BUDUĆNOST STIŽE: Uskoro počinje gradnja metroa?

  • 0

Beogradski metro, po svemu sudeći, imaće tri linije: povezivaće Konjarnik sa Zemunom, Petlovo brdo sa Mirijevom, kao i Zemun sa Orlovačom, dok će mesto ukrštanja trasa biti Trg republike. Poslanici skupštine Grada na današnjoj sednici raspravljali su o ovom projektu. Prva linija trebalo bi da krene 2017. godine.

ĐILAS: PRVA STANICA METROA BLIŽA NEGO IKADA

Gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas smatra da je glavni grad od danas biti mnogo bliži prvoj stanici metroa nego ikada do sada.

- Danas će biti usvojena studija opšteg koncepta metro sistema grada Beograda, kao donacija francuske vlade koja je i partner u tom projektu - rekao je Ðilas.

On je dodao da je direktoru preduzeća "Alstom", koje je potencijalni partner u izgradnji metroa, rekao da ne može da očekuje da daju donaciju od tri miliona evra za studiju, a da im grad Beograd garantuje da će od njih kupiti vozove i elektro opremu u vrednosti od nekoliko stotina miliona evra.

- Studijom se obavezujemo da ćemo u naredne dve tri godine o tome pregovarati isključivo sa 'Alstomom', a ne sa drugim ponuđačima - objasnio je gradonačelnik.

On je dodao da, ukoliko se zatvori finansijska konstrukcija i grad Beograd dobije kredite koji će biti maksimalno povoljni da bi mogli da se vrate i cene koje su lako proverljive na svetskom nivou, onda može da radi sa francuskom stranom.

- Ako to ne dobijemo, posle dve godine možemo da o nabavci vozova pregovaramo sa svim ostalim kompanijama u svetu - zaključio je Ðilas.

KAKO ĆE IZGLEDATI LINIJE METROA?

Linija 1A povezaće Tvorničku u Zemunu sa Ustaničkom ulicom. Na novobeogradskoj strani trasa će ići pored "Energoprojekta", Bulevarom Zorana Đinđića, pored "Kombank arene" ka Brankovom mostu. Zanimljivo je da bi, tik pored Brankovog mosta, trebalo da bude izgrađen još jedan most, na koji bi se nastavljao tunel čiji će ulaz biti ispod spomenika u parku na Kosančićevom vencu. Dalje, linija bi prošla pored Trga republike, odakle bi se, Bulevarom kralja Aleksandra, nastavila do  krajnje stanice.

Ova linija će, kako pišu "Večernje novosti", kasnije dobiti i nastavak ka Bloku 45, gde bi račvanje bilo od Železničke stanice na Novom Beogradu. Ako bi se produžila, ona bi pratila liniju tramvaja 7 i prevozila, prema procenama stručnjaka, oko 70.000 ljudi dnevno. Međutim, kako na Novom Beogradu postoje problemi sa podzemnim vodama, pruga neće moći da bude spuštena ispod zemlje, pa će metro zbog toga biti izdignut iznad tla.

Trasa linije 2A prolazila bi preko stalog dela grada od Petlovog brda, odnosno groblja Orlovača, preko Banovog brda, Prokopa, Slavije, pored "Beograđanke", Trga republike, Cvijićevom, pored Dunava pa sve do Mirijevskog venca.

Konačno, "iscrtana" linija 3A spajaće dve prethodne trase, od Orlovače do Zemuna, a prolaziće se preko Mosta na Adi koji već ima rezervisan prostor za metro u srednjem delu.

Ovaj predlog novog metroa danas je na dnevnom redu sednice skupštine Grada, a potpisuje ga francuska kompanija "Ežis".

DSS: NIJE METRO, NEGO TRAMVAJ

Ipak, poslanici Demokratske stranke Srbije tražiće da se sa dnevnog reda skine tačka u vezi sa studijom o izgradnji metroa. Predsednik GO DSS Andreja Mladenović je istakao da oni nisu protiv izgradnje metroa, ali da je taj posao državni i nacionalni i "šira stvar od uzimanja provizije" od prodaje vagona francuske firme.

- Projekat metroa prevazilazi čak i projekat "Južnog toka" po vrednosti i dužini trajanja radova, pa je zbog toga neophodna saglasnost svih - rekao je Mladenović.

(M. S. / Izvor: Večernje novosti)

Video: Etnografski muzej obeležio deset godina krsne slave na Uneskovoj listi

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA