Novi tunel između Autokomande i Ade (FOTO)

 
  • 1

Ulaz u tunel biće kod petlje Hipodrom, na delu gde se ukršta sa Mostom na Adi, a vozila bi s druge strane izlazila u neposrednoj blizini stadiona Partizana

Kada Most na Adi i sve njegove pristupne saobraćajnice budu gotove, Beograd će dobiti i novi tunel kojim će se povezati Topčider i Autokomanda. Iz gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju objašnjavaju da je u pitanju investicija vredna više desetina miliona evra.

Kako piše dnevni list "24 sata", novi tunel deo je Unutrašnjeg magistralnog poluprstena koji se proteže u dužini više od 17 kilometara i zamišljen je da rastereti gradsko jezgro i preseli tranzitni saobraćaj, povezujući Novi Beograd i Palilulu. Ulaz je kod petlje Hipodrom, na delu gde se ukršta sa Mostom na Adi, a vozila bi s druge strane izlazila u neposrednoj blizini stadiona Partizana, kod južne tribine, a zatim se kretala ka Autokomandi.

- Za prvu fazu UMP-a usvojen je plan detaljne regulacije, a njime je obuhvaćena i tunelska deonica do Autokomande. Zajedno sa planom, u prethodnom periodu završen je i Idejni projekat Topčiderskog tunela od raskrsnice Hipodrom do Ulice dr Milutina Ivkovića. Projektom je predviđeno da tunelska deonica počinje od četvorokrake raskrsnice na petlji Hipodrom, a saobraćajnica je odvojena po smerovima u dve posebne tunelske cevi - kažu u Direkciji.

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, kaže da u Beogradu, ne računajući nadvožnjake, postoji samo jedan tunel, Terazijski, a da su oni neophodni u velikim gradovima.

- Bez tog tunela Most na Adi bio bi promašena investicija. Ovaj tunel i te kako će rasteretiti čep koji se trenutno stvara. Autokomanda će se podići na dva nivoa, a Južni bulevar će postati važna saobraćajnica, deo koji treba da odvuče saobraćaj ka Dunavu. Ipak, da bi UMP bio potpuno funkcionalan, trebalo bi izgraditi još jedan tunel koji će ići ka Pančevačkom mostu - kaže Vujanić.

U Direkciji ističu da se početak radova još ne zna zbog nedostatka finansijskih sredstava.

- Samo bušenje i betoniranje su najjeftiniji deo posla. Opremanje tunela je ono što je skupo, ali vi kada izbušite i izbetonirate tunel već možete da ga pustite u upotrebu sa pojačanim nadzorom, a onda usput radite na opremanju - ističe Vujanić.

Arhitekta Mahmud Bušatlija kaže za Telegraf.rs da ova investicija neće koštati više desetina miliona evra, već će ta cifra preći sto miliona.

- Tunel na Autokomandi neće koštati neće koštati nekoliko desetina već više od sto miliona evra. Jer bi se morali napraviti dva tunela koji moraju biti široki, što u prevodu znači dva puta više kopanja, a po dužnom kilometru cena se kreće od 80 do 100 miliona. Međutim, na tom delu puta nema dovoljno širine da se prokopaju dva tunela, a da se nesruše stadioni ili obližnje zgrade, a u tom slučaju napravio bi se opet saobraćajni čep na samoj komandi. Sve to bi ponovilo onaj isti scenario kao što smo još videli prilikom izgradnje Mosta na Adi - kaže on.

(Telegraf.rs / Izvor: 24 sata)

Video: Srpski spasioci krenuli u pomoć u BiH

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA