ŠOK! Profesor konačno objasnio! Da li smemo da vozimo zaustavnom trakom na auto-putu kroz Beograd
Beograđani se uveliko privikavaju da umesto "auto-put" kroz Beograd izgovaraju novi izraz "motoput". A vozači? Da li se privikavaju na nova pravila i da li smeju da koriste sve, pa i zaustavne trake?
Pročulo se da će nekadašnji auto-put biti običan gradski bulevar, ali ipak je on mnogo više od toga - brza gradska saobraćajnica rezervisana za motorni saobraćaj, što znači da na njemu neće biti pešaka ni biciklista. Zeleni znaci zamenjeni su plavim, ali zaustavna traka ostala je jedna puna linija. Ako je pregazite i krenete da vozite zaustavnom trakom, računajte da to može da vas košta od 20 do 40 hiljada dinara!
Kako je za "Telegraf" objasnio profesor Milan Vujanić, zaustavna traka može da bude na bilo kom putu i uvek se mora poštovati. Vozači mogu da voze kroz sve tri trake samo ako su linije isprekidane, što je na putu M11 kroz Beograd slučaj samo na nekoliko mesta.
"Na auto-putu, motoputu i običnom putu nije dozvoljena upotreba zaustavne trake za vožnju. Takav prekršaj koji se odnosi na vožnju zaustavnom trakom je kažnjiv sa 20 do 40 hiljada dinara. Motoput koji prolazi kroz Beograd od pravca Zagreba do Gazele, uključujući most, ima zaustavne trake s obe strane, a od Gazele prema Nišu ima s jedne strane zaustavnu traku, a s druge strane traku koja je odvojena isprekidanom linijom. Taj deo koji je odvojen isprekidanom linijom nije zaustavna traka i dozvoljen je za upotrebu, odnosno, za vožnju", kazao je Vujanić.
Vozače ne treba da zbuni debljina trake, s ozirom da je ona, tamo gde je isprekidana, "debela" celom dužinom, kao da je reč o kratkom prekidu zaustavne trake zbog isključenja. Debljina linije nema nikakvu ulogu u promeni saobraćajnih pravila.
"Linije po debljini ne određuju da li je traka zaustavna ili nije. Na onim delovima gde je isprekidana linija postavljena dozvoljeno je korišćenje tih traka, jer to nisu zaustavne trake, bez obzira na širinu linije, a na onim delovima gde je linija neisprekidana nije dozvoljena upotreba zaustavne trake za vožnju, nego samo za zaustavljanje vozila koja su u kvaru ili iz drugog razloga moraju da se zaustave", objašnjava Vujanić.
Što se tiče brzine, važno je da pratite saobraćajne znake. Ukoliko ne postoji znak koji definiše maksimalnu dozvoljenu brzinu na toj deonici puta, podrazumeva se da je to 100 kilometara po času.
"Na motoputu je opšte ograničenje 100 kilometara na sat, ali se saobraćajnim znakom, po odluci organa koji upravlja, ukoliko su uslovi na putu bolji, može da se dozvoli i veća brzina", kazao je profesor Vujanić.
(Telegraf.rs)
Video: Automatski sistem detekcije prekoračenja brzine počeo sa radom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja
Oduvek bilo i biće.Zaustavna traka iliti pomoćna traka služi za vozila koja zadese kvar u vožnji,Policiju da dodje do nezgode i takodje Hitnu pomoć.U srbiji pobiše grdan narod na toj traci jer imamo sve velike i pametne vozače koji misle da je to traka za vožnju.
Podelite komentar
Dr
Nije to novina...problem je taj što je jedan dodični pravnik koji se pravi da je ing.saob...izjavio da medijima da je od nekog datuma ta zaustavna ustvari vozna.. konkretno za tu deonicu. A taj čika je iz nekog komiteta...hahaha
Podelite komentar
Miki
Moze li se nesto uraditi da se na svakoj raskrsnici postave znakovi koji pravac ima prvenstvo prolaza? Konfuzija je velika. Ako nema znaka stanem da propustim ove sa desne strane a oni stoje jer imaju obrnuti trougao koji ja ne mogu da vidim a ovi iza sviraju sto sam stao. Jedino da gledam u pasulj da li imaju trouga ili ne umesto da meni stoji znak da imam prvenstvo.
Podelite komentar