Rekao je radnici da mu gas sipa do vrha i odmah shvatio da ga je prevarila: Uzeo je račun i zatvorio tu pumpu!
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Cax
Radio sam na pumpi dugo, pod pritiskom plim moze da stane i vise ...ne moze 5 6 i 10 l ali 2 3 moze
Podelite komentar
Nikola
Uobicajen slucaj,boca 38 litara max moze da stane 32 litara plina...meni su natocili 48 litara uz objasnjenje da je jak pritisak na pumpi...Kazem ja radniku da mi u flasi od dva litara natoci 4 litara benzina posto to kod njih moze,a ja imao samo jednu flasu...Samo se nasmejao 😁
Podelite komentar
Ja
@Nikola
Da ti se to nije desilo slucajno na Dorćolu?
Podelite komentar
Ja
@Nikola
Da ti se to nije slucajno desilo na pumpi na Dorcu?
Podelite komentar
Ko je ovde lud...
Imam auto benzinca vec 12 godine je kod mene u specifikaciji pise da je rezervoar 45 litra ja nikad nisam mogao da napunim vise od 46 litra pre neki dan na nisovoj pumpi otisla zena da sipa pun rezervoar izalo je 52 litra recite mi kako je to mogukje?
Podelite komentar
Boban
@Ko je ovde lud...
Treba ispitati, najbolje je da je gospodja uzela račun i prijavila u inspekciji. Sve je moguće. Moguće je i to da vam u specifikaciji piše 45 litara koliko hvata taj rezervoar kod normalnog utakanja, ali kao što znate da svaki sud koji služi za neku tečnost a pogotovu naftnih derivata ima svoj prazan deo koji ostaje kod sipanja propisane litraže za taj rezervoar, što znači da je vaš auto bio pred gašenje ili se već ugasio, znači 45 l plus 15-20% odprilike se kreće taj slobodan prostor kod rez. goriva pa ispada 45+20% 54lit ali ipak je bilo 52. Na mnogim autima je moguće sipati još 10-tak lit. kada pokaže da je pun prvo isključivanje pištolja, za tih 10lit je potrebno još vremena i polako dolevanje. I to je to odprilike vaš slučaj, ipak da bi ste bili sigurni u vaš zaključak ili ovu moju priču odite do zvaničnog servisa za vaš auto. Pozdrav, sumnjajte ali proverite i sebe pre nego što prebrzo donesete zaključak.
Podelite komentar
M@ks@
Tacni je da se krade gorivo,, kako gde i koliko. Bila je afera u Smederevskoj Palanci kada su radnici uz pomoć elektronskih uredjaja krali gradjanima gorivo... Pretežno vozim auta sa gasom a nekada sam ga i sam ugradjivao.. Ubedjen i uveren sam da kad ti toce plin a na uredjaju ili aparatu za tocenje nema 10 pa i vise bara pritiska,,znajte da su vam ukrali gorivo.. Ja sam obisao pola evrope kolima i svuda je pritisak od 12 do 15 bara, pa cak i u tiristickim zemljama kao sto su Crna Gora i Grčka, gde je veliki promet i gde se vlasnici mogu bogate.. Kad god sam sipao ispod 10 bara pritiska,, mene su slagali za gorivo.. Sto se tice gasa, toliko i Ubedjen sam..
