Ruši se deo Pančevačkog mosta i gradi novi: U toku je tender za izradu projekta, poznato kad počinju radovi
Pančevački most, posle 60 godina, konačno je na listi prioriteta za rekonstrukciju. Prema najnovijim planovima, deo mosta od Bogoslovije do reke biće srušen, a ukoliko budu obezbeđena sredstva, radovi bi trebalo da počnu 2025. godine. U toku je tender za izradu idejnog projketa.
Za samo jedan sat u popodnevnom špicu gotovo 6.000 vozila pređe preko Pančevačkog mosta. Godinama se govori o njegovoj rekonstrukciji, ali upućeni tvrde da nikada nije bio na listi prioriteta.
U međuvremenu je doneta odluka da se vozilima težim od 12 tona zabrani prelazak preko mosta.
Pre petnaestak godina utvrđeno je da je Pančevačkom mostu potrebna hitna rekonstrukcija, međutim, do sada nije bilo većih radova. Rekonstruisan je samo deo kojim idu vozovi.
Iz "Puteva Srbije“ su još pre nekoliko godina rekli da će sanirati samo ono što bude neophodno kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše.
Međutim, kako najavljuju iz ovog preduzeća, prema najnovijim planovima, deo Pančevačkog mosta, od Bogoslovije do reke, biće srušen i gradiće se novi.
U toku je tender za izradu projekta za dobijanje građevinske dozvole, a trebalo bi da radovi počnu sledeće godine, ako bude sredstava, kažu za RTS "Putevima Srbije“.
"Sve će se raditi fazno i cilj je da se, pre nego što se krene rušenje pristupnih konstrukcija, urade sa obe strane jedan silazna i uzlazna rampa koje će se povezati sa postojećim sistemom gradskih ulica", objašnjava Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije",
Pančevački most je otvoren za saobraćaj 1935. godine, a srušen 1941, tokom rata. Obnovljen je pet godina kasnije.
Prilazne konstrukcija izgrađene su 60-tih godina prošlog veka i nikada nisu rekonstruisane. Nadležni će morati da reše i problem sa brojnim lokalima izgrađenim ispod mosta.
"Pre nego što krenemo radove i dobijemo građevinsku dozvolu, mi ćemo sa tim vlasnicima objekata videti ako je potrebno neke da eksproprišemo, a ako nije onda ih nećemo ni dirati“, kaže Poledica.
Kod mosta će se završavati tunel od Ekonomskog fakulteta, pa će se, zbog manjka prostora, nove pristupne konstrukcije graditi na mestu starih.
Gradskim planom razvoja šinskog sistema, predviđen je prelazak tramvaja na banatsku stranu, tako da će projektanti i o tome morati da vode računa.
Nadležni procenjuju da bi novi deo mosta trebalo da bude otvoren krajem 2026. godine.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikad
Vise nece biti taj kvalitet kao pre 60 godina.... Sve je sada kratkog veka,sta god da se uradi,napravi i sazida. Nema kontrole,kvaliteta i nadzora strucnih ljudi.
Podelite komentar