Ovako izgleda Stari savski most uoči zatvaranja: Snimili smo svaki detalj vremešne čelične ćuprije
Sve je spemno za 1. novembar, dan kada će Stari savski most biti zatvoren za saobraćaj. Zauvek, bar u funkciji po kojoj je decenijama poznat - magistrala tramvajskog saobraćaja, alternativa Brankovom mostu, put ka Štajgi, večita buka i klackanje...
Mašine i dizalice čekaju trenutak da poslednji tramvaj pređe preko mosta 1. novembra nešto posle ponoći i započeće njegovu demontažu. Pripremljen je i ogroman građevinski prostor kojim će manevrisati mašine, šetati radnici i na kome će se deo po deo ovaj most rastaviti i skloniti...
Potom, počinje izgradnja novog mosta, koji će imati dve vozne trake za motorna vozila, tramvajsku prugu i pešačko-biciklističku stazu. Biće dug 420 metara i imaće čelični luk sa zategom 166 metara.
Novi most biće širok 38,1 metar, a imaće i vidikovce za pešake, na kojima će biti proširen za ukupno 4 metra.
Trotoari su široki 3,3 metara i uključivaće jednosmerne biciklističke staze (sa svake strane mosta jedan smer).
Sadašnji, Stari savski most je na dobrom mestu premostio Savu, ali je uvek bio uzak i poznat po gužvama, naročito kad stanu tramvaji. Ipak, ono što je za njega posebno jeste to što je silom prilika podignut. I to baš silom, nemačkom.
Pošto je velelepni lančani Most kralja Aleksandra uništen kako ga neprijatelj ne bi koristio, okupatori su izgradili ovaj, tada privremeni most, koji je, međutim, izdržao 82 godine.
Inače, on nije bio namenjen tramvajima - nekadašnja linija 14 za Zemun mogla je da vozi samo do Starog sajmišta, sve dok nije ukinuta. Most je postao tramvajski 1. septembra 1984. godine, kada je izgrađena nova mreža na Novom Beogradu. S te strane izgrađen je i tramvajski depo, a stari most ostao je večito usko grlo.
Danas je u lošem stanju, oronuo, otvorile su se i rupe kroz koje se vidi Sava. Iako je asfalt potpuno propao, automobili i kamioni ga i dalje koriste. Najviše se klati kad nailazi kamion, dok tramvaj pravi upečatljivu buku.
Preko zelene farbe ispisane su razne poruke i parole, a zaljubljeni su na njemu ostavljali i ključeve.
Zgodna je veza Starog sajmišta i Savske ulice, pa ga još u velikoj meri koriste i pešaci i biciklisti.
Do izgradnje novog mosta moraćemo da se strpimo, a onda će saobraćajna slika ovog dela grada biti potpuno drugačija.
(Telegraf.rs)
Video: Kada krene jutarnji špic ovakvo je stanje na novom kružnom toku Ušće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Sto ne naprave prvo novi most pa tek onda sruse stari
Podelite komentar
Mile
Da se most održavao nebi došlo do ovakvih slika.
Podelite komentar
teorija zavere
Fin tekst. Most je inače bio namenjen za jedno mesto u Vojvodini (zaboravio sam tačno koje), ali su ga postavili gde je sad, da bi mogli da prebace tenkove preko Save. Inače originalno ime ovog mosta je "Princ Eugen", tako da teško da je ovaj most neki pozitivan deo naše istorije.
Podelite komentar