KUPITE STARU LOKOMOTIVU: Danas počinje treći krug licitacije za prodaju starih vozova
Kada su u pitanju kompanije zainteresovane za kupovinu rashodovanih vozila, Jović navodi da su za elektronske lokomotive najviše zainteresovani Rumuni, koji uz velika ulaganja ova vozila vraćaju u saobraćaj
Preduzeće "Srbija voz" prodajom rashodovanog voznog parka planira da vrati svoj deo dugovanja koje je nasledilo podelom "Železnica Srbije" na četiri preduzeća, a dug koji iznosi između 2,3 i 2,4 miliona evra nasleđe je prethodnih decenija i trebalo bi da bude vraćen do kraja godine, rekao je za Tanjug v.d. direktor "Srbija voz", Jugoslav Jović.
"Srbija voz" prodaje stare lokomotive: Licitacija 18. avgusta
"Srbija voz" je podelom dobilo putničke vagone, elektromotorne garniture, dizel motorne garniture, lokomotive i vagone, a nakon procene stanja 30 odsto dobijenih vozila je zadržano, dok je za ostatak raspisana javna licitacija, objašnjava Jović.
- U januaru ove godine, u drugom krugu licitacije, prodali smo osam od 12 lokomotiva, 270 od oko 370 putničkih kola, za elektromotorne garniture nije bilo interesenata, jer je kako kažu, cena bila visoka. Danas će biti održana javna licitacija za lokomotive, cene za njih nismo smanjivali jer se prodaju, dok ćemo za elektromotorne garniture ponovo odrediti cenu koja bi bila zadovoljavajuća za sve - rekao je Jović.
On dodaje da je dozvolu da prodaje rashodovana vozila preduzeće "Srbija voz" dobilo zaključkom vlade, jer se sva vozna sredstva nalaze u vlasništvu države, dok ovo preduzeće ima samo pravo korišćenja.
Kada su u pitanju kompanije zainteresovane za kupovinu rashodovanih vozila, Jović navodi da su za elektronske lokomotive najviše zainteresovani Rumuni, koji uz velika ulaganja ova vozila vraćaju u saobraćaj.
- To su ulaganja između milion i milion i po evra, to se nama ne isplati. Ostala vozila, putnička kola, dizel motorne garniture i drugo kupuju uglavnom ''otpadaši'' firme koje se bave starim gvožđem - rekao je Jović.
Dodaje da je deobom imovine, "Srbija voz" dobilo 37 lokomotiva, od čega je 12 dato na licitaciju, a od 25 onih koje su zadržane, u ovom trenutku koristi se 15 ispravnih za saobraćaj, dok je ostatak tu za rezervu.
- Bilo je 530, 540 putničkih kola, a nama je potrebno 70, 80 najviše 100. Sve ostalo je praktično planirano za prodaju, to je zato što smo dobili puno dizel i elektromotornih garnitura putem kredita - navodi Jović.
Objašnjava da je jednim kreditom kupljena 21 elektromotorna garnitura za saobraćanje po Koridoru, dok je iz drugog kredita kupljeno 27 novih dizel motornih garnitura koje saobraćaju po Vojvodini.
- Imamo sada 39 dizel motornih garnitura što praktično zamenjuje 39 lokomotiva i zato nam nisu potrebne lokomotive i putnička kola koje koristimo praktično samo za međunarodni saobraćaj - zaključuje Jović.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zdravko
Kako je propala ova lokomotiva tako propada srbija ali se sve prikriva .
Podelite komentar
čarls bronson
Dobro je što je cena lokomotiva snižena i potrošačka korpa za avgust će nas manje koštati.
Podelite komentar
zoran
Zdravlo. Bravo! Treba pitati velju ilica i ostale iz zeleznice koji su ucestvovali u nevidjenoj kradji u evropi pa im konfiskovati sve i tako deo para vratiti majciciSrbiji!Kraj!
Podelite komentar