Na kaputu u radnji pisalo je 1.200 dinara, a na kasi 12.000: Evo koliko sam zaista platila i što se radnica rasplakala!

 ≫ 
  • 77

Ako je na kaputu greškom istaknuta cena 1.200 dinara imate pravo da ga baš toliko platite, ali postoji jedna dilema. Kupac tvrdi da su razliku u ceni platile radnice butika, čitavih 10.800 dinara.

Mušterija u butiku razgleda kapute, uzima jedan i nosi ga na kasu. Prodavačica gleda cenu i šifru i izvinjava se jer su tokom sniženja greškom napisali da kaput

košta 1.200 dinara, umesto 12.000.

Mušterija kaže "vi prema zakonu morate da mi prodate ovaj kaput za cenu koja je istaknuta, a ne onu sa kase".

Posle duže polemike mušterija pazari kaput za 1.200 dinara i odnosi, prodavačica u suzama odlazi u magacin. Ovu priču čujem od drugarice nesrećne prodavačice koja je morala da plaća tuđi kaput.

- I ja sam trgovac, jeste to što je mušterija zahtevala po zakonu, ali zaboga svi greše. U toj radnji su dan pre radili nivelaciju cena, sniženje od 20 odsto, pa su od par hiljada artikala u jednoj brojki zaposlene pogrešile. Takođe, svi znaju da u našim trgovinama tamo gde je potrebno troje radnika radi dvoje, gde treba šest radi četvoro. Ljudi se premore, pogreše - kaže jedna Kragujevčanka.

Foto: Telegraf

Ona dodaje da su radnice pokušale tu mušteriju da izmole da razume da je greška, ali ona je samo deklamovala članove Zakona o zaštiti potrošača, pretila inspekcijama. Nije odustajala dok nije kupila kaput za 1.200 dinara.

Takođe, naša sagovornica tvrdi da su razliku u ceni platile radnice butika, čitavih 11.800 dinara. Ovu priču, koja se dogodila pre dve godine zaboravila bih da mi se nije isto desilo pre koji dan. Dva puta odlazim u prodavnicu obuće obnevidela nad cenom kratkih kožnih čizama od 3.900 dinara. Dođem da ih kupim, ukucavaju šifru i kažu mi- 6.900. Onemeh!

Stežem one 4.000 u ruci, obe prodavačice proveravaju opet. Jedna tužna skoro kao i ja, ponavlja - ali piše 3.900. Tu je i gazda. Uz izvinjenje kaže mi da će mi čizme prodati po nabavnoj ceni, 5.500 dinara. Ali ja nemam toliko novca. U grlu mi već reči kojima bih im objasnila da prema zakonu moraju da mi prodaju čizme po ceni koja je navedena na njima, a ne onoj sa kase.

Ne bi mi bilo mrsko da zovem inspekciju i da čekam satima. Ali, dok se oni izvinjavaju kažem samo "ništa" i izlazim napolje. Jer ne bih mogla da nosim čizme ako i za trenutak pomislim da su one dve žene morale da plate 3.000 dinara od svojih plata.

Pogrešile su jer svi greše.

Foto: Telegraf

Pitam Zorana Nikolića, potpredsednika Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) šta je ispravno učiniti, posebno kada nije reč o razlici u ceni od par

desetina ili stotina dinara, već o par hiljada i pomenutih 10.800 za kaput.

- Činjenica je da niko potrošaču ne sme da uskrati pravo da robu kupi po istaknutoj, a ne po ceni na kasi. Potrošač ne mora da razmišlja da li je neko pogrešnu cenu stavio slučajno ili namerno. Najčešće jeste u pitanju slučajna greška prodavca, ali on prima platu za svoj posao i treba da ga radi valjano. Najpre zbog

potrošača, ali i poslodavca koji može da bude kažnjen zbog obmanjivanja kupaca - kaže Nikolić trudeći se da bude što objektivniji.

On dodaje da kada se ovakva greška dogodi, potrošač može da pokaže razumevanje, ali ako ne želi on ima prava da kupi robu po istaknutoj ceni. Ko će da plati razliku u sumi potrošač ne mora da razmišlja.

Foto: Telegraf

- U konkretnim situacijama o kojima pričate mogu samo da kažem da potrošač mora da odluči- hoće li robu po toj ceni ili hoće nekome da učini ustupak - rekao je za Telegraf Nikolić.

Kragujevački trgovci tvrde da greše jer ih je u radnjama malo i jedna osoba je i kasir, i prodavac, paker i čistačica. Većina njih kaže da sami nadoknađuju bilo

kakav manjak, a njih nekoliko da se manjak na kraju godine otpisuje ako ne prelazi određeni procenat koji firma toleriše.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača "novčanom kaznom u iznosu od 300.000 do 2.000.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice ako se ne pridržava istaknute cene i uslova prodaje". Zbog toga će trgovac pristati da proda robu po istaknutoj ceni, posebno ako će razliku do prave cene platiti zaposleni.

Što se tiče mog slučaja sa čizmama, sutradan smo našli rešenje, kupila sam ih po nabavnoj ceni uz ustupak da ih otplaćujem do kraja proleća. I opet su se izvinili.

Ostaje pitanje - kako se osloniti na zakon i svoja prava, a da to ne košta "malog" čoveka kakav si i sam, koji greši kao i ti, prodavačicu koja možda mora da plati grešku u ceni? Deo tvojih čizama ili kaputa.

Šta biste vi učinili u sličnom slučaju?

VIDEO: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori kupovine "iz fotelje"

(M.R.)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Gagi

    14. februar 2019 | 12:33

    Sve mogu razumeti ali da jadnim radnicima odbijes od plate to je jadno, gazde necete nista poneti sa sobom na onaj svet, budite humani pa ce te imati vise. Uvek je najlakse na sirotinju udariti.

  • ja

    14. februar 2019 | 13:25

    navest cu vam jedan primer ,bio sam u sloveniju,gledam jaknu koja mi se bas svidjala,cena je bila 100 EURA,nigde nije pisalo da je snizenje ili ne znam sta,uzimam jaknu dolazim do kase,vadim novac i zena me zamoli da sacekam par minuta ako nije problem,posle par minuta zena mi kaze da su im stigle nove cene i da sada jakna kosta 39 EURA,nisam mogao da verujem,zena je mogla da precuti i da zadrzi novac za sebe ali nije,to ja mislim da u srbiji nikada necu doziveti

  • Srba

    14. februar 2019 | 10:40

    Treba sankcionisati vlasnika a ne radnike,nikad ne bih uzeo bilo kakvu robu ako znam da ce obican radnik placati razliku,nije humano.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA