Superheroji na ambalaži, sličice i pokloni: Čime se sve služe proizvođači kako bi naveli decu da traže da im se kupi nezdrava hrana

 
  • 3

Ambalaža mami šarenilom koje omađija i roditelje, pa od boja na deklaraciji ne vide količinu soli, šećera, masti i razne hemije

Duško Dugouško smeši nam se sa paštete, jednog od najnezdravijih proizvoda današnjice, superheroji krase supe iz kesice prepune štetnog mononatrijumovog glutaminata, na poklopcu margarina nalaze se životinje, Miki Maus nacrtan je na omotu parizera, a crtani junaci, sličice, igračkice i olovke privlače decu da kupe sokove sa najmanje voća.

Da bi najmlađim kupcima prodali nezdrave namirnice, proizvođači i trgovci pribegavaju brojnim marketinškim trikovima. Reklame se besomučno ponavljaju dok deca ne počnu kao zombiji od roditelja da traže da im kupe baš to i ništa više, najnezdravije stvari za mališane nalaze se u prodavnicama baš u ravni dečjih očiju, a ambalaža ih mami šarenilom koje omađija i roditelje, pa od boja na deklaraciji ne vide količinu soli, šećera, masti i razne hemije.

Ako ovo PIŠE na hrani, NIKAKO nemojte da je jedete! U pitanju je OTROV

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača, kaže da zloupotrebe u reklamiranju postoje kod svih namirnica, pa tako i kod proizvoda namenjenih deci. Istraživanje Pokreta potrošača je pokazalo da je čak dve trećine reklamiranih proizvoda namenjenih deci nezdravo.

- Istraživači su pratili televizijske reklame u periodu od sedam dana, na četiri televizije. Reklamiran je 21 proizvod za decu, od kojih je, nakon analize sastava, utvrđeno da samo sedam proizvoda spada u zdrave, dok 14 proizvoda, ili dve trećine, spada u nezdrave, od kojih šest pripada veoma nezdravoj grupi proizvoda - kaže Bogosavljević.

Deca insistiraju da im roditelji kupa konkretne proizvode, Foto: Profimedia, Pixabay

Stručnjaci navode da je veliki problem što se u reklamama koriste crtani junaci, koji navodno stiču dobre fizičke i mentalne osobine zahvaljujući tome što jedu baš te proizvode.

Nutricionista Milka Raičević objašnjava da je takva zloupotreba reklamiranja mudro osmišljena.

- U potrošačkom društvu deci se pruža mogućnost da sami biraju namirnice, a oni će uvek izabrati ono što im je najprimamljivije oku. Mnogi od tih proizvoda puni su zasićenih masti, veštačkih boja i skrivenog šećera. Najbolja zaštita je da i roditelji i deca nauče da čitaju deklaracije - kaže Raičević.

NEZDRAVA HRANA KOJA SE REKLAMIRA DECI

supe iz kesice prepune soli i hemije, Foto: Pixabay.com

Supe iz kesice

Sadrže opasan mononatrijum glutaminat (E621). Njegova je uloga da gotovim proizvodima da bolji ukus, zbog čega ga još zovu "ukusni otrov". Istraživanja pokazuju da remeti rad hormona, stvara hiperaktivnost kod dece, gubitak pamćenja, hronični umor...

Foto: sxc.hu adauzie/vierdrie

Paštete i viršle

Paštete i virše se prave od najlošijeg mesa kao što su hrskavice, kosti, leđa, kožice, iznutrice, papci, ali i od brojnih aditiva koji ovoj smesi daju boju, ukus i izgled.

Sokovi

U brojnim sokovima namenjenim baš deci nalaze se ogromne količine šećera, fruktozni sirup, arome, boje i voće samo u tragovima. Iako nijedan roditelj ne bi dao detetu da pojede dve pune kašike šećera, upravo to čini dajući mu da popije čašu pojedinih kupovnih sokova.

Pahuljice za decu prepune su šećera, Foto: Pixabay

Musli

Pahuljice se reklamiraju kao zdrav doručak, sa omota se smeše crtani likovi, a ustvari su prepuni šećera i ekspandiranih žitarica koje su izgubile veliki deo svoje nutritivne vrednosti.

Margarin je prepun trans masti, Foto-ilustracija: Pixabay

Margarin

Osnovni sastojak margarina su jeftina ulja koja se dobijaju iz semenki soje, kukuruza, suncokreta ili repice. Visoka temperatura u procesu prerade ulja uništava u njima vitamine i antioksidante i nastaju slobodni radikali koji su štetni po organizam. Takođe, tokom procesa nastaju trans masti za koje je dokazano da su štetne za zdravlje. 

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)

Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Jelka

    3. jul 2018 | 10:45

    Ako sve ovo znamo zasto se ne zabrani proizvodnja i stavljanje u promet,vec se zdusno reklamira i sve je zacarani krug gde svi imaju debelu korist ukljucujuci i farmaceutsku industriju.

  • Ivan

    3. jul 2018 | 10:30

    Znaci najbolje je nista ne jesti....onda cemo biti najzdraviji....Povrce i voce se prska sa svim i svacim,zivotinje hrane isto sa svim i svacim kao i ribe tovljene (posto je nemoguce vise kupiti kvalitetnu divlju ribu,a o piletini da i ne govorimo koliko je otrovna....

  • Srce

    3. jul 2018 | 12:58

    Cuj ovo za supe iz kesice.. Posledice: "Hronicni umor i hiperaktivnost" Hahahahah samo nek nesto pise i nek se popune redovi, a sto nema logike i sto je glupost neviđena, nema veze..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA