Ikarbus preuzimaju Kinezi

 
  • 6

Vićentić je Tanjugu rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara. On kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa"

Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a generalni direktor te fabrike koja se bavi proizvodnjom autobusa, Aleksandar Vićentić, kaže da će novi većinski vlasnik biti kineski Jinlong koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Naveo je da je proces privatizacije već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa".

Vićentić je Tanjugu rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara.

On kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".

- ''Ikarbus'' ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP - rekao je Vićentić.

Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika.

- Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije - rekao je Vićentić.

Za kineski Jinlong je rekao da je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

- Jinlong ima ozbiljne planove za ''Ikarbus''. Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope - rekao je Vićentić.

Naglasio je da se u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u autoindustriji, jer se prelazi sa dizelmotora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu.

"Ikarbus” je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost.

Prvi autobus u "Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer".

Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Ana je Petru rodila sa 680 grama i obe su prave heroine! Evo kako je izgledao njihov put do pobede

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boka

    9. januar 2019 | 14:48

    Sad ce da prave mercedes autobuse...

  • Ivan

    9. januar 2019 | 16:18

    Jel ima neka drzavna firma da nije u dugovima, a pritom neko dugove nasledi ili im oproste! Lopovluci veka!

  • Draksi

    10. januar 2019 | 07:28

    Sada sve prodaju i nista vise nece biti naše, a u vreme komunizma sve smo stvarali i sve je bilo naše! Ogromna razlika!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA