REFORMA GRADSKE UPRAVE: Elektronsko praćenje predmeta
Kao jedan od prioriteta Privremenog organa grada Beograda postavljena je reforma Gradske uprave. Cilj reforme je brže rešavanje predmeta građana, veća transparentnost rada uprave, borba protiv korupcije u upravi, čiji je cilj da građani kao i pravna lica brzo i efikasno završavaju sve procedure u Skupštini grada Beograda, i da znaju uvek i u svakom trenutku gde im se nalazi predmet.
Privremeni organ grada Beograda je dao nalog da se tokom 2014. godine omogući da svaki građanin ili pravno lice koje podnese bilo kakav zahtev Skupštini grada Beograda može elektronskim putem, preko zvaničnog sajta grada Beograda (www.beograd.rs), da prati svoj predmet, da zna gde se nalazi i koliko je dana preostalo da dobijanja odgovora.
Građani će od 4. marta moći da prate elektronskim putem svoje predmete u Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove. Vremenom će se u ovaj sistem uvoditi i drugi sekretarijati, pa će do kraja 2014. u ovom procesu biti čitava Gradska uprava.
Na ovaj način će biti omogućeno da:
1. Stranke elektronskim putem brže i efikasnije prate tok i status podnetih predmeta iz oblasti urbanizma i građevinskih poslova, i to za upravne predmete:
- lokacijske dozvole
- građevinske dozvole
- odobrenje za izvođenje radova
- upotrebne dozvole.
Takođe, Sekretarijat će moći da prati efikasnost i rad svih svojih sektora, čime se posredno smanjuje i mogućnost korupcije!
Kako pristupiti portalu?
Na naslovnoj strani sajta www.beograd.rs klikom na baner "Portal Gradske uprave“ građani će biti preusmereni na stranicu "Provera statusa predmeta" gde se unose potrebni podaci – broj predmeta i jedinstveni kod.
Građanin prati status predmeta na sledeći način:
- prilikom podnošenja zahteva, građanima će radnik Pisarnice izdati potvrdu na kojoj će biti odštampan broj predmeta i generisani jedinstveni kod pomoću koga će se na stranici za proveru statusa predmeta pristupiti podacima o predmetu za koji je podneo zahtev;
- jedinstveni kod omogućava da isključivo podnosilac zahteva vidi status svog predmeta:
- građanin preko Sajta Gradske uprave, nakon unosa broja predmeta i jedinstvenog koda, vidi podatak o datumu prijema, trenutnom statusu predmeta, roku rešavanja i radnom mestu obrađivača predmeta ili rukovodioca koji predmet pregleda ili potpisuje predloženi akt.
Mogući statusi predmeta su:
- predmet primljen u pisarnicu
- predmet u radu
- poslat zahtev za dopunu
- predmet je rešen.
Prednosti koje podnosilac zahteva ima su:
- mogućnost da se elektronski prati i pravi uvid u status nekog podnetog zahteva, bez dolaska u organ uprave i pisarnicu, traženja informacije telefonskim putem ili usmenim putem na šalteru;
- mogućnost dobijanja informacije o svakom koraku i fazi rada na predmetu, na jednostavan način, 24 sata dnevno;
- kada u statusu predmeta stranka vidi da je potrebna dopuna predmeta, odnosno da je upućen zahtev za dopunu, može da očekuje pisanu i službenu informaciju kojim dokumentima i u kom roku treba da dopuni zahtev;
- kada u statusu predmeta vidi da je predmet rešen, može se preuzeti akt.
Kroz primenu, ova aplikacija će se prilagođavati potrebama građana, a Gradska uprava će nastojati da, u cilju poboljšanja svog rada i približavanja potrebama građana, ovu funkcionalnost proširi i na druge organizacione jedinice.
(Telegraf.rs)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tanja
Bolje da ste krenuli od osavremenjivanja skolstva i da ste tamo uveli bar nesto od tehnoloskih blagodeti novog doba. Ovako, kad posaljem sina u skolu kao da ga saljem vremeplovom unazad u istoriju.
Podelite komentar