Aleksandar Šapić: Moguće ukidanje trolejbusa u Beogradu, novi kružni tok kod Sajma, ne pravimo "parapoliciju"
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare, a uoči usvajanja novog budžeta, govorio je o planovima gradske uprave za narednu godinu.
Šapić je kazao da je princip, kao kod velikih kompanija, da se presek, odnosno rebalans budžeta radi nekoliko puta godišnje, da iskorišćenost budžeta bila što efikasnija i bolja.
S obzirom na to da se Skupština grada sastaje na svakih mesec i po dana u proseku, ostaje mogućnost za preraspodelu sredstava. To znači da se ni od jednog projekta koji je najavljen nije odustalo, bez obzira na to šta piše u stavci za opredeljena sredstva u budžetu.
"Ako postoji pozicija u budžetu, postoji i šansa, a u zavisnosti od okolnosti ne možete u određenim terminima da započnete neke stvari. Ni od jedne stvari o kojoj sam ogovorio nismo odustali, niti ćemo odustati. Kad budemo odustali od nečega, javnost će biti obaveštena i reći ćemo zašto smo odustali", kazao je Šapić.
Od 1. januara, podseća Šapić, počinje da se primenjuje socijalna mera besplatnog prevoza.
Nastavlja se plaćanje vrtića od strane grada, a sledeće godine planirano je projektovanje još 20 vrtića.
"Devedeset miliona evra nas koštaju besplatni vrtići", kazao je Šapić.
Subvencije za privatne vrtiće su 33.000 dinara, a 3.000 dece više upisano je u vrtić u poslednjih godinu dana.
"Čak i u vreme komunizma se vrtić plaćao. U naše vreme se ne plaća", kazao je Šapić.
Spomenuo je i đačku pomoć, novogodišnje poklon vaučere, besplatne bazene... Sve tu to mere koje ostaju.
Besplatne su i usluge socijalne zaštite - personalni asistenti i lični pratioci, što je mera koja ostaje i naredne godine.
"Koliko još gradova na svetu, u Evropi, da ne kažem u regionu, obezbeđuje ovakve stvari", upitao je Šapić.
Infrastruktura i saobraćaj: Kružni tok u Bulevaru vojvode Mišića
Nastavljau se rekonstrukcije ulica.
"Unapređujemo saobraćaj koliko god nam to uslovi dozvoljavaju", kazao je Šapić i istakao da je obnovljeno preko 500 ulica.
"Proširujemo ulice i bulevare, menjamo kontekste ulica. Karađorđeva ulica je sada prava magistrala. Čekamo Bulevar patrijarha Pavla. Nadamo se da ćemo moći da proširimo i deo Bulevara vojvode Mišića i Drajzerovu ulicu, ako nam službe zaštite dozvole proširenje kod Miloševog konaka".
Radiće se i kružni tok u Bulevaru vojcvode Mišića na pravcu od Sajma ka Savskoj, odnosno Gazeli.
Nastavlja se i sa izgradnjom parking mesta i ulaganjem u javni prevoz.
"Pokušaćemo do kraja mandata i neću odustati od toga da sav tramvajski saobraćaj obnovimo, da svi autobusi budu novi. Ono što ćemo na ovoj skupštini dati mogućnost gradu da pređe s trolejbuskog na električna vozila. Ja mislim da trolejbuska infrastruktura i mreža je nešto što koči razvoj grada, da nam ne omogućava da menjamo linije u skladu sa razvojem glava", kazao je Šapić i istakao da je to i estetsko pitanje s obzirom na mrežu koja zatvara nebo.
On je kazao da će biti kupljeni ili novi trolejbusi ili autobusi, a o tome će odlučivati Skupština grada.
Najavio je i spajanje autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu.
Fristajler ne može lako da se izvadi
Kada je u pitanju splav Fristajler, Šapić je kazao da njegovo izvlačenje nije lako.
"U toku je uklanjanje, ali je to nebezbedno i veoma teško. Izuzetno je skupo i komplikovano, moraju da se ispoštuju sve bezbednosne i zakonske procedure, da se ne bi dogodila neka tragedija, da neko ne strada", kazao je Šapić.
Komulano-bezbednosne stanice
Poboljšanje bezbednosti u Beogradu na lokalnom nivou radi se u skladu sa zakonskim mogućnostima.
"Grad će da ima centralni video nadzor svih školskih dvorišta, sa softverom koji vas upozorava na hladno, vatreno oružje ili neki tvrd predmet. Sve te komunalno-bezbednosne stranice biće povezane sa školom i vrtićem u toj zoni", kazao je Šapić.
Međutim, problem je što "Beli" nemaju dovoljno kapaciteta, pa je planirano plaćanje ovlašćenih, kvalifikovanih pripadnika obezbeđenja.
"To nije parapolicijska služba. To je dodatan nadzor, da budemo produžena lica policije, ne da hapsimo, već da obavestimo policiju ako bude potrebe. Ne pravimo paraformaciju, jer ne možemo da je napravimo"
(Telegraf.rs)
Video: Šapić: Od 1. januara 2025. godine sav javni prevoz u Beogradu će biti besplatan
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Igor
A kanalizacija u Borci?
Podelite komentar
miki
Sve cekam da se probudim iz ovog kosmara….
Podelite komentar
Svetlana
Kada će se nešto raditi na levoj obali Dunava tj. tačnije Krnjača - Zrenjaninski put od pančevakog mosta pa dslje. I mi valjda zaslužukemo nešto novo. Prvo kanalizacija pa sve ostalo.
Podelite komentar