CarGo nezadovoljan situacijom u sektoru transporta: Obratili se pismom Evropskoj komisiji

  • 4

Direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić obratio se pismom Evropskoj komisiji. U pismu je ukazao na, kako je naveo, ozbiljno kršenje konkurencije u sektoru transporta u Srbiji i pozvao je da reaguje i zaštiti slobodno tržište.

Guberinić je u pismu ukazao na negativne posledice na konkurenciju i potrošače zbog nedavno usvojenih izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji, kako je ocenio, "ne samo da stvara pravnu nesigurnost, već je čitav proces njegovog donošenja, ali i sprovođenja veoma kontroverzan".

VUk Guberinić, Foto: mc.rs

- Radna grupa zadužena za izradu Zakona sastojala se samo od predstavnika Ministarstva saobraćaja i predstavnika taksista, a sa druge strane predstavnici alternativnih vidova prevoza nisu imali priliku da učestvuju u radu te grupe - naveo je Guberinić i dodao da je i Komisija za zaštitu konkurencije dala mišljenje da izmene Zakona ograničavaju konkurenciju i zatražila promenu spornih delova, ali su izmene zakona ipak usvojene.

Guberinić je dodao da je Ministarstvo saobraćaja mimo zakona formiralo još jednu radnu grupa, ali za implementaciju Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koja se sastoji od istih članova koju su izradili taj zakon.

Protestna vožnja, Foto: Tanjug/Filip Krainčić

- To je flagrantno kršenje principa podele vlasti - istakao je Guberinić i naveo da ta radna grupa sprovodi mere poput podnošenja krivičnih prijava protiv predstavnika alternativnih vidova prevoza i "vrši stalnu javnu klevetu koja je usmerena na naše isključivanje sa tržišta i istovremeno postavlja prepreka za ulazak potencijalnih konkurenata".

Po oceni Guberinića, od velike je važnosti uloga EK za održavanje slobodne konkurencije na tržištu Srbije koja je u procesu pristupanja EU. On je podsetio da se CarGo Technologies zajedno sa još 15 preduzetnika nedavno obratio i Komisiji za zaštitu konkurencije od koje zahtevaju da ispita da li su taksi predstavnici u Srbiji narušili konkurenciju jer su, kako je naveo, "dogovorom između sebe formirali kartel, koji ima za cilj eliminaciju svakog potencijalnog učesnika na tržištu, koji nije taksi".

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ja...

    3. april 2019 | 19:40

    Šta ti nije jasno, guberinicu?! Zakon je jasan! Sedi i čitaj, više puta, dok ga ne naučiš kao tablicu mnozenja i konačno shvatiš da nisi u pravu!

  • Ivan

    3. april 2019 | 21:14

    Sporna je stavka od pet godina iskustva! Gde da nadjes coveka sa pet godina iskustva kao profesionalni vozac kojih je sve manje u Srbiji! Uredu za saobracajnu skolu i licencu poznavanje grada! Hoces da zaposlis radnika da placas porez i samodoprinose drzavi a ne mozes zbog jedne stavke da nadjes radnika! Malo je vise monopolski uzeta ta stavka u obzir! Zasto ostali taxisti iz Srbije ne mogu da dodju uredno na aerodrom da preuzmu svoje stranke na poziv! Znaci mene zove moja stranka iz Smedereva i ja mora da joj kazem znas nek te doveze Beogradski taxi ja ne mogu. Sama cinjenica je da je Beogradski taxi vise mafija nego drustvo koje pruza usluge kave narodu trebaju!..

  • Deki

    4. april 2019 | 08:31

    Mafija 1/1 ništa ne brinite, uskoro će ih eu komisija rasturiti. Cargo i slični mora da zaživi.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA