Koje je sve srpske brendove kupila Koka-kola pre Plazme?
Za pola veka, koliko Koka-Kola postoji u Srbiji, ova kompanija nije se zadržala samo na prepoznatljivim gaziranim napicima, već je kupovinom nekoliko srpskih firmi postala vlasnik nekih od najpoznatijih srpskih brendova.
Sve je počelo 1968. godine kada u Zemunu počinje sa radom fabrika za flaširanje "Koka‑Kola" napitka. U narednim godinama beogradska firma počinje da flašira i "Šveps", a prva velika akvizicija u Srbiji dolazi 2005. godine kada ova kompanija kupuje Vlasinsku Rosu i počinje da proizvodi prirodnu izvorsku vodu.
Već naredne godine deo "Koka-kole" postaje i kompanija "Fresh&Co" iz Subotice, jedan od vodećih proizvođača voćnih sokova u Srbiji. Od tog trenutka pod krov američke kompanije dolaze i Next, SU-Voće i Joy sokovi.
Narednih desetak godina "Koka-Kola" nije kupovala postojeće firme, ali je 2015. godine investirala 3,8 miliona evra u proizvodni pogon u Srbiji i otvorila regionalni Centar za sokove u Beogradu.
Naredna velika kupovina desila se nedavno, kada je "Koka-Kola" kupila kompaniju Bambi. Ovom investicijom kompanija je izašla iz tržišta napitaka i zašla u konditorsku industriju, stavivši tako u svoj portfolio najpoznatiji keks u Srbiji - "Plazmu", ali i "Zlatni Pek", "Bambi napolitanke", "Welness" i grickalice Josh.
- "Koka-Kola HBC" AG započela je proces akvizicije vodeće domaće konditorske kompanije “Bambi” od fonda "Mid Europa Partners" u vrednosti od 260 miliona evra. Konačni sporazum će biti definisan kroz završna usaglašavanja, a akvizicija ostaje podložna uobičajenim uslovima i odobrenjima nadležnih organa zbog čega se očekuje da će sam proces biti okončan u drugom kvartalu 2019. godine - rekli su u ovoj kompaniji.
U poslovnim krugovima priča se da je dogovorena i kupovina kompanije "Knjaz Miloš", ali će im za to biti potrebno odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije u kojoj su rekli da "Koka-Kola" još nije podnela prijavu koncentracije radi sticanja kontrole nad "Knjaz Milošem".
Ukoliko dođe do ove akvizicije, Koka-Kola bi imala oko 40 odsto tržišnog udela, što je na granici monopola.
(G. A.)
Video: Sneg, kiša i olujna bura otežali saobraćaj na putevima u zemljama regiona
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.