Tatjana je pokrenula isplativ posao preko Instagrama i ostala bez profila zbog jedne male, ali kobne greške

 ≫ 
  • 0

Kada je Tatjana M. započinjala biznis na Instagramu, nije ni sanjala da će ga tri godine kasnije izgubiti zbog jedne jedine greške koju je napravila, a da nije ni znala da je pravi.

Posao prodaje maski i opreme za telefone Tatjana je rešila da preseli iz prodavnice na Instagram. Niži troškovi poslovanja, lakši dolazak do ciljne grupe i direktan kontakt sa dobavljačima učinili su njen posao bržim, isplativijim i efikasnijim.

Tokom godina rada došla je do 25.000 pratilaca koji su je svakodnevno zasipali porudžbinama maski, futrola, baterija, punjača, držača... Svaku porudžbinu je slikala i kačila na profil i broj zainteresovanih je rastao. A onda joj je jednog dana stigao mejl od Instagrama sa obaveštenjem koje je sve promenilo.

- Obavestili su me da sam u nizu heštegova iskoristila i jedan koji je zaštićen. Rekli su da me je prijavila firma koja je zaštitila taj hešteg za krađu intelektualne svojine i da će zbog toga da mi ugase profil - objašnjava ona.

Hešteg joj došao glave, Foto: pixabay.com

Tokom dana se to i desilo. Profil joj je ugašen kao da nikada nije postojao. Sve fotografije, svi pratioci, svi lajkovi nestali su u sekundi, a sa njima i čitav njen biznis koji je mahom zasnivala na ovoj društvenoj mreži.

- Pisala sam im mejlove, objašnjavala im da ću da skinem taj hešteg, da nisam nikako mogla da znam da je neki zaštićen i da ni dalje ne znam koji su još zaštićeni. Objasnila sam im da nisam prodavala kopije tih proizvoda, već baš njihove, od legalnih dobavljača, ali nisu hteli da me slučaju. Nakon nekoliko razmenjenih mejlova rekli su da su rekli šta su imali i da se ništa neće promeniti, da profila više nema - priča ona.

Dragan Varagić, konsultant iz oblasti e-poslovanja, objašnjava da je ovo dobar primer onoga na šta upućeni u poslovanje preko interneta dugo upozoravaju.

Zato ne treba koncipirati biznis samo na instagramu, tvrde stručnjaci, Foto: Pixabay.com

- Upravo zbog takvih stvari se preporučuje da osnova poslovanja ne bude na društvenim mrežama. Mi nismo vlasnici svojih profila i naloga na društvenim mrežama, već su to Fejsbuk, Instagram, Tviter...i kao takvi mogu da nam ugase profil kad god požele - objašnjava Varagić.

On napominje da je zato važno imati svoj vebsajt, jer smo mi vlasnici sajtova, a ne neko drugi.

- U uslovima korišćenja društvenih mreža praktično stoji da mogu da vam ugase nalog bez ikakvog razloga. To je onaj stari problem, ne moramo da znamo zakon, ali možemo da odgovaramo ako ga povredimo. Malo ko od nas zna na šta je sve pristao ulazeći na Instagram ili Fejsbuk, a čak i da zna, oni toliko često menjaju pravila da je sa tim nemoguće držati korak - priča Varagić.

Pokušali smo da pronađemo spisak zaštićenih heštegova, ali nismo uspeli. Prvi hešteg zaštićen je 2010. godine i do tada je broj značajno porastao, pa je u 2016. godini bilo 2.200 zaštićenih heštegova. A ako ih koristite u komercijalne svrhe, prete vam i tužba i gašenje profila.

VIDEO: Ova srpkinja takođe vrhunski zarađuje od interneta

(G. Avalić/g.avalic@telegraf.rs)

Video: Sneg, kiša i olujna bura otežali saobraćaj na putevima u zemljama regiona

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA