Tačna računica: Koliko koštaju pripreme za Vaskrs i kako uštedeti
U nedelji pred Uskrs prodaja hrane, pića i uskršnje dekoracije porasla je za 30 odsto, a i broj potrošača je veći nego obično. U toku je uskršnji raspust, a prema podacima iz turističkih agencija broj domaćih turista koji su otputovali ili to planiraju, za 15 odsto je veći nego lane.
Proleće je donelo bogatu ponudu. U nedelji pred Uskrs najtraženija su jaja, jagnjetina i riba. Troškovi zavise od prohteva i dubine džepa. Zavisno od klase, jaja koštaju od šest do 20 dinara, boje su između pet i 30, a sličice oko 50 dinara.
Raste broj domaćih turista tokom praznika. U odnosu na isti prošlogodišnji period ove godine oko 15 odsto više domaćih turista odlučilo se za kraći uskršnji odmor.
- Uglavnom banjska mesta su ta koja su najzanimljivija našim gostima u ovom trenutku. Kada je reč o inostranstvu, to su evropski gradovi. U ovo doba godine to su destinacije koje su najdostupnije kada je reč o prevozu autobusom - ukazuje direktor Jute Aleksandar Seničić.
- Možda je malo poskupelo, ali nije ništa strašno - kaže jedna od mušterija.
Procene pojedinih građana su da će uskršnje pripreme koštati oko 15.000 do 20.000 dinara.
Već tradicionalno, prodaja raste dan pred praznike.
- Ove godine očekujemo najveći broj kupaca u četvrtak, odnosno u subotu. U nedelji pred Uskrs povećanje prodaje ide do 30 odsto, a i do 14 odsto više kupaca tih dana prođe kroz naše radnje - ističe Milica Popović iz "Deleze Srbija".
Ovih dana raste i tražnja proizvoda za domaćinstvo.
- U nedelji pred uskršnje praznike prodaja raste za nekih 30 odsto. Najtraženiji proizvodi su za uskršnju trpezu, kao što su servisi za ručavanje, čaše, escajg, uskršnja dekoracija. Račun se povećava za 30 odsto, a cenovni rang proizvoda varira od nekoliko stotina dinara do 3.000 - kaže Emilija Stojaković iz "Houm plusa".
Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije savetuje potrošače da prate akcijske ponude, da se dobro informišu preko sajtova i u samim maloprodajnim objektima.
- Zbog povećane ponude i potražnje biće sigurno i veća ponuda akcijskih proizvoda tako da samim tim se u skladu sa tim opredele za kupovinu i na taj način uštede deo kućnog budžeta - objašnjava Jovanović.
Veliki trgovinski lanci već su formirali prazničnu ponudu. Ne očekuje se menjanje cena.
(Telegraf.rs/RTS)
Video: Došlo: Film "Pored nas" je komunikativan i subverzivan
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Čarls Bronson
Ako samo za praznike trebamo da jedemo kvalitetniju hranu onda sa nama nije sve u redu.
Podelite komentar
DARKO 100%
Simbol univerzalne ljubavi naziva se agape. Stari obicaj u ranom hriScanstvu bila je trpeza za kojom su sedeli svi, i bogati i robovi jednom recju na kojoj je svako bio podjednako dobrodosao. Vremenom je to preSIo u tradiciju i agape postaje simbol univerzalne hriscanske ljubavi. Tako postoji i izreka ,,i danas se zna ko veruje da nam je samo ljubav potrebna njegova trpeza je agape".
Podelite komentar