Podelite komentar
Boban
@M@ks@
Znam za sve to što pričaš, i donekle si upravu ali kao čovek koji je ugradjivao uredjaje za TNG morso bi da znaš za probleme oko stvarne zapremine boce i koliko je bitno i neophodano da uredjaj bude ispravan i da je takodje i za to potreban redovan servis. Što se tiče kvaliteta TNG i uredjaja za njegovo merenje regulisano je zakonom kako se proverava i kontroliše, nažalost mahinacije su moguće, da ne reklamiram bivšu firmu ali ja na objektu na kome sam radio kao točioc 23 god. i 2 god. bio "šef" toga nije bilo ni u pomisli jer bi se mnogo više rizikovalo nego što bi se "ukralo". Što se tiče pritiska stvarno nebi trebalo ni bilo poželjno da bude više od 13 bara ali podvlačim to je na samoj pumpi na izlazu iz cisterne, a kao što svi vidimo i znamo da instslacija i cisterna moraju da budu mnogo dalje i ogradjeno u odnosu na samo točeće mesto pa se zbog toga malo i gubi na pritisku a izbog izlaganja atmosferskih uslova same instalacije, na kraju sami manometar na aparatu za točenje ne podleže nikakvoj kontroli zvaničnoj pa stoga i isti nisu toliko tačni a i merodavni, morao bi da znaš da pritisak kakav god da je uvek je veći nego u boci na autu bez obzira koliko je puna. I moram da kažem ne vredjajući nikoga posebno vas majstore koji ugradjujete da vi znate posao ali ne poznajete materiju o kvalitetu gasa i njegovo merenje pa i zbog toga uzbunjujete ljude da gledsju u taj manometar i da se svadjaju. Ponavljam mahinacije su moguće i to je krivično delo koje treba iskoreniti ili bar suzbiti što više, ali morate znati da se ne mulja baš toliko na merenju kod nas ali se zato mulja sa kvalitetom samog gasa i tu je glavni problem. Neznam ali mogao bih mesec dana da branim svoje stavove a ne lopove koji ponavljam postoje. Pozdrav prijala mi je ova debata i izvinjavam se svima koji su se možda iznenadili ili uvredili jer nisu shvatili o čemu sam pisao. Na kraju morate biti iskreni da su ipak ti momci i devojke koje vam toče gorivo ipak dobri jer sa njima se i šalite i popričate o svemu, popijete kafu sa njima i na kraju se vidjate sa njima skoro svakodnevno i netreba imati toliko nepoverenja i mržnje prema njima, na kraju uvek možete pitati za pojašnjenje problema i nakraju skoro uvek rešiti problem.
Podelite komentar
Tng
Ja ne znam u cemu je problem i da li svi kradu... Ja imam bocu u autu od 43l i kad je potpuno prazna staje 45l. To sam probao na nekoliko pumpi i svuda je isto... Nesto ovde nije u redu. Izgleda da svi kradu
Podelite komentar
Boban
@Tng
Ne kradu svi druže, ili su u mnogo maloj manjini, treba se mnogo kockica složiti da bi ti neko zakinuo na točenju a to moraš se složiti je veliki rizik, zadnjih 3-5 godina su kontrole česte i kazne su ogromne kako za vlasnike pumpi tako i za točioce. Odgovor za tvoju bocu je taj da ti boca nije 43l već mnogo veće zapremine, u svakoj boci odnosno uredjaj na boci reguliše utakanje i kada je uredjaj ispravan atestiran i pregledan valjano on primi od 80-85% od maximalnog kapaciteta boce, obično na boci piše ta litraža što znači da nekih 15-20% ostaje praznog mesta zbog bezbednosti boce a i tebe samog. Ako je ako uredjaj ispravan to je slučaj, a ako nije i probije onda ti neznajući kao i točilac punite bocu do samog kraja i time neznajući baš rizikuješ, savet idi u nekom servisu i proveri to. Ima niz drugih faktora kako je moguće sipati do kraja odnosno i više nego što je propisano, jedan je da je mnogo jak pritisak na pumpi odnosno jak pritisak same pumpe koja iz rezervoara gura do samog točećeg mesta što je mala verovatnoća, ili je smeša samog TNG nezadovoljavajuća, odnosno odnos propana i butana od čega se sastoji TNG što je moguće zavisno od godišnjeg doba pa se zato i kaže zimski i letnji gas, iz istog razloga je zimski po pravilu skuplji jer je veći procenat propana zimi a leti butana koji je jeftiniji, pa se sada to dešava da pojedine privatne pumpe to koriste tako što letnju smešu prodaju zimi a podignu cenu. Uglavnom kada taj odnos odnosno specifična težina nije kakva treba da bude obično auto leti kada je veći procenat od dozvoljenog butana (jeftiniji) manje troši a nema snagu, ili obrnuto više propan isto više troši a auto ide kao lud. Ili zimi auto neće da ide teško pali , više troši opet isto više butan (letnji gas a plaćaš skuplje) U svakom slučaju nemože to svako da zna i nemora ali izbor pumpi je bar veliki pa treba probati,. Proveri ti uredjaj što je sigurno sigurno. A da zamalo da zaboravim jedan od pokazatelja da uredjaj probija ili je probio je i ono drčanje odnosno vibracija koja se stvara kada se baš puni, najbolje je prestati sa točenjem kada počne da se stvara ta buka, kada je sve sa uredjajem uredu odmah kada je puno čuje se kao da ima klapna. Uglavnom to je to mada ima priznajem svašta, ipak mislim da je veliki broj točilaca koji rade pošteno svoj posao za tu ponavljam bednu platu i leti na 40 i zimi na -25 i kiši i snegu i trpe svakakve kritike uglavnom neosnovane od ljudi ponavljam koji su nemaštinom isfustrirani. Mogao bih još i o drugim temama o ovom poslu. Pozdrav.
Podelite komentar
Boban
Lazarevac meser! Odgovor tebi, ja sam ti dao dislajk a evo i zbog čega: 1. Lupaš da ti kradu. 2. Po pravilu i nebi smeli da ti pune bocu na pumpi. 3. Kada ti već izlaze u susret nije lepo da ih ogovaraš. 4. A kako ti kradu jel ti naplate koliko su sipali? 5. Da nisi "takav" ti bi i trebalo po pravilu da izvrneš bocu i isprazniš je do kraja. 6. Od prilike bi trebali u nju da ti sipaju po pravilu 18.2 litara što je 10kg +- 0.02. 7. Ako bi recimo uzeo kod kuće, firmi, da istu bocu staviš na vagu izmeriš i oduzmeš onu cifru crnim slovima na boci recimo 12.7-13.01 ili već šta piše što je njena težina u kilogramima kada je potpuno prazna video bi kolikoostaje kilograma gasa pa pomnožiš sa 1.812 što je približno video bi dali ti je toliko i sipano i naplaćeno na pumpi. Opet ponavljam ne branim nikoga ali nije fer sada sve staviti u isti koš, i one koji muljaju što verujem da su u manjini i one koji na tom poslu zaradjuju "bednu" platu, nije taj posao ni lak ni zdrav. Pozdrav.
Podelite komentar
Crni
Koliko stručnjaka, da čovek ne poveruje a niko da objasni svoju teoriju bez želje da branim NIS, a kvar se uvek može desiti ali mislim da je nešto drugo u pitanju. Svuda u svetu pa i kod nas se aparati za tocenje bazdare, za tng je specifično jer zavisi od pritiska smeše i tempereture više no bilo koje drugo gorivo i sve se preracunava na 15C. Stručnjak iz rafinerije bi trebalo da zna da koliko se skuplja ili širi tng u zavisnosti od temperature pri konstantnom pritisku, koliko je potrebno tnga da se pripremi tank. Naime koliko znam a mislim da sam vrlo informisan tankog od 65lit ne postoji u prodaji ima 60, 80 lit. Za pomenuti tankog od 30000 lit puni se do 80% kapaciteta iliti 24000lit za pripremu je potrebno oko 800lit da se postigne pritisak od 1,8 -2,0 bara što je oko 2,5% kapaciteta tanka a tankog još nije ni počeo da se puni tečnom fazom tng. Pored toga npr u kucnu bocu moze stati do 35lit sto je probano ali pod posebnim uslovima naravno i nikom ne preporucujem. Naime Ja mislim da je tank u kolima od 80lit ili je neispravan ili nema sigurnosni ventil ili negde opasno curi tng jer sigurnosni ventil, ako je boca skroz prazna od 65lit u najgorem slucaju ako je aparat ispravan mora stati max na 55lit otprilike. pored toga mogao je imati papire od boce od 60lit a instalirana od 80lit . Mislim da je ovaj momak ili prevarant ili se aparat za tocenje pokvario a svakako nema pojma o cemu prica pogotovu za tank od 30000lit jer je normalna razlika oko 100lit npr bez prodaje na realnoj temperaturi dok je zapremina na kompezovanoj tj na 15C mala ili nikakva a dve litre koje je naveo niko normalan na tng ne gleda jer se smatra da je statisticka greska. Kada se motor pumpe ukljuci bez prodaje razlika u zapremini je veca od 50lit na sredini tanka. Edukujte se pre komentarisanja.
Podelite komentar
Plin krusevac
Neko pre tebe je sipao 7 litara ili cak deset , a nije bilo ponisteno na aoaratu . tako da si ponovo platio i to predhodno tocenje .
Podelite komentar
Davor
@Plin krusevac
Lupaš druže
Podelite komentar
Raša
Jel uopšte neko kontroliše firme koje su zadužene za baždarenje aparata za točenje goriva.
