Danas STR, AD i DOO, a nekada OOUR i SOUR: Stara reklama u Beogradu seća na jugoslovenski radni ekpseriment
Društvena imovina, ali tržišna utakmica - tako je po čudnoj Kardeljevoj formuli izgledala jugloslovenska privreda od 1976. godine. Nekada po beogradskim reklamama stalno mogli da se vide natpisi OOUR, koje je raspad zemlje prosto "pregazio".
Ali, ova stara reklama za jednu prodavnicu podsetila nas je na ova stara vremena.
RO "PKB Komerc" - OOUR "Izbor", promet na malo i veliko imao je jednu prodavnicu i na Vračaru, a danas je ovaj lokal napušten, dok tabla nikada nije skinuta.
OOUR znači "Osnovna organizacija udruženog rada", a to je, zapravo, preduzeće, firma, pravni subjekt. Postojali su i SOUR-i, odnosno, složene organizacije udruženog rada.
Ove organizacije bile su relativno male, do 200 radnika, poput ćelija u kojima radnici stvari uzimaju u svoje ruke, bore se na tržištu, a potom dele profit. Velike kompanije činilo je mnoštvo ovih zasebnih OOUR-a.
"Osnovna organizacija udruženog rada osnovni je oblik udruženog rada u kome radnici, neposredno i ravnopravno obavljajući privrednu ili drugu društvenu delatnost i radeći sredstvima u društvenom vlasništvu, ostvaruju svoja društveno-ekonomska i druga samoupravna prava i odlučuju o drugim pitanjima svog društveno-ekonomskog položaja", tako je pisalo u Zakonu o udruženom radu, pa, ko je razumeo - razumeo je.
(Telegraf.rs)
Video: Deda Vlajkov recital Titu za Dan mladosti: Sinji zvezdo u skorije dane, dovedi nam opet partizane
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.