Od juna 1.000 kontrolora u gradskom prevozu?
Nadzor u vozilima javnog gradskog prevoza od juna bi mogao da bude rigorozniji, jer će "Bus plus" karte kontrolisati najverovatnije oko hiljadu kontrolora.
Ukoliko za ostvarenje ovog plana u gradskoj kasi bude novca, putnicima će, osim sadašnjih 250 kontrolora "Apeksa", karte proveravati i 750 radnika koje će na osnovu ugovora o delu angažovati gradska uprava.
Za sada nije odlučeno da li će oni platu dobijati od Direkcije za javni prevoz ili Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", navodi "Politika".
Sistem naplate i kontrole karata nije u delokrugu najvećeg gradskog prevoznika od februara prošle godine.
Prema ugovoru sa gradom posao je poveren konzorcijumu koji čine firme "Apeks", "Lanus" i "Kentkart".
Oni su imali obavezu da nabavljaju, distribuiraju, organizuju kontrolu putnika i održavaju kompletan sistem.
Kao motivi za uvođenje moderne tehnologije i sistema "Bus plus" navođeni su poboljšanje funkcionisanja javnog gradskog prevoza, njegova modernizacija i smanjenje broja putnika koji se voze bez karte.
Broj "švercera" ne samo da nije smanjen, već je poslednjih meseci čak i opala prodaja dopuna za personalizovane i nepersonalizovane karte, navodi list.
U uvođenje novog sistema naplate i overe karata, satelitskog praćenja i obrade podataka, grad nije uložio ni dinar. Celokupno finansiranje moderne opreme i softvera palo je na teret tročlanog konzorcijuma. Oni zauzvrat, na osnovu ugovora sa gradom, mesečno ubiraju 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.
U sve autobuse, tramvaje, trolejbuse i kompozicije "Bg voza" ugrađeni su validatori i GPS antene, a opremljeni su i računarski centri u 24 depoa, računajući i onaj glavni u Direkciji za javni prevoz u Ulici 27. marta.
Vrednost opreme se procenjuje na 12 miliona evra. Ugovorom sa konzorcijumom grad ima mogućnost da u roku od deset godina otkupi ceo sistem.
(Telegraf.rs / Izvor: Mondo)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milena
Pobogu! Pa koliko kosta angazovanje 750 ljudi na osnovu ugovora o delu? Zar ne bi bilo pametnije, umesto toga, sniziti cenu mesecne dopune? Finansijski efekat bi bio isti, mozda cak i bolji. I ne bismo svaki dan citali da je putnik napao kontrolora ili obrnuto. Da imaju odakle, ljudi bi kupovali karte.
Podelite komentar
Ivan
Nek ih zaposle 10.000 ja kartu neću platiti
Podelite komentar
SRBA
Milena svaka cast!umesto da karta bude 45.
Podelite komentar