Podelite komentar
Crni
@Raša
Naravno, DMDM, trzisna, sam prodavac , nisova unutrasnja kontrola. Gdg za tng je +/-0.06% na 15C za ostala goriva 0,05% za aparate starije od 12 meseci a za mladje od godinu dana za tecna goriva +/-0,02% i 0,03% za tng. Na 100litara oko 2-3dcl maximalno
Podelite komentar
Goran
Kradu vas na pumpama? Postoji resenje za to! Sve su to sami lopovi. Ne treba nama gorivo. Mozemo i peske. Ali vi zelite komfor. Brm brm od A do B. Uostalom, glasali ste za to. Jedite ono sto ste skuvali. Prijatan obrok.
Podelite komentar
Crni
@Goran
Edukuj se malo pre no sto opet nesto ovako glupo odvalis
Podelite komentar
Boban
Tvrdim i garantujem da je moguće ovo točenje kod ovog gospodina iz Dervente. Ne zelim da ga uvredim ali džaba je radio u rafineriji kada nije naučio, ja sam 25god. na privatnoj pumpi i tvrdim i garantujem da je moguće iz više razloga i nije kradja 100% A to sto on navodi da je inspekcija bas zatvorila zbog njega pumpu i da je zbog toga bas prodata oitanje je, jer da je stvarno zvao inspekciju oni samo mogu da konstantuju činjenično stanje, eventualno da blombiraju pozovu sluzbu za mere i dragocene metale koja bi uzela uzorak TNG-a i za par dana dala analizu gasa a morali bi i da izvrše ekspertizu njegove boce.Dalja procedura ako se utvrdi da tociono mesto krade ili da TNG ne zadovoljava standarde je dalje ispitivanje odakle je nabavka i ako je sve tako onda kazna i nedelju dana neradi pumpa. To je to Ja neradim vise na pumpi tako da sam sada i na strani potrosača ali stanje je takvo. Pozdrav svima.
Podelite komentar
Wohoo
Ima objašnjenje u emisiji SAT. Gledala sam to.
Podelite komentar
Lazarevac meser
Meni uvek ukradu kada punim bocu za viljuskar. Racunaju kao da je prazna a uvek ostane 1 do 2 kg...
Podelite komentar
Marko
Ja sam jutros tocio na NIS u na autokomandi vrti brojac u prazno prvih 50 din oa tek onda krece gorivo da tece....
Podelite komentar
Mrmot
@Marko
Isto i na Senjaku, sigurno 100 din
Podelite komentar
Mica
U bocu zapremine 30l stane 31.6. Na nisovoj pumpi
Podelite komentar
goran
na nisovoj pumpi na izlazu iz bg, su mi u rezervoar od 50l sto mi je potvrđeno i u servisu sipali 57l, a nije bio prazan, zalio sam se sluzbi za reklamacije gde su mi odgovorili da je aparat ispravan, a devojka u kol centru mi je rekla da menadzeru ne pada na pamet da dalje komunicira, da ne bude greske izlaz ka Nišu.. hvala NIS u,
Podelite komentar
Dragan
Meni su na NIS- u sipali 5,5 litara u skuter koji ima 4,5 litre rezervoar a pri tom nije bio prazan do kraja. Pravili me budalom a tražio sam da istresemo sve i kap iz skutera da vidimo koliko ima u njemu goriva. Završilo se tako da su mi naplatili 4 litre samo.
Podelite komentar
jadranka
@Dragan
Na kojoj tacno pumpi, da obratimo paznju
Podelite komentar
Radojica
@Dragan
Radim na Nis-ovoj pumpi elem, ovo za gas je vrlo verovatno da nesto nije bilo kako treba a za gorivo se apsolutno zna da moze doci do povecanja ili smanjenja kolicine u odnosu na temperaturu i zato se uvek uzima kao referenta temperatura 15 stepeni. Oni su bili u obavezi samo da uzmu staklenu menzuru i da vam natoce 10l u nju i da vide ima li odstupanja ili nema.
Podelite komentar
Marko
@Dragan
Meni su sipali u automobil koji ima rezervoar od 65 litara uspeli da natoče 73 litara dizela lopovi
Podelite komentar
Mirko
@Dragan
Baš lupetaš
Podelite komentar