ODZVONILO DIZELAŠIMA: Nemački sud odobrio - zabranjuju dizel vozila u gradovima
Savezni upravni sud u Nemačkoj danas je doneo presudu da gradovi u toj zemlji mogu da uvedu zabranu vožnje dizel automobila kao deo borbe protiv zagađenja vazduha. Ova odluka doneće tektonske poremećaje na tržištu prodaje novih automobila i primoraće proizvođače na skupe modifikacije kako bi se smanjila emisija štetnih gasova.
Jubilej u Kragujevcu: Za nepunih 6 godina izrađeno 500.000 FIAT-a 500L
Osim toga, kako ocenjuje agencija Rojters, presuda suda u Lajcigu će verovatno sniziti vrednost oko 12 miliona takvih vozila u Nemačkoj, koja je najveće evropsko tržište automobila.
Analitičari su saglasni da će odluka biti od velikog uticaja na oblikovanje tražnje širom Evrope, gde prodaja dizel automobila već mesecima pada usled sve rasprostranjenijih manipulacija s emisijom gasova, kao što je već čuvena afera Dizelgejt.
Inače, sudski postupak je počeo tako što je nemački ekološki lobi DUH tužio regionalne prestonice Štutgart i Diseldorf kako bi ih prisilio da usklade limite o zagađenju vazduha sa Evropskom unijom. Niži sudovi su doneli presude u korist lobija za zaštitu životne sredine, ali su na te presude uložene žalbe Saveznom upravnom sudu u Lajpcigu. Ipak, sud je danas potvrdio presude nižih sudskih instanci.
Od 15 miliona dizel automobila koliko ih je bilo na putevima Nemačke prošle godine, oko 2,7 miliona ima motore s najnovijim Euro-6 standardom, koji se primenjuje od septembra 2015. godine. Očekuje se da će ova zabrana uticati na sva vozila sa Euro-5 standardom i starije modele.
Nemačkim gradovima će biti potrebno najmanje šest meseci da prerade svoje strategije protiv zagađenja vazduha pre nego što donesu bilo kakvu zabranu, kažu pravni eksperti za Rojters. U nemačkom udruženju vozača "ADAC" čak ne očekuje da će bilo kakve zabrane biti uvedene pre kraja godine, dodaje britanska agencija.
Padaju akcije nemačkih proizvođača
Posledice odluke suda u Lajpcigu momentalno su se osetile na berzi u Frankfurtu. Tako je vrednost Dajlmera, proizvođača Mercedesa pala za 0,7 odsto na 69,77 evra, a za isti procenat je oslabio i BMV, na 87,14 evra, prenosi agencija AP. Veliki pad zabeležio je Folksvagen i to za 1,8 odsto na 162,54 evra.
Da se ne nazire kraj turbulentnog perioda u nemačkoj automobilskoj industriji potvrđuje i vest da je kineski proizvođač Gili preuzeo 9,7 odsto udela u Dajmleru.
Ova informacija izazvala je oštru reakciju Vlade u Berlinu. Ministarka ekonomije Brigite Ciprijes izjavila je da Nemačka mora da osigura da ne bude eksploatisana od strane drugih država.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Lena Kovačević o albumu "9":
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Coa
Najbolje da pocnu na magarcima i konjima da se voze..
Podelite komentar
kamy
Kod nas to nece usbojiti jos sto godina. Moramo prvo da pokupimo svo djubre po rekama , sancevima i raznim divljim deponijama .....
Podelite komentar
stvarno?
taj zakon ce biti modifikovan sa plaketama i euro normama. i dalje ce se voziti dizelashi. crvene plakete za teshke dizelashe, zute plakete ne u centar a zelene plakete voze svuda. to vec postoji ali se moze samo da pomeri euro norma sa recimo euro 2 na euro 3 . opet unrzavanje nemachke ekonomije. isklanjanje starijih vozila sa ulica. to su radili i pre 10 god. vode se politikom shvajcaraca. samo pare koje se okrecu imaju kachinu a drzava ubira poreze.
Podelite komentar