Bus Plus: Problem su penzioneri i kontrolori!

  • 19

Idejni tvorci "Bus plusa" slažu se s čelnicima grada da je sistem javnog gradskog prevoza neodrživ. U "Apeksu" se zalažu za promenu tarifnog modela i vraćanje kontrole u okvir GSP.

Postojeć sistem javnog gradskog prevoza je neodrživ, a glavne prepreke povećanju naplate i prihoda su - penzioneri, druge povlašćene kategorije i - kontrolori. Umesto prodaje sistema "Bus plus" gradu koji je ponudio otkup, u "Apeksu" smatraju da je rešenje u izmeštanju kontrolora iz ove kompanije i promeni tarifnog modela.

Predstavnik kompanije "Apeks" Sava Terzić potvrđuje konstataciju predsednika Privremenog organa grada Siniše Malog da je sistem neodrživ, a, prema njegovom mišljenju, glavni razlog za male prihode je tarifni model koji trenutno postoji u gradu Beogradu i koji je "zreo za kompletnu promenu".

- Kao ilustraciju tome možemo uzeti jednostavnu statistiku: od ukupnog broja izdatih karata u sistemu, 36 odsto su besplatne karte - istakao je Terzić gostujući na TV Studio B. - Ako na to dodate 37 odsto povlašćenih kategorija i 27 odsto ljudi koji plaćaju punu cenu karte, dobijate statistiku koja je neodrživa. Takođe, imate zaposlene koji plaćaju više od 3.000 dinara na mesečnom nivou i penzionere koji na godišnjem nivou daju 400 dinara. Smatramo da postoji neujednačenost kada su u pitanju povlašćene kategorije i nijedna tehnologija ne može nadomesti tako loš tarifni model.

O uticaju umanjenog broja kontrolora na smanjenje prihoda, Terzić kaže da je s jedne strane potpuno tačno da će smanjenjem broja kontrolora pasti i prihod, a s druge da nije zagovornik teorije da sa velikim brojem kontrolora treba da se kontrolišu karte u prevozu.

- Dali smo predloge za rešavanje pitanja kontrolora, jer nam je s jedne strane ugovorom dato pravo da kontrolišemo putnike, ali je zakonska regulativa takva da nas prilično uskraćuje. Taj deo posla zaista treba izmestiti u grad Beograd - smatra Terzić.

Iz "Apeksa" potvrđuju da su predstavnici grada ponudili otkup 45 odsto domaćeg vlasništva kompanije i šest odsto turskog partnera, jer smatraju da će tom kupovinom biti stvoreni uslovi za povećanje prihoda.

- Spremni smo da pričamo o bilo kom modelu koji će pomoći da dođemo do boljeg korišćenja sistema - kaže Terzić. - Međutim, nisam siguran da će kupovinom samo jednog dela preduzeća taj efekat biti postignut.

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • kom

    4. februar 2014 | 17:07

    Problem je cena za zaposlene!! Zaista je nerealno da neko ko prima platu 25.000 dinara plati prevoz 3.000! Kada bi bilo upola jeftinije vrlo rado bih placao svakog meseca i vozio se bez blama i ponizenja jer nemam pare za kartu!

  • Mb011

    4. februar 2014 | 16:27

    Ma divno, sve što je problematično prebaciti na grad, a vi ćete da budete firma sa 5 zaposlenih koja će lepo da uzima 7% prihoda od karata, a prostorije će vam biti u nekoj garaži. Super.

  • Toza

    4. februar 2014 | 17:14

    Penzioneri plaćaju 400 dinara godišnje? Zašto ne kažete da se to odnosi na penzionere koji su stariji od 75 godina (oni su verovatno veoma vitalni pa se često voze). Penzionerska mesečna karta je 1140.00 dinara mesečno. Nemojte lagati.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA