koje prave, isto onoliko koliko su oni uživali dok su ih proizvodili. Upravo ta želja za promenom života, vidljiv pozitivan stav prema svemu što nas okružuje i potreba da sami kroje svoju sudbinu - dovela ih je do samog finala konkursa "Generator 2.0", a potom i do pobede. Ta pobeda, koju su im doneli glasovi publike, omogućiće im da svoj posao podignu na jednu značajno višu lestvicu.
Do pre nekoliko godina nisu imali nikakvo znanje o stočarstvu i radili su u državnim firmama. Sada u Krušedolu imaju farmu sa 250 koza, a otkupljuju i sa drugih farmi, pa dnevno prerađuju 1.000 litara kozjeg i ovčijeg mleka praveći jogurt, kiselo mleko, sireve, surutku…
Iskren osmeh krasio je Jelenu sve vreme u sredu uveče, tokom proglašenja pobednika. Na ovo značajno veče za njih došla je bez Aleksandra jer je ipak neko mora ostati kod kuće da brine o farmi. Rado je prilazila i ostalim takmičarima, probala njihove proizvode, razmenjivala iskustva, ali i primala savete od drugih. Rado je sa nama razgovarala i o tome kako su ona i suprug siguran, državni posao, pustili niz vodu i uhvatili se i koštac sa privatnim biznisom.
KAKO SU DRŽAVNI POSAO ZAMENILI FARMOM KOZA
Pre nego što je počela da se svako jutro budi sa kozama, Jelena je bila pejzažni arhitetka, a njen suprug pravnik.
- Čini mi se da je to proisteklo iz nekog momenta kada smo želeli drugačiji kvalitet života i nešto više. Kada nam naša moderna obrazovanja i radna mesta nisu više donosili ličnu satisfakciju, niti osećaj da doprinosimo ovoj planeti - priča nam Jelena.
Umeli su i da prepoznaju i priliku koja im se nudila u konkursu "Generator 2.0", koji je pokrenula Societe Generale banka sa partnerima. Takmičenje je namenjeno preduzetnicima i malim i srednjim preduzećima koji žele da digitalno transformišu svoj biznis.
- Energija i ljubav su razlog zašto smo krenuli u sve ovo i stigli do trenutka u kome smo sada. Naše znanje u nekim oblastima ima svoje limite, koje još nismo prevazišli. Digitalizacija je jedna od njih. Važno je znati šta sve ne znaš i tražiti pomoć u toj oblasti. Mi postojimo 4 godine i osećamo da smo sad došli u taj trenutak kad će nam digitalna transformacija biti velika odskočna daska za unapređenje poslova. Otkad smo saznali da smo osvojili ovu nagradu, šalimo se svaki put kad se desi neki problem. Samo kažemo da će to trajati još samo malo, sad ćemo se digitalizovati, pa ništa više neće biti problem. Bez šale, mnogo smo zahvalni na prilici da se lansiramo u te neke nove svetove za nas - kaže Jelena zadovoljno.
Bračni par Stepanić sada ima ideju da, koristeći onlajn platformu, zajedno sa potrošačima nastavi da unapređuje i inovira svoj brend "Carpe diem".
"VRTLARI" I MODERNI AJVARI, SOKOVI, DŽEMOVI I SLATKO
Pored njih, na proglašenju pobednika u sredu uveče, digitalnu transforamciju osvojili su i "Vrtlari" iz Malog Iđoša i "Centar dr Gifing" iz Beograda, koji su pobedili glasovima žirija.
Vrtlari d.o.o ima zaokružen sistem proizvodnje - od plantaže do stalaže. Preduzeće, koje je zvanično osnovano pre tri godine u Malom Iđošu, proizvodi sokove, džemove, slatko i ajvar u modernom proizvodnom pogonu, koristeći prvoklasne sirovine.
Bračni par Vanja i Branislav Sekulić naglašava da je najvažniji sastojak svih njihovih proizvoda pozitivna energija najplodnijih polja Evrope, stari recepti koji se ne oslanjaju na aditive ili konzervanse, i naporan rad mladih ljudi koji uzgajaju i prerađuju voće i povrće sa puno ljubavi i pažnje.
- Voleli bismo da uvedemo nove softvere, da poboljšamo samo poslovanje naše firme. Istovremeno, želimo da poboljšamo naše marketinške aktivnosti, koje ćemo sprovoditi kako bismo približili svoje proizvode krajnjim kupcima - rekli su Sekulovići o svojoj viziji digitalne transformacije.
BLIŽI KLIJENTIMA U CENTRU DR GIFING
Centar za preventivnu medicinu i program ishrane dr Gifing osnovala je 2003. dr Ana Gifing, kao prvi takve vrste registrovan u Srbiji. To je porodična firma koja se bavi programom ishrane i preventivnom medicinom. Lider je u oblasti nutricionizma, prisutan i na drugim tržištima u vidu franšiza.
- Poboljšana interna komunikacija i unapređivanje poslovanja pozitivno će se odraziti i na odnos koji gradimo sa klijentima, zato nam je potrebna stručna pomoć u ovom procesu - objasnili su svoje motive iz Centra dr Grifing za digitalnu transformaciju.
POBEDNICI OSVOJILI VREDNE NAGRADE
Glavna nagrada za sva tri preduzeća je digitalna transformacija njihovog poslovanja. Ona će obuhvatiti celokupnu analizu postojećeg stanja poslovanja i preporuke sa akcionim planom, implementaciju jedne od predloženih preporuka u vrednosti do 5.000 evra, kao i marketinški preobražaj i medijsku kampanju.
Tim transformatora koji će sprovoditi digitalnu transformaciju u drugoj polovini ove godine sačinjen je od predstavnika Sosijete ženeral banke, ICT Hub centra za tehnološko preduzetništvo i IT kompanija partnera konkursa (Codetribe, TeleGroup, Symphony, Quantox, M&I Systems, Mainstream, Digital Worx) uz superviziju Senada Kulenovića, konsultanta za digitalnu transformaciju, dok će marketinški preobražaj i medijsku kampanju sprovoditi agencije Publicis i Direct Media.
ŠTA JE "GENERATOR"
"Generator" je jedan od najznačajnijih projekata kojim Societe Generale banka u Srbiji podstiče kulturu inovacija, preduzetništvo i inovativno poslovanje. Prvi ciklus konkursa, održan je krajem 2017. godine, uz nagradni fond za najbolje preduzetničke inovacije u ukupnom iznosu od milion i po dinara. U prošloj godini sproveden je i Generator Fluo, konkurs za najbolje studentske preduzetničke inovacije, a pobednici su imali priliku da provedu sedam dana u inovativnom tehnološkom habu Societe Generale Grupe u Parizu.
Na takmičenje Generator 2.0, pokrenuto krajem prošle godine, prijavilo se 116 malih i srednjih preduzeća, od kojih je 20 prošlo u sledeću fazu. Polufinalisti su prošli kreativne radionice i sa Generator 2.0 timom stručnjaka radili na definisanju daljeg pravca njihovog poslovanja, prepoznavanju novih poslovnih prilika i sticanju različitih veština potrebnih za razvoj biznisa u digitalnoj ekonomiji. Zatim je usledila faza glasanja na sajtu tokom koje je sakupljeno više od 23.000 glasova i odabran jedan pobednik koji je direktno osvojio digitalnu transformaciju - Carpe Diem.
"POMOĆI ĆEMO LJUDIMA KOJI IMAJU IDEJE"
- Ja sam uneo u ovaj projekat jednu ličnu emociju i veoma sam ponosan na ovo što radi naša banka, zato što je to nastavak nekih aktivnosti kojima smo želeli da probudimo novi duh, da pokrenemo nove ideje, da postaknemo preduzetništvo i da pomognemo svima onima koji žele da idejama menjaju svoj život, da menjaju svet oko sebe i da menjaju ovaj svet u kome živimo. Zadatak je veliki, to ne možemo sami. Zato ćemo pomoći ljudima koji imaju ideje da te ideje i ostvare uz našu logističku, materijalnu i marketinšku podršku - rekao je predsednik UO Societe Generale banke, Goran Pitić.
- Societe Generale banka pruža podršku onima koji imaju inovativne, preduzetničke ideje jer duboko verujemo da budućnost leži u idejama i da moramo jedni druge inspirisati, podržati resursima koje imamo i omogućiti im da iznesemo te dobre ideje na površinu. Oduševljavaju me svi oni koji i u banci pokušavaju da promene način razmišljanja u jednom konzervativnom bankarskom sistemu. Ja mislim da smo to uspeli i da smo u vodećem krugu banaka koje su uspele da podstaknu aktivnost i razviju nove ideje i što je još važnije: da mnoge od tih ideja stavimo u realizaciju - dodao je Pitić i naglasio da je fasciniran time što smo svi dobili jednu novu šansu u svetu, u vidu digitalne transformacije.
- I zato kažem našim pobednicima: imaćete od nas logističku, materijalnu i podršku za marketing. Ponosni smo što je i ovaj "Generator 2.0" podstakao veliki broj ideja koje se danas nalaze ovde. Ja vam želim puno uspeha - poručio je Pitić okupljenim finalistima.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.