Paprika postaje novi srpski brend i značajan izvozni proizvod
Paprika bi mogla da postane novi brend Srbije i njen značajan izvozni proizvod, a trendovi pokazuju da Srbija preuzima deo tržišta Mađarske i Makedonije jer ima konkurentniju proizvodnju, navodi se u studiji koju je sprovela konsultantska kuća SEEDEV uz podršku projekta GIZ.
Tokom 2016. godine paprika iz Srbije se izvozila u čak 27 zemlja, od cega 35 odsto u zemlje EU, prenosi portal Agromedia, pozivajući se na studiju.
U 2016. proizvedeno je 227.600 tona paprike, što je povećanje od dva do tri puta u odnosu na prethodne tri godine, zabeležen je i rekordan izvoz sveže paprike od 6,5 miliona američkih dolara, dok je izvoz tucane paprike dostigao 6,1 miliona američkih dolara.
Osim nekoliko kompanija, proizvođači paprike su gotovo u potpunosti porodična gazdinstva.

Kod ajvara i tucane paprike, kao i kod drugih sličnih proizvoda, postoje pojedinačni uspešni primeri i pokušaji plasmana i promovisanja, ali ne i sistemskih napora koji bi definisali kvalitet i učinili ga šire prepoznatljivim, čime bi se značajno povećala potrošnja, a samim tim i proizvodnja paprike.
Kako se navodi u studiji, upravo zato kod paprike, više nego kod drugih proizvoda, ima smisla uvoditi oznake kvaliteta i promovisati kvalitet kako na domaćem, tako i na stranim tržištima.
Dodaje se da bi pomoć države u promovisanju, garanciji i označavanju kvaliteta ubrzala procese osvajanja stranih tržišta, prvenstveno u regionu.
VIDEO: Probali smo ajvar vredan 50.000 dolara
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Reprezentativcu rekli da je završio karijeru zbog problema sa srcem, naš lekar ga vratio na teren
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
MilanT
Ravnje proizvodi najkvalitetniju i najuksniju papriku u Srbiji i svetu 😎😋😘
Podelite komentar