KOLAPS U NAJAVI: Novca za GSP ima samo do juna?
Za održivost sistema Gradskog prevoza u kasi Beograda sredstava ima, navodno, samo do juna.
Kako pišu "Većernje novosti", prodaja "Bus plus" karata opala je za 20 odsto, a prema nezvaničnim informacijama, broj "švercera" je povećan na 60 odsto ukupnog broja putnika. Pretnje da će morati da se poveća broj kontrolora ili da se smanji broj polazaka ukoliko sugrađani ne budu počeli da plaćaju prevoz već se ostvaruju, i na pojedinim linijama, navodno, prećutno su već uvedene redukcije.
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je prošlog meseca dopunjeno ukupno 267.263 mesečne dopune. U poređenju sa decembrom prošle godine prodaja je smanjena za oko 10.000.
- U martu je uplaćeno 913.307 dopuna na nepersonalizovane kartice u ukupnom iznosu od 183,2 miliona dinara. Naplaćeno je 1.537 opomena i 912 doplatnih karata - navode u Sekretarijatu.
Ipak, naplata nije zadovoljavajuća, pa su u gradu čak zapretili uvođenjem 2.000 kontrolora. Međutim, to nije realno jer konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", koji stoje iza sistema "Bus plus", a koji je po ugovoru preuzeo obavezu organizovanja kontrole i naplate, nezvanično, nije u mogućnosti da finansira toliki broj ljudi. Samo za plate kontrolora koje bi uposlili preko omladinske zadruge mesečno bi morali da izdvajaju bar 50 miliona dinara.
Nadležni u resornom sekretarijatu rekli su da u cilju opstanka sistema gradskog prevoza "svakako razmišljaju o novim merama, a kada iste budu precizirane, o tome će javnost biti obaveštena." Međutim, iako se o tome još ćuti, Beograđani su mogli da primete da je broj polazaka na pojedinim linijama već smanjen i da su gužve veće.
Putnici koji redovno plaćaju karte poslednjih dana se žale na veće gužve, ali i - učestale kvarove. Takav je bio slučaj sa vozilom GSP Beograd koji je u utorak u prepodnevnim satima prevozio, uglavnom radnike i studente, na liniji 408 od Ralje do Voždovca, koja je dugačka čak 35 kilometara. U jednom trenutku vozilo se pokvarilo pa su putnici, s obzirom na to da sledeće dolazi tek za 35 minuta, krenuli ka sledećoj stanici udaljenoj kilometar-dva.
(Telegraf.rs / Izvor: Večernje novosti)
Video: Konferencija za medije povodom prve ugradnje MitraClip uređaja u Srbiji
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
luna
Opametio se narod da ne daje Djilasu vise pare u dzep.
Podelite komentar
Mare
Naravno da je tako kada privatna firma (citaj BusPljus) srče sve pare za GSP. Proverite stetnost ugovora BP i GSP. Nema to veze sa (ne)kupovinom dopuna i sl. Sve pare muze BP.
Podelite komentar
Marina Marković
Dokle god je bus plus tu bice kolapsa..dok nije doslo to zlo GSP je normalno fungcionisao ;)
Podelite komentar