Prodavci se služe raznim trikovima kako bi kupci trošili više para, verovatno niste ni svesni njihovih skrivenih "fora"
Odlazak u prodavnicu pretvorio se u pakao...
Odlazak u prodavnicu veliki broj ljudi dovodi do ludila jer se raspored namernica često menja, kao i redovi između rafova koji su previše uski. Pored toga, one koji u ovu "avanturu" krenu sa decom, veoma često očekuje histerija pred kasom jer se žvake, bombone, čokoladice nalaze ispred nje, a mališani kao hipnotisani navaljuju na njih, i ne zanima ih objašnjenje da ne mogu da ih dobiju.
Roditelji sa decom u prodavnici mogu da izbegnu one rafove na kojima se nalaze proizvodi namenjeni mališanima, ali sve ih to "sačeka" kod kase.
"ZAMKE" ISPRED KASE
- Meni najviše smeta što ispred kase stoje sitnice koje su deci najinteresantnije. Moje dete je veoma uporno da dobije šta želi i neće odustati dok se to ne desi. Ako ne dobije počinje da vrišti i meni se kupovina pretvori u pakao, a moram da ga vodim jer nema ko da ga čuva - rekla je za Telegraf.rs Danijela Borisavljević (24) iz Beograda.
Međutim, trgovcima ovakve situacije najviše odgovaraju jer veliki broj roditelja posustane pred "napadom dece" pa kupe proizvod više.
- Nama je u interesu da ljudi potroše što više novca kod nas. Zato te jeftinije proizvode i stavljamo pred kasu znajući da deci privlače pažnju, i da su veoma uporni da ostvare ono što žele. Tako postižemo ono što želimo, a to je da imamo veće pazare - objašnjava za Telegraf.rs radnica u jednom većem lancu trgovine.
Pored žvaka, čokoladica, bombona, ispred kasa nalaze se i kafe, maramice.
- Ove proizvode smo postavili jer i odrasli često ne mogu da odole da nešto dodatno kupe ako ispred njih stoje malo duže. Nama je cilj da korpe kupaca budu što punije. Utvrdili smo da je ovaj način jedan od boljih da uspemo da "nateramo" kupce da iz prodavnice izađu da artiklom više - kaže prodavačica.
Tako su iz Univerexporta naglasili da se radi "o marketinškim aktivnostima koje su vremenom nadrasli procese".
- Prostorno planiranje, pozicioniranje, izlaganje, kao marketinške aktivnosti su postali nauke u malom sa sopstvenim zakonitostima. Uvek ostavljamo mogućnost da svako za sebe napravi sopstvene izbore - naveli su iz lanca trgovine Univerexport.
Iz Udruženja potrošača takođe su naveli da je poziciranje robe u prodavnici nauka.
- To je naravno smišljeno jer se radi o impulsivnoj kupovini, jer onaj koji stoji pored kase vidi proizvod kod kase i onda ga kupi. Ali bez obzira na to, potrošač mora da zna da ga niko ne tera da kupi šta ne želi - rekao je za Telegraf.rs Zoran Nikolić iz Udruženja potrošača.
PREMEŠTANJE PROIZVODA PO RAFOVIMA ISTO TRGOVCIMA POVEĆAVA ZARADU
U vreme kad je život sve brži i svaki sekund bitan, veliki broj ljudi želi da sve obavi što pre pa tako i kupovinu. Užurbano krenu ka rafovima gde se do "juče" nalazio proizvod koji im treba, ali on više nije tu. Gubeći minute dok ga pronađu na rafovima, veoma često gube i živce.
- Ovo mi je jedna od iritantnijih situacija po prodavnicama. "Vreme je novac" a ja ga često gubim jer nikad ne znam šta se gde nalazi. Proizvodi uvek treba da su na istom mestu, da kad uđem u nju za sekund uzmem ono što mi treba, i da nastavim dalje da ispunjavam obaveze kojih imam milion preko dana. Diže mi se kosa na glavi svaki put kad uđem da kupim nešto - priča za Telegraf.rs jedan od kupaca.
Bez obzira na to što kupci gube vreme dok traže proizvode po rafovima, trgovcima je opet bitnija zarada od zadovoljstva potrošača.
- Kad ljudi uđu u prodavnicu sa namerom da kupe samo ono što su planirali, nama to ne odgovara jer tako potroše manje novca. Ako se namernica nalazi uvek na istom mestu, onda oni neće gledati druge proizvode, pa ih naravno neće ni kupiti. A ovako kad ih mi premestimo, onda na mestu gde se do skoro nalazilo to što im treba, oni će videti nešto drugo pa će ga možda i kupiti - ističe prodavačica.
