CarGo nezadovoljan situacijom u sektoru transporta: Obratili se pismom Evropskoj komisiji
Od velike je važnosti uloga EK za održavanje slobodne konkurencije na tržištu Srbije
Direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić obratio se pismom Evropskoj komisiji. U pismu je ukazao na, kako je naveo, ozbiljno kršenje konkurencije u sektoru transporta u Srbiji i pozvao je da reaguje i zaštiti slobodno tržište.
Guberinić je u pismu ukazao na negativne posledice na konkurenciju i potrošače zbog nedavno usvojenih izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji, kako je ocenio, "ne samo da stvara pravnu nesigurnost, već je čitav proces njegovog donošenja, ali i sprovođenja veoma kontroverzan".
- Radna grupa zadužena za izradu Zakona sastojala se samo od predstavnika Ministarstva saobraćaja i predstavnika taksista, a sa druge strane predstavnici alternativnih vidova prevoza nisu imali priliku da učestvuju u radu te grupe - naveo je Guberinić i dodao da je i Komisija za zaštitu konkurencije dala mišljenje da izmene Zakona ograničavaju konkurenciju i zatražila promenu spornih delova, ali su izmene zakona ipak usvojene.
Guberinić je dodao da je Ministarstvo saobraćaja mimo zakona formiralo još jednu radnu grupa, ali za implementaciju Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koja se sastoji od istih članova koju su izradili taj zakon.
- To je flagrantno kršenje principa podele vlasti - istakao je Guberinić i naveo da ta radna grupa sprovodi mere poput podnošenja krivičnih prijava protiv predstavnika alternativnih vidova prevoza i "vrši stalnu javnu klevetu koja je usmerena na naše isključivanje sa tržišta i istovremeno postavlja prepreka za ulazak potencijalnih konkurenata".
Po oceni Guberinića, od velike je važnosti uloga EK za održavanje slobodne konkurencije na tržištu Srbije koja je u procesu pristupanja EU. On je podsetio da se CarGo Technologies zajedno sa još 15 preduzetnika nedavno obratio i Komisiji za zaštitu konkurencije od koje zahtevaju da ispita da li su taksi predstavnici u Srbiji narušili konkurenciju jer su, kako je naveo, "dogovorom između sebe formirali kartel, koji ima za cilj eliminaciju svakog potencijalnog učesnika na tržištu, koji nije taksi".
(Telegraf.rs)
Video: Adam: Za 20 godina spasilačkog rada, nisam doživeo ovakvu intervenciju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja...
Šta ti nije jasno, guberinicu?! Zakon je jasan! Sedi i čitaj, više puta, dok ga ne naučiš kao tablicu mnozenja i konačno shvatiš da nisi u pravu!
Podelite komentar
Ivan
Sporna je stavka od pet godina iskustva! Gde da nadjes coveka sa pet godina iskustva kao profesionalni vozac kojih je sve manje u Srbiji! Uredu za saobracajnu skolu i licencu poznavanje grada! Hoces da zaposlis radnika da placas porez i samodoprinose drzavi a ne mozes zbog jedne stavke da nadjes radnika! Malo je vise monopolski uzeta ta stavka u obzir! Zasto ostali taxisti iz Srbije ne mogu da dodju uredno na aerodrom da preuzmu svoje stranke na poziv! Znaci mene zove moja stranka iz Smedereva i ja mora da joj kazem znas nek te doveze Beogradski taxi ja ne mogu. Sama cinjenica je da je Beogradski taxi vise mafija nego drustvo koje pruza usluge kave narodu trebaju!..
Podelite komentar
Deki
Mafija 1/1 ništa ne brinite, uskoro će ih eu komisija rasturiti. Cargo i slični mora da zaživi.
Podelite komentar