Srbiji fali 5.000 vozača, a da bi se taj problem rešio dovoljno je uraditi samo jednu stvar
Srbiji nedostaju profesionalni vozači, a da bi se taj problem rešio potrebno je da se pomeri starosna granica za obavljanje tog posla.
Takođe, potrebno je da potreba za vozačima usklade sa obrazovnim sistemom, izjavio je nedavno predsednik Poslovnog udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić. On je agenciji Beta rekao da Srbiji nedostaje najmanje 5.000 vozača i ocenio da je ta profesija postala manje atraktivna.
Kako je istakao, problem je što kada mladi završe srednju školu za vozače, sa 18 godina, oni dok ne napune 21 ne mogu da budu profesionalni vozači.
- Oni u međuvremenu počnu da se bave nekim drugim poslom i kasnije se teško vraćaju toj profesiji - rekao je Mandić.
On smatra da bi izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja starosna granica za vozača šlepera trebalo da se spusti sa 21 na 18 godina. Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju takođe je zatražilo zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače. Ukazano je da vozači u drumskom saobraćaju u proseku imaju 55 godina, često se angažuju i penzioneri, što ugrožava bezbednost saobraćaja.
Gransko udruženje poslodavaca drumskog saobraćaja zatražilo je hitne izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojom bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače na 18 godina za C i CE kategorije, odnosno 20 godina za D i DE kategoriju vozila.
To bi podrazumevalo da se uvede Probna dozvola C, CE, D i DE, ili dozvola za unutrašnji saobraćaj C,CE,D i DE, a koja bi važila samo unutar Srbije. Sadašnja rešenja u Zakonu o bezbednosti saobraćaja su, kako navode, preuzeta na osnovu EU direktiva, ali je u EU već snižena starosna granica za profosionalne vozače.
VIDEO: Indonežanin prevrnuo kamion pomoću žita
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
nenad
Potrebno je uraditi samo jednu stvar - znatno povecati PLATE. Sve ostalp je samo trla baba lan...
Podelite komentar
Abvgd
Ima vozaca,nema sluga na koje su poslodavci navikli da voze i danju i nocu(prodaju svoje zdravlje za male pare)i kazne placaju sami.od vozaca se zahteva da rade prekovremeno oko 20 sati dnevno,da rade nezakonite stvari.a plata minimalna na neki procenat koji poslodavac odredi.
Podelite komentar
Milos
Srbiji ne nedostaju vozaci,Srbiji nedostaju poslodavci koji ce da plate normalno te iste vozace...
Podelite komentar