Iz Univerexporta su naglasili da je premeštanje robe zahtevan posao.
- Ovo je logistički veliki poduhvat i morali bismo reći da bi menjanje mesta proizvodima na svakih nekoliko dana neverovatna aktivnost koju je teško izvesti, čak i da to želite - izjavili su iz Univerexporta.
Iz Udruženja potrošača složili su se sa nama da prodavci menjaju mesto proizvoda na rafovima.
- Cilj trgovca je da se potrošač što više zadrži u prodavnici dok traži naprimer kafu do koje neće doći na uobičajen način nego će do nje stići doći tako što će da pogleda još 50 proizvoda. I onda se prodavci nadaju da će kupac neki od njih neplanirano i da kupi. Na ovaj način nas i teraju da budemo odgovorni, jer ne moramo da kupimo ono što su nam ponudili. Odluka je naša - napomenuo je Zoran Nikolić iz Udruženja potrošača.
USKI REDOVI U PRODAVNICAMA
Odlazak u prodavnicu pretvorio se i u borbu za prostor i mimoilaženje drugih kupaca. Isuviše često se dešava da se ljudi u uskim redovima "zaglave" jer sa korpom u rukama dvoje ljudi ne može da prođe.
- Kad uđem u prodavnicu osećam se klaustrofobično. Ja sam krupniji čovek i problem uskih redova za mene je dodatno veći. Često se zapitam da li bi osoba u invalidskim kolicima uopšte mogla da prođe između rafova. Ne mogu da razumem da su tako napravili prodavnice. Jasno je meni da žele da imaju što više artikala ali po koju cenu? - pita se jedan od kupaca.
Prodavci ne razmišljaju o komforu kupaca jer i na ovaj način oni pokušavaju da što više "napune njihove korpe".
- Više namernica znači veću ponudu i više kupaca koji će pazariti kod nas jer mogu više da biraju. Takođe, ako su prolazi uski, više namernica kupcima "upada u oči", još ako moraju da zastanu da bi propustili drugog potrošača, dok čekaju, gledaju po rafovima. Opet ističem da je nama najbitnije da kupci kod nas što više potroše a ovo je još jedan od trikova - zaključuje za Telegraf.rs prodavačica u jednom većem lancu prodavnica.
Do objavljivanja teksta ni od jednog lanca trgovine nismo dobili odgovor zašto su redovi između rafova toliko uski da se ljudi jedva mimoilaze.
Zoran Nikolić je ovaj "problem" kratko objasnio.
- Oni hoće što više robe da izlože kako bi što više prodali. Potrošači su postali probirljivi i žele da imaju što više ponuđenih proizvoda kako bi ih odabrali - završio je razgovor za Telegraf.rs Zoran Nikolić iz Udruženja potrošača.
One stvari koje najviše iritiraju kupce, i zbog kojih najradije ne bi nikad ušli u prodavnicu da ne moraju, zapravo radnjama donosi veći pazar.
Sledeći put kad krenete u nabavku i počnete da ubacujete u korpu i ono što vam ne treba, setite se da ste samo "naseli" na jedan od trikova smišljenih da vam "isteraju" novac iz novčanika.
VIDEO: Kome biste pre pomogli, prosjaku ili bogatašu
(Ivana Vlajković/i.vlajkovic@telegraf.rs)
Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Goga
Pa ja mislim da trgovci to rade po naredbi poslodavca a ne po svojoj volji.
Podelite komentar
Stanko
Vrlo cesto, slicni artikli budu na akciji. Vidite artikal, ispod akcijsku cenu, ali kad uporedite bar kod na proizvodu i dole ispod cene, nikad nije isti. Toga postanete svesni tek na kasi. Ukoliko ste otisli u vecu nabavku, to primetite tek kod kuce, kad pogledate racun. Upakivano sveze povrce i voce od 1-5 kg, vrecica, ako stavite na vagu u marketu, nikada, ali bas nikad nema kolicinu koja je zakacena. Uvek je manja. A te stvari nikad ne proveravamo. Mali je to iznos po pojedincu. Medjutim ako uzmemo u obzit ukupan promet, puta razlika u umanjenoj kolicini, hm, i nije bas malo.
Podelite komentar
Dejo
Mislim da treba da vaspitas dete da ne histerise kako se moje lepo ponasa ispred kase
Podelite komentar