A U TALINU BESPLATNO: Beogradu potrebno 240 miliona evra za javni prevoz!
Više od 400.000 stanovnika glavnog grada Estonije Talina od 1. januara može da koristi besplatan javni prevoz, a jedini uslov je da ti stanovnici imaju prijavljeno boravište u tom gradu. Međutim, ova prestonica će ostati jedina u Evropi s takvom odlukom, dok u Beogradu o tako nečemu i ne razmišljaju, jer je, prema rečima nadležnih, to "nerealno i neostvarivo".
Svi stanovnici Talina će po ovoj odluci, koja je počela da se sprovodi od 1. januara, morati da kupe posebnu zelenu kartu po ceni od dva evra koja će im omogućiti da koriste prevoz na svim autobuskim, tramvajskim i trolejbuskim linijama bez plaćanja. Iako će ova odluka doneti gubitak od 12 miliona evra, lokalne vlasti imaju veći cilj - žele da motivišu ljude da ne koriste automobile i tako smanje buku i zagađenost okoline.
Nerezidenti i turisti će i dalje morati plaćati karte, i to jednosatnu po ceni od 1,10 evra, jednodnevnu tri evra, a mesečnu 23 evra.
U ostalim evropskim prestonicama se ne oglašavaju nakon ove odluke rukovodstva glavnog grada Estonije, pa tako ni u Beogradu, gde i sa plaćanjem karte postoje brojni problemi.
Budžetom za ovu godinu Direkciji za javni prevoz pripalo je nešto više od 13 milijardi dinara. U okviru tog iznosa, na tekuće subvencije za GSP odvojeno je 6,5 milijardi dinara, na kapitalne subvencije za to preduzeće nešto više od 500 miliona, a na subvencije privatnim preduzećima za prevoz putnika nešto više od 3,8 milijardi dinara.
U Gradskom saobraćajnom preduzeću kažu da oni ne odlučuju o cenama karata, već da samo realizuju odluku Direkcije za prevoz Grada Beograda.
- Ne odlučujemo o cenama karata od 2004. godine i o tome odlučuje nadležna Direkcija. Mi samo sprovodimo njihove odluke - kažu u GSP-u.
Iz Direkcije za javni prevoz nam je saopšteno da je tako nešto u Beogradu teško ostvarivo, jer su za to potrebna ogromna finansijska sredstva.
- Koliko je nama poznato, na referendumu u Estoniji je izglasano da prevoz bude besplatan, ali se ne navodi iz kog će se izvora finansirati troškovi koje je do sada pokrivala cena karte. Kako građani ne bi plaćali ekonomsku cenu karte, Grad Beograd godišnje već izdvaja preko 120 miliona evra, što čini 15 odsto celokupnog gradskog budžeta. Da bi prevoz u gradu bio besplatan za sve korisnike, trebalo bi izdvojiti još najmanje toliko sredstava, pa bi tako za funkcionisanje javnog prvoza trebalo izdvajati 30 procenata celokupnog gradskog budžeta - saopšteno nam je u Direkciji.
(I. M.)
Video: Putevi Srbije: Držite bezbedno odstojanje, sačuvajte život
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Daniel
Naravno kada kod nas politicari sve obecaju a najvece lopuze!
Podelite komentar
ja
Nece ni biti, mozda se i uspe ostvariti ideja kad se za 1001 godinu tek otplati novonapravljeni most preko ade ci.....
Podelite